24 saat boyunca kesintisiz koşulan yarışın sıralama turları 12 Ocak günü yapıldı. BMW M3 GT4 ile SP3 kategorisinde yarışan Borusan Otomotiv Motorsport, sıralama turlarında direksiyon pompası arızası yaşayınca pistte sadece bir tur atabildi ve 2.16.454 lik zamanı ile kategorisinde 13. başlama hakkı elde etti.
13 Ocak Cuma saat 14:00’de başlayan yarışta 24 saat boyunca Aytaç Biter, Yadel Oskan, İbrahim Okyay, Ertan Nacaroğlu ve Kaan Gürgenç sıralaması ile piste çıkan takımda, pilotların her seansta pistte kalma süresi yaklaşık 1,5 saat olurken toplamda 486 tur attılar. 2619,54 kilometre boyunca yarışan BMW M3 GT4 iyi bir performans gösterdi. Ancak şansızlıklar ekibi bir türlü bırakmadı. Henüz yarışın başlarında Yadel Oskan’ın pite giriş zamanının telsizden yanlış anlaşılması sonucunda pistte iki tur fazla atması benzinin bitmesine neden oldu. Takıma önemli zamanlar kaybettiren bu durum yine de moralleri bozmadı ve ekip mücadeleye devam etti. İbrahim Okyay yarış içerisinde 2.14.950 ile en iyi tur zamanını atarak rakiplerine BMW M3 GT4’ün hızını göstermiş oldu. Gece turlarında Ertan Nacaroğlu ve Kaan Gürgenç çok başarılı zaman ve hız ortalamaları yakalayarak ekibin 8. liğe kadar yükselmesini sağladılar. Sonraki turlarda Aytaç Biter ve Yadel Oksan rakiplerine göre hızlı tur zamanları atarak bu dereceyi 6. lığa kadar çıkarmayı başarsalar da 195. turda Yadel Oskan direksiyondayken rakibi kendisine çarptı. Bu kaza otomobilin sağ ön süspansiyonunun hasar almasına ve motor yağ borusunun kırılması ile yağın dışarı akmaya başlamasına neden oldu. Onarım için pilotunu hemen pite çağıran ekip, akan yağın alev alması ile büyük tehlike yaşadı. Motorundan ve altından alevler çıkarak pite giren BMW M3 GT4’te teknik ekip anında müdahale etti. Bakımlarının hızla tamamlanması ile otomobilin 25 dk. sonra piste geri dönmesini sağlansa da, yanan kablolar, şanzıman yağı soğutucu sisteminin çalışmasını engelledi. Buna rağmen ekip büyük bir başarı göstererek yarışın 22. saatine genel klasmanda 29. kendi gruplarında 5. sırada girdi. Ancak 23. saat tüm ekip için kabus oldu. Son 14 saattir yağ soğutucu sistemi çalışmayan şanzıman kullanılamaz hale geldi. Teknik ekip şanzımanı değiştirmeye başlasa da kalan süre yeterli değildi ve Borusan Otomotiv Motorsport pitte bitirmek zorunda kaldığı Dubai 24 Saat yarışının sonunda kategorisinde 9. luğa geriledi. Yarış 14 Ocak Cumartesi saat 14:00’de tamamlandı.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın