Cenevre yenilikleri

Büyük bir V8, minimum boyutlarda üstü
açık bir karoser, fırtınaları aratmayan
sürüş maceraları… Morgan Plus 8
neredeyse 36 yıldır işte böyle bir otomobil.
İngiliz roadsteri kavramının ayaklı
temsilcisi olan Plus 8, ne yazık ki 2004
yılında otomobil dünyasına veda etmişti.
Bu modelin fanatikleri artık sevinebilir,
çünkü yeni Plus 8 Cenevre’de tanıtılacak
ve tabi ki köklerine sadık kalınmış bir
tasarıma sahip olarak: Klasik bir roadster
karoseri, minimalist bir kokpit, katlanır yan
camlar ve tabi ki manuel ötesi bir tavan
brandası…

Tek eksik ise arkadaki yedek lastiğin artık
olmaması. Bunun yerine Morgan, Tyrefit
sistemini kullanmaya karar vermiş. Diğer
taraftan o tanıdık görüntü kesinlikle
yanıltıcı, çünkü karoserin altındakilerle
otomobil aslında tamamen yeni bir Plus
8. Çünkü teknik olarak Aero bazlı bir
otomobil, yani yeni nesil bir Morgan.
Alüminyum şasi, 4.8 lt’lik BMW V8’i, önde
ve arkada bağımsız süspansiyon… İşte
yeni Plus 8’in en önemli özellikleri. 367 HP
olan standart motor gücünün (spor egzoz
sistemiyle 390 HP’ye çıkıyor) sadece 1100
kg’ı hareket ettiriyor olması, etkileyici
ve eğlenceli sürüşleri garanti ediyor.
Maksimum hızı 250 km/s olan otomobil,
100 km/s hıza sadece 4.2 sn’de ulaşıyor.
Morgan hayranları Plus 8’i, hafif ve
kompakt (uzunluk 4 m, genişlik ise 1.75 m
civarında) olduğu için seviyor.
Ancak diğer bazı detaylar can sıkıcı
olabilir, çünkü yeni Plus 8 bir şekilde
yumuşamasına neden olabilecek
donanımlar sunacak: Havayastıkları, servo
direksiyon, ABS frenler, çekiş kontrol
sistemi, hatta klima bile standart olacak.
Bu seçimin geleneklere bağlı Morgan
hayranlarını şok edeceği kesin. Ancak 95
bin Euro’luk fiyattan müşteriler, biraz olsun
lüks bekleyebileceklerini de düşünebilir.


~300 km/s kulübüne hoş geldin

Mayıs ayında piyasa renklenecek: 564 HP’ye varan gücüyle SL 63 AMG, kendisinden 7 HP
daha güçlü olan SLS’in dümen suyuna girmiş olacak.

Piyasaya çıkalı çok kısa
bir süre olmasına rağmen SL,
etkileyici bir yenilikle yeniden
gündeme oturacak. SL 63 AMG
versiyonuyla bu lüks otomobil,
mayıs ayında 537 HP’lik
gücüyle tozu dumana katacak.
Performans paketi opsiyonuyla
bu rakam 564 HP’ye (SLS:
571 HP) de çıkarılabilecek. Bu
paketle SL 63 AMG, 300 km/s
hız sınırını (standart versiyonun
maksimum hızı 250 km/s) da
aşmış olacak ve 100 km/s hıza
4.2 sn’de (standart: 4.3 sn)
ulaşacak. İki versiyonda da
9.9 lt/100 km olarak açıklanan
fabrika tüketim verisinin pratik
kullanımda imkansız olduğuysa
kesin. Neticede start-stop
otomatiği (standart) ve ağırlık
tasarrufu gibi önlemler, 10 lt’nin
altında tüketim rakamlarına
ulaşmak için yeterli olamaz.
Ayrıca bu en hızlı SL’in ağırlığı
hala azımsanacak gibi değil: 1845
kg. Almanya fiyatlarıysa 157 bin
675 Euro’dan başlayacak.

Ferrari:
Daha hafif

490 HP güç ve 505 Nm maksimum tork…
Bunlar, Ferrari California’nın yeni teknik
verilerinden ikisi. V8 motordaki performans
artışının dışında mühendisler, daha fazla
alüminyum kullanımı ve optimize edilmiş
süspansiyon sistemi sayesinde 30 kg’lık
ağırlık tasarrufu da elde etmişler. Speciale
adlı sürüş özellikleri paketi ise opsiyon
listesindeki yeniliklerden biri. Bu paket
ile California, daha sert ve daha direkt bir
karaktere bürünüyor. Araçta görsel olarak
ise herhangi bir değişiklik yok.

