Tabi ki her otomobil komik olamaz.
Aslında olmasına gerek de
yok. Orijinallik konusundaki eksikliklerini
Citigo, başarılı dizayn
fikirleriyle ortadan kaldırıyor. Örneğin
Citigo’nun arka yan camında,
VW’nin aksine bir kıvrım bulunmuyor.
Bu da minik Çek otomobilinin,
ikiz kardeşine göre daha uzunmuş
gibi algılanmasını sağlıyor. Bagaj
kapağının alt kısmının gövde renginde
olmasıysa daha kaslı bir etki
bırakıyor. Fotoğraflar ve alış veriş
çantası tutucularıyla bagajdaki ağlı
gözler ise çok önemli olmayan ama
sevimli ayrıntılar.
Peki ama burada Çek olan ne?
Neticede VW Up ve Skoda Citigo,
Bratislava’daki fabrikada aynı bantlarda
üretiliyor, yani ikisi de Slovak.
Ayarları ve boyutları ise neredeyse
aynı. Uzun dingil mesafesi ve başarılı
koltukları sayesinde ikisi de küçük
sınıfın ötesinde konfor sunuyor.
Elektrikli servo direksiyonlar (standart)
ise rahat kullanımlar sağlıyor.
Motorlar ise gayet şaşırtıcı: Denge
mili olmamasına rağmen 60 HP ve
75 HP’lik 3 silindirli iki motor da şaşırtıcı
bir sakinlikle ve sarsıntısız şekilde
çalışıyor. Bunlardan 75 HP’lik
motorun çalışma sesleri ise belirgin
derecede daha çekici. 5 ileri vitesli
şanzımanın standart olduğu otomobilde,
otomatikleştirilmiş manuel
şanzıman Mayıs ayına yetiştirilecek.
Aynı tarihte otomobilin 5 kapılı
karoser seçeneğiyle ve çevreye daha
duyarlı CNG (sıkıştırılmış doğalgaz)
versiyonu da piyasaya sunulacak.
Ancak CNG istasyonlarının azlığı,
çevreci modeli kullananların işini
zorlaştırabilir.
Citigo gibi küçük boyutlu otomobiller,
şehirlerin sürekli artan trafik
ve park alanı sorunları için iyi
bir çözüm. Ancak Up ve kardeşlerinin
sadece 4 adet emniyet kemerine sahip olmaları, yani 4 koltuklu
otomobiller olarak tescil edilmesi
ise ilginç. Ayrıca 3 kapılı halleriyle
Up’ta da Citigo’da da arka koltuklara
geçiş bayağı zahmetli. Kullanımı
aşırı zor olan koltuk sırtlığı ayarı
ve hafıza fonksiyonunun olmaması
da biniş-inişleri zorlu jimnastik hareketlerine
dönüştürüyor. Citigo’da
Elektrikli camlardan ise tasarruf edilmiş:
Opsiyon listesinde. Yani sağ
camı açmak isteyen sürücünün işi
bayağı zor. Bu kesinlikle can sıkıcı
bir durum, ama Up da daha iyisini
sunamıyor.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 3 silindirli
motor; silindir başına 2 supap;
motor hacmi: 999 cc; maksimum güç:
60 HP-5000 d/d; maksimum tork: 95
Nm-3000 d/d; önden çekiş; 5 ileri manuel
şanzıman; yakıt deposu: 35 lt;
0-100 km/s: 14.4 sn; maksimum hız:
160 km/s; tüketim: 4.5 lt/100 km; CO2
emisyonları: 105 gr/km
Beğendiklerimiz
Keyif verenler
Karoserde deneysellikten
kaçınılmış ve camlar oldukça
geniş tutulmuş. Bu haliyle formu
zamandan bağımsız bir otomobil
haline gelmiş.
Beğenmediklerimiz
Can sıkanlar
Arka koltuklara geçiş, bu
sınıftaki bir otomobilde bile
çok daha kolay olmalıydı.
Bizi şaşırtan
Sürpriz oldu
H4 ampullü farların üst
kısımlarında bir kapatıcı
olmaması, sisli havalarda
kendi sürücüsünün gözlerini almasına
neden olabilir.
Sonuç
VW Grubu sonunda başarılı bir viraj
alıyor. Up ve benzeri otomobiller
üretmek, zamanımız için şık
otomobiller üretmekten çok daha
önemli. Ancak fiyat çıtası biraz daha
aşağıya çekilebilirmiş.
İkizi Up’tan 800 Euro
daha ucuza satılacak
olması, Citigo için
önemli bir avantaj
olacaktır.
Bir yanıt yazın