Ford Focus her zaman kompakt
sınıfın en iddialı modellerinden
biri oldu. Yenilenmesiyle birlikte
kazandığı özel likleri ile iddiasını
daha da yükseklere taşıyan Focus,
özellikle güvenlik donanımları konusunda
dikkat çeken bir model haline geldi. Ancak
yeni Focus’un önemli bir eksiği vardı:
Otomatik şanzıman. Ford yetkilileri bu
eksikliği, şimdilik sadece benzinli motorda
da olsa, giderdi ve Focus’un elini biraz
daha güçlendirdi.
Ford Focus’un motor seçeneklerinden
biri olan 1.6 lt 125 HP’lik benzinli makine
ile kombine edilebilen PowerShift
otomatik şanzıman, daha önceki testlerimizde
göz dolduran çalışma karakteri
ile beğenimizi kazanmıştı. Kullanıcılar,
hatchback, sedan ve station karoserli tüm
Focus modellerinde otomatik şanzıman
keyfine, 48 bin TL’den başlayan fiyatlarla
sahip olabilecek. Trend, Style ve Titanium
paketleriyle satın alınabilecek olan bu
özellikte Focus’un en yüksek fiyatı ise 56
bin TL’ye ulaşıyor.
6300 d/d’de 125 HP güç, 4000 d/d’de
ise 159 Nm tork üreten benzinli motor,
Euro V emisyon normlarını karşılayan dört
silindirli bir ünite. PowerShift otomatik
şanzıman, bu motorla birlikte çalışırken
de çalışma karakteri ile beğeni kazanma
konusunda sıkıntı yaşamıyor. Vites geçişleri
sırasında isteneni, istendiği anda yapan otomatik şanzıman, sarsıntısız vites
geçişleriyle de beğeni topluyor. Ekonomi
istendiği zaman üst viteslere çok rahat tırmanıyor,
performans talep edildiğindeyse doğru
vitesi vakit kaybetmeden seçiyor. Şanzımanın
özellikle ara hızlanmalar sırasında sergilediği
performansı beğendik. Ford’un açıklamasına
göre bu kombinasyonla Focus, 100 km’de
6.4 lt yakıtla yetiniyor. ~Tabi ki bu, laboratuar
ortamında ölçülmüş bir rakam ve bizler, test
ölçümlerinde bu rakamı biraz aşarak 7.8 lt’lik
bir rakama ulaştık. Ancak bu rakamın bile
sınıfının başarılı değerleri arasında olduğunu
da hatırlatmamız gerekiyor. 125 HP güç üreten
benzinli motorun yüksek hızlara ulaşma
isteği de yüksek. Fabrika verilerine göre Focus
bu kombinasyonla 195 km/s maksimum hıza
ulaşabiliyor.0-100 km/s hızlanmasını 11.8
sn’de tamamladığı açıklanan Focus, yapmış
olduğumuz ölçümler sırasında da buna çok
yakın sonuçlara imza attı.
Otomatik şanzımanla ciddi bir eksikliğini
gideren Focus’un sürüş karakteri ise
her zaman olduğu gibi son derece başarılı.
Özellikle süspansiyon sisteminin ve yürüyen
aksamın uyumlu karakteri göz dolduran bir
sonucun ortaya çıkmasını sağlıyor. Kompakt
sınıfın baz alınan sürüş karakterlerinden birini
sergileyen Focus, hem konforlu hem de
dinamik yapısıyla geniş kitlelerin beğenisini
kazanmakta sıkıntı yaşamıyor. Sessizliğiyle
de dikkat çeken Focus, tasarlanırken Dünya
Ralli Şampiyonası parkurlarında elde edilen
tecrübelerin tümünden faydalanıldığını açık
bir şekilde gözler önüne seriyor.
Bu otomobilin en önemli avantajlarından
birisi ise sürücü koltuğunda yaşattıkları: Sürüş
pozisyonu, direksiyon simidinin yapısı,
koltuğun karakteri gibi detaylarla bu otomobili
kullanan kendisini iyi hissediyor. Sürücü
odaklı tasarımın benimsendiği araçlardan
biri olan Focus bu özelliğiyle de keyif veriyor.
Özellikle sürücünün vücudunu rahatsızlık
vermeden saran sportif koltukları en önemli
artılardan birini. Şaşırtıcı bir şekilde koltuklar
sürücünün vücut ölçüleri değişim gösterse
bile aynı etkiyi bırakıyor.
~Görünümüyle ilgili olarak bu otomobilin
tasarımını beğenenlerin sayısının bir hayli
fazla olduğunu söylememiz sanıyoruz yeterli
olacaktır. Ayrıca bu durum hem sedan hem
de station için geçerli. Kompakt sınıfın farklı
oyuncularından biri olması ve sportif karakterin
ön planda tutulması Focus’un en önemli
silahları arasında. Hatta bu otomobilin sedan
gövdesini beğenenlerin sayısı biraz daha fazla
bile olabilir.
Yaşam alanı konusunda beklentilerin tamamını
karşılayan Focus, sportif tatları burada
da devam ettiriyor. Kalite çıtasının da bir
hayli yüksek olduğu araçta sunulan güvenlik
donanımlarının sayısının artması, kumanda
sayısının daha kalabalık olmasına neden olmuş.
Bu kalabalık yapı ve farklı tipte kumanda
elemanlarına sahip olması ise ilk etapta alışkanlık
gerektiriyor. Focus ile ilgili en önemli
eleştiriler ise bagaj hacminde odaklanıyor: Örneğin
HB için bagaj hacminin küçük sınıf bir
araçtaki kadar olduğunu söylemek mümkün.
Sonuç
Ford Focus kompakt
sınıfın en çok
tercih edilen modellerinden
biri. Başarılı
sürüş karakteri ile ön
plana çıkan Focus, yenilenmesinin
ardından
hem konfor hem de
görünüm konularında
önemli avantajlar elde
etti. Sınıfının yüksek donanım ve güvenlik seviyesi
sunan araçlardan biri olan Focus’un en önemli
eksikliği otomatik şanzıman beklentilerine karşılık
veremiyor olmasıydı ve PowerShift adlı otomatik
şanzımanla bu olumsuzluğun önüne geçildi.
Şanzımanın 125 HP’lik benzinli motorla uyumlu
çalışması da Focus için önemli bir avantaj.
Bir yanıt yazın