~Maserati:
Daha güçlü

O, Maserati tarihinin en güçlü seri
üretim modeli: Gran Turismo Sport’un
elden geçirilen V8 motoru artık 460 HP güç
üretiyor. LED’li farlar ve daha büyük hava
girişlerine sahip burun ve daha koyu renkli
stoplar, yeni modelin güncel versiyondan
ayrılmasını sağlıyor. İç mekanda da yenilikler
var: Ön ve arka koltukların tasarımlar değişmiş, direksiyon ise daha sportif bir
çalışma karakterine kavuşturulmuş.

Aston Martin:
Daha ucuz

Elit İngiliz markanın Vantage modeli
olgunlaşıyor. Bu çerçevede 426 HP’lik baz
modelde, güçlü kardeşi S’in daha direkt
direksiyonu, daha güçlü frenleri, daha geniş
lastikleri ve yokuşta kaymayı engelleyen Hill-
Start sistemi gibi teknolojileri kullanılacak.
Daha alçak bir spoyler ve farklı bir difüzör ile
aracın aerodinamik özellikleri iyileştirilecek.
Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman
ise bundan böyle 6 yerine 7 ileri vitese
(opsiyonel) sahip olacak. Aston Martin, bu
değişikliklerle otomobilin daha yoğun bir
sürüş keyfi sunacağını iddia ediyor. 436
HP güce sahip Vantage S ise 7 ileri oranlı
şanzımanı standart olarak sunuyor ve spor
egzoz ve karbon kullanımıyla baz modelden
ayrılıyor. Baz modeldeki fiyat düşüşü ise çok
daha dikkat çekici bir yenilik: 115 bin 150
Euro yerine 108 bin 500 Euro. Vantage S’in
fiyatıysa 128 bin 500 Euro’dan başlıyor.

Alpina: B3
GT3/B5/B6

3 Serisi ile 300 km/s sınırını aşmak
mı? Alpina için bu sorun değil. BMW
modifikasyonlarıyla tanınan markanın 3.0
lt’lik 6 silindirli benzinli motordan elde
ettiği 408 HP güç ve 540 Nm’lik tork ile bu
mümkün. Motorun gücü arka tekerleklere
6 ileri oranlı bir otomatik şanzımanla
aktarılıyor. B3 GT3 aslında, 3 Serisi Coupe’nin
elden geçirilmiş ama limitli bir üretim
adedine sahip bir versiyonu: Alpina’nın
motorsporları genleriyle donatılmış bu
otomobilden sadece 99 adet üretilecek.
B5 Biturbo’nun (üstteki fotoğraf) ise
üretim adedi daha fazla olacak. 450 HP’lik
çift turbolu V8 motoru sayesinde B3’ün
ağabeyi, 319 km/s hıza ulaşabiliyor ve 100
km/s’ye 4.5 sn’de çıkıyor. Alpina tarafından
elden geçirilen 7 ileri oranlı otomatik
şanzıman (Switchtronic) sayesinde 730
Nm’lik yüksek torku 285 mm tabanlı arka
lastiklere aktarmak mümkün olmuş. Aynı
motor-şanzıman kombinasyonu 6 Serisi’ni
de hızlandırıyor: Çift turbolu 4.4 lt’lik motor
büyük coupeyi 320 km/s hıza ulaştırabiliyor.
B6 Biturbo Coupe’nin tüketim değeri ise 10.5 lt/100 km olarak açıklanıyor.


~Mini Clubman:
Ekspres taşımaya dinamik alternatif

Standart Euro paletleri taşımak için uygun
değil ama kesinlikçe orijinal: Mini Clubman
biraz değiştirilerek dinamik görünümlü ve
prestijli bir minik nakliye aracı yaratılmış.
Otomobilin arka koltukları yerlerini, sabit
ve düz zeminli bir yükleme alanına bırakmış.
Arka yan camlar koyu renkli folyolarla
kapatılırken, sürücü koltuğunun hemen
arkasına koruyucu bir ayırma perdesi
çekilmiş. Bunun dışında ise nakliyeci
Clubman’in her şeyi standart versiyonla
aynı: İki kanatlı arka kapı, sağ arkadaki
küçük üçüncü kapı… Motor seçeneklerinde
de herhangi bir değişiklik yok: 1.6 lt’lik dizel
ve benzinli seçenekler. Nakliyeci Mini bu yıl
içinde piyasaya sunulacak.

Abt’tan hızlı Beetle

Abt, Beetle’ı daha hızlı bir sevimli böceğe dönüştürüyor. Cenevre’de sergilenecek
olan Speedy Beetle’da, 240 HP’lik bir turbo motor görev yapıyor. 20 inçlik devasa
jantlar ve alçaltılan karoser sportif karakteri bütünlerken, farların üzerindeki
plakalar ise hem çatık kaşlı hem de afacan bir ifade yaratıyor. Abt’ın station Audi
çalışması ise çok daha etkileyici olacak: AS 6 Avant adlı otomobilin 3.0 lt’lik dizel
motorunda mühendisler, 313 HP’lik standart gücü 360 HP’ye çıkarmışlar. Çok
sayıdaki spoyler ve 4 adet egzoz borusuyla AS 6 Avant, çok hızlı bir aile statitionına
dönüşmüş. Alman modifiye firmasının diğer bir etkileyici modeli ise Q3 b azlı olacak:
2.0 TFSI’ın gücü 270 HP’ye çıkarılan versiyonunun kullanıldığı SUV’un güçlü olduğu
da çok yakıt yakacağı dakesin.

~Türünün en büyüğü

Daha da büyümek isteyen Hyundai bu görevi,
sınıfının en geniş iç mekanını sunan i30cw’ye vermiş.

Hyundai’nin yükselen başarısını gözlemleyen
profesyoneller bile yaşanan ilerleme karşısında şaşırıyor.
Sadece Almanya’da geçen yıl yaklaşık 90 bin adetlik
satış rakamına ulaşan Koreli marka, Toyota’yı bile geride
bıraktı. Şimdiyse Hyundai daha da yukarıları hedefliyor.
Avrupa pazarlarında Nisan ayında boy göstermeye
başlayacak olan i30’un, Hyundai’nin bu hedefe
ulaşmasında yardımcı olacağı kesin. Haziran ayında ise
aileye station versiyon i30cw katılacak.
Station i30’un 4.48 m’lik boyu, 5 kapılı kardeşine göre
18.5 cm daha uzun. Bu sayede otomobil, sınıfının en
büyük yükleme hacmini sunacak: 528-1642 lt. Arka
koltuk sırtlıkları 1/3 ve 2/3 şeklinde tamamen katlanarak
düz bir yükleme zemini de elde ediliyor.
Otomobilde ne görsel ne de teknolojik deneylere yer
verilmiş. Örneğin tasarımı için, Astra Sports Tourer’ın
Kore yorumu demek mümkün.
Teknik açıdan ise i30cw, 5 kapılı kardeşiyle tamamen
aynı. Araç ilk etapta 3 donanım seçeneğinin yanında 3
dizel (90, 110 ve 128 HP) ve iki benzinli (99 ve 135 HP)
motor ile satışa çıkacak ve kardeşinden 1000 Euro daha
pahalı olacak.

BMW M1.35i Konsept

BMW’nin 6 silindirli motora sahip M1.35i
konsepti de 2012 Cenevre Otomobil Fuarı’nda
tanıtılacak. Aracın çift turbolu benzinli motoru
300 HP güç üretiyor ve yüksek performanslı
bir kullanım sunuyor. Arkadan çekişli
otomobil, 18inçlik jantlarıyla göze çarpıyor.
Aracın yan taraflarında ise M GmbH’nın
renkleri olan mavi, lacivert ve kırmızıdan
oluşan bir şerit kullanılmış.

~Yeni Citroen Berlingo

Yeni Citroen Berlingo daha geniş bir iç mekan ve daha güçlü yuvarlak ızgaraya ve
LED gündüz sürüş farlarına sahip. Berlingo gri ve mavi olmak üzere iki yeni renkte
sunuluyor. Yedi adede kadar bağımsız koltuk ve arkadaki tüm yolculara yeterli ışık,
aydınlatma, havalandırma ve çok sayıda eşya koyma alanları sağlayan Modutop
Berlingo, akıllı bir tasarıma sahip. 6 vitesli şanzıman ile kombine edilen e-HDi
motor, micro-hybride teknolojisinin de yardımıyla aracın CO2 emisyonu 125 gr/
km’ye düşürülmüş.

Honda CR-V

Yeni CR-V’nin seri üretime oldukça hazır
görünen bir konsept versiyonu, Cenevre
Fuarı’nda gözler önüne serilecek. Selefine
göre daha agresif bir dizayna sahip olan yeni
CR-V, özellikle alçak ön tamponuyla dikkat
çekiyor. Belirgin bir şekilde daha aerodinamik
görünen konseptin seri üretim haliyse 2012
yılının ilkbaharında piyasada olacak.


Nuccio: Kama
geri dönüyor

100. yıldönümünü Bertone, belki de
otomobil tarihinin en ekstrem tasarımına
sahip bir konsept ile kutlamaya hazırlanıyor:
4.80 m’lik bir süper sporcu olan Nuccio.
Adını firmanın emektar yöneticisinden alan
Nuccio, 1.95 m ile gayet geniş bir otomobil.
Kaputunun altında ise 4.3 lt 480 HP’lik bir
V8 görev yapıyor. Otomobilin tasarımı, 1960
ve 70’li yıllardaki kama formlu öncüleri Alfa
Romeo Carabo ve Lamborghini Countach’ı
hatırlatıyor. Bertone’nin o dönemki tasarımı,
yolcu kabinini öne doğru çekip fazladan alan
yaratırken, ön kaput ile ön camı aerodinamik
olarak aynı çizgide eritiyordu. Nuccio bu
haliyle izleyicilerine bol miktarda cam ve
havada asılı duruyormuş gibi hissettiren
portakal renkli bir tavana sahip. Bu iddialı
renk, Nuccio Usta’nın bu rengi çok sevdiği için
tercih edilmiş ve döşemelerde de kullanılmış.

~Kia Ceed:
Albenisi arttı

Cenevre’de sergilenecek olan Kia Ceed’in
yeni iç mekanı, krom çerçeveli gösterge
ve şalterleri ve daha kaliteli orta konsol
malzemesiyle daha çekici bir görünüm
yakalamış. Dışarıdan nasıl görüneceğini ise
daha önce yayınlanan basın fotoğraflarından
zaten biliyoruz: Trapez formlu ızgara ve
kaputun tasarımı, markanın güncel dizayn
anlayışını temsil ediyor. Fuarda, 5 kapılı
kardeşiyle aynı kozmetik değişikliklere
uğrayan station versiyonu da görme
fırsatımız olacak.

Audi RS5



Yeni Audi RS5 de Cenevre’de görücüye
çıkacak. Yenilenmiş yüzü ve gelişen
donanımlarıyla dikkat çeken otomobil,
öncüsüne göre daha ekonomik ve daha hızlı
olacak. RS5 Coupe, 450 HP güç üreten 4.2
lt’lik V8 motoruyla 0’dan 100 km hıza 4.5 sn
gibi çok kısa bir sürede çıkacak. Normalde
250 km/s olan maksimum hız ise opsiyonel
olarak 280 km/s’ye çıkartılabilecek. Araçta,
DVD navigasyon sistemi, Bluetooth telefon
hazırlığı, hız sabitleyici, Ipod bağlantısı
standart olacak. 30 km/s’den itibaren
devreye sokulabilen mesafe takip özellikli
hız sabitleyicisi, bir kaza riski ortaya
çıktığında maksimum fren yapabiliyor. Audi
RS5 coupe, 2012’nin Nisan ayında yaklaşık
60 bin pound’luk (İngiltere) fiyatıyla satışa
sunulacak.

Citroen DS4 Racing Concept

‡ DS3 Racing modelinde
olduğu gibi Citroen Racing
mühendisleri ve tasarım
ekibi, Citroen DS4’e de
çekici ve sportif bir görünüm
kazandırdılar. Aracın
süspansiyonu standart
modele göre 35 mm
alçaltılırken, iz açıklıkları
önde 55 mm, arka tarafta
ise 75 mm genişletilmiş.
Dış tasarım, farklı hava
giriş noktaları, alçaltılmış
süspansiyon ve kanat
genişletmeleri de dahil
olmak üzere birçok yeni
özelliklere sahip. Citroen
Racing tarafından geliştirilen
1.6 lt hacimli turbo motorun
gücü, 256 HP’ye çıkarken,
litre başına verim ise 160
HP’ye yükselmiş. Aracın CO2
emisyonu ise sadece 155
gr/km olarak açıklanıyor.
19 inçlik jantlar kullanılan
konseptte, otomotiv
endüstrisinde bir ilk olan
dokulu efekte sahip mat gri
boya kullanılmış.

~Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Bugatti suskunluğunu bozarak
dünyanın en hızlı roadsteri
olan Veyron Grand Sport
Vitesse’yi Cenevre Fuarı’nda
görücüye çıkarıyor. 431 km/s
ile dünya hız rekorunu elinde
bulunduran Veyron’un tüm
sürüş dinamiklerini bünyesinde
bulunduran Vitesse’in 4 turbo
beslemeli ve 8.0 lt hacimli W16
motoru, 1200 HP güç ve 1500 Nm
tork üretiyor. Dört tekerlekten
çekiş sistemine sahip olan Vitesse,
gücü 7 ileri oranlı yarı otomatik
şanzımanıyla tekerleklere
aktarıyor. Aracın şasisi güç
artışını desteklemek için modifiye
edilirken sürüş dinamiklerini,
hızlanma ve frenleme özelliklerini
çok iyi bir şekilde koruyor.

Mia Electric

Fransız elektrikli otomobil üreticisi Mia,
Cenevre Fuarı’nda yeni ürün yelpazesini
tanıtacak. 4 modellik aile Avrupa’da Mart
itibarı ile satışa sunulacak. Elektrikli
otomobil müşterisi, araçları isteğine göre
farklılaştırılarak değişik amaçlı kullanabilecek.
Bunlardan cabrio seçenek, değişken tavan
sistemiyle tamamen camsız veya tamamen
kapalı bir şehiriçi otomobili olabiliyor. 3.19 m
uzunluğa sahip Mia Electric, isteğe bağlı olarak
3 veya 4 koltuklu olarak tercih edilebilecek.
10 ile 18 kW gücünde iki farklı elektromotor
seçeneği bulunan elektrikli otomobilin tork
değeri ise 58 Nm. Maksimum hızı 100 km/s olan
aracın menzili ise 125 km olarak açıklanıyor.
12kWh kapasiteli lityum-demir-fosfat akünün
şarj süresi ise 5 saat.

~Ford Tourneo
Custom Consept

Avrupa ve Asya için tamamen yenilenen Ford
Tourneo Custom Consept’in dünya lansmanı
Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek.
Yepyeni görünümüyle minibüs, kombi ve van
olarak sunulacak olan Ford Tourneo Custom
Consept’in fuarda sadece minibüs versiyonu
sergilenecek. Ford’un binek otomobillerinin
kinetik tasarım anlayışıyla şekillenen Tourneo
Custom Concept, iç hacmi, stili ve işlevselliği
ile öne çıkıyor. Sekiz koltuklu konsept araç,
bireysel olduğu kadar turizm taşımacılığında
da kullanılabilecek. Tourneo Custom Concept,
otomobilleri aratmayan sürüş özellikleri ve
konforun yanı sıra sürücü odaklı kokpiti ve
yepyeni lüks iç mekan tasarımıyla dikkat
çekiyor. Konsepte katlanabilen ve çıkarılabilen
koltuk yapısının yanında sesle kumanda
edilen araç içi bağlantı sistemi SYNC ve Acil
Durum Desteği de bulunuyor. Birçok sürüş
destek sistemine sahip olan Tourneo Custom
Concept’te, Ford’un 2.2 lt Duratorq TDCi
dizel motor ailesinin geliştirilmiş 155 HP’lik
versiyonu görev yapıyor.

Yeni Volvo V40

Cenevre Fuarı’nda sahneye çıkacak bir
diğer yenilik de Volvo’nun V40 modeli
olacak. Yeni V40’ın kişiselleştirilebilen dijital
gösterge paneli, sürüş deneyimini daha da
zenginleştiriyor. Sürüş keyfini iyileştirmek
için şasi yeniden tasarlanırken, sadece 94
gr/km CO2 salınımına sahip ilk dizelden
254 HP’lik benzinli T5 motora kadar birçok
motor seçeneği bulunacak. Her iki şanzıman
seçeneğinde ve bütün motor versiyonlarında
start/stop ve fren enerjisi geri kazanımı
standart olacak. Otomatik fren yapabilen
yaya algılama sistemi, dünyada ilk kez
sunulan yaya havayastığı, direksiyonu
düzeltmeye yardım eden şerit takip asistanı,
park asistanı ve City Safety isimli sistemler
de yeni V40’ta görev yapacak. Yeni Volvo
V40’ın üretimi Mayıs 2012’de başlayacak.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.