Özellikle aile kullanımlı odaklı
tasarlanan araçlar son
dönemlerin en çok dikkat
çeken otomobilleri haline
geldi. Ulaştıkları satış rakamları ile
önemli başarılar elde eden bu sınıf,
SUV’lardan sonra son yılların en
hızlı yükselen trendi oldu. Durum
böyle olunca bu sınıfta yer almaya
hiç niyeti olmayan markalar bile aile
otomobilleri pazarında boy göstermeye
başladı.
Peugeot ise uzun süredir bu sınıftaki
iddialı ürünleriyle karşımızda.
Özellikle 3008 ve 5008 ile gerçekten
dikkat çekici modeller yaratan Peugeot,
bunları geliştirme konusunda
da hızlı adımlar atıyor.
Bu hafta test konuğumuz olan Peugeot
3008 zengin seçeneklere sahip
modellerden biri. 1.6 lt HDi ve
1.6 lt e-HDi adlı dizel ve 1.6 lt 120
HP ve 1.6 lt 156 HP’lik benzinli motor
seçenekleri ile satışta olan 3008,
otomatik ve manuel şanzıman opsiyonu
da sunuyor.
3008 serisinin aile otomobilleri
arasında son ve en önemli atağıysa
e-HDi teknolojisini kullanmaya
başlaması oldu. Bu sistemi özetle açıklamamız
gerekirse, hem çevreyi
hem de cepleri daha fazla koruyan
bir seçenek olduğunu söylememiz
sanıyoruz yeterli olacaktır.
Peugeot’nun diğer modellerinde
de görev yapan bu sistemin en
önemli artısı günümüzde birçok
rakip modele göre daha sessiz ve
varlığını daha az hissettiren çalışma
karakteri. Motoru araç durduğunda
durduran, tekrar hareket etmek istendiğindeyse
otomatik olarak çalıştıran
bu sistemin en önemli artısı
Peugeot tarafından çok daha sessiz
ve hissettirmeden çalışıan bir karaktere
sahip olmuş
olması.
Test konuğumuz
olan 3008’de görev
yapan 1.6 lt 112 HP’lik
HDi motorun Euro 5 versiyonunda,
yenilikçi mikro-hibrid e-HDi teknolojisi
ve son nesil Stop&Start sistemi
birlikte görev yapıyor. Gösterge
panelinde yer alan bir
uyarı ışığı ile devreye
girip çıktığı takip
edilebilen bu sistem,
yoğun trafik şartlarında
motorun çalışmasını durdurarak
önemli bir ekonomi yapıyor. Elbette
bu sırada herhangi bir salınım da
olmadığı için çevreye verilen zarar
da minimuma indirilmiş oluyor.
Ekonomik tüketim ve çevrenin
konularında etkili araçlardan biri
olan 3008, performans disiplininde
de herhangi bir sıkıntı yaşatmıyor.
Motorun 270 Nm olan standart tork
değeri, overboost fonksiyonuyla kısa süreli olarak 285 Nm’ye kadar
çıkıyor. Büyük bir gövdeye sahip
olmasına rağmen 3008, hızlanma
ve ataklık konusunda beklentileri
rahatlıkla karşılıyor. Motor alt devirlerde
biraz turbo boşluğu yaşatsa
da sonrasında ortaya çıkan ataklık
yüzleri güldürüyor. Yüksek gövde
yapısına rağmen yan rüzgarlara
başarıyla kafa tutan 3008, konfor
ve sürüş güvenliği konularında da
sıkıntı yaşatmayan araçlardan biri.
3008 görünüm konusunda çok da
dikkat çeken bir araç değil. Ancak
bu durum neredeyse tüm aile otomobilleri
için geçerli. Ön tasarımı ile
3008 beğeni kazanmayı başarıyor.
Kalite ve konfor konularında
3008, aile otomobilleri arasındaki
dikkat çekici araçlardan biri haline
geliyor. Yaşam alanına geçildiğinde
karşınıza beklendiği gibi son derece
büyük bir kullanım alanı çıkıyor.
Genişlik ve ferahlık beklentilerini
çok rahat karşılayan yaşam alanı,
kullanışlılıkta da beğeni kazanıyor.
Kokpitin şişkin bir tasarıma sahip
olması ilk başta biraz tedirginlik
yaşatsa da bu duruma kolayca alışılıyor.
Kumanda elemanlarının farklı
tipte tasarlanmış olması da aynı
tedirginliği yaşatıyor ama sonrasında
çok kolay bir şekilde adapte
olunuyor. Oldukça geniş bir orta
konsol ve vites konsolunun kullanılması
insanın aklına, mühendislerin
bu bölümde güç gösterisi yaptığını
düşündürüyor. Yolcu tarafında bulunan
kaba görünümlü tutamak ise
arazi araçlarına yapılmış bir gönderme
gibi algılanıyor: Biraz daha kibar
bir tasarım daha iyi olabilirmiş.
İç mekanda kullanılan parlak
renkli boya, başarılı ergonomiyi
kalite hissiyle destekliyor. Havalandırma
sistemiyse büyük iç mekana
rağmen gayet başarılı bir performans
sunuyor.
Sonuç
Daha da iddialı hale gelen dizel
motoru ile 3008, beğenileri
zorlanmadan kazanıyor.
Üstelik bu motor seçeneğinin
yaptığı ekonomiye bir de
e-HDi ismi verilen teknolojinin
eklenmesi ile birlikte keyif
daha da artıyor. 112 HP güç üreten
motor, tasarrufun dışında
performans konusunda da
beklentileri karşılıyor. Hem
cimri hem
de çevre
dostu bir
aile aracı
olması ile
3008 önemli bir artıya sahip.
Üstelik Peugeot 3008’de kullanılan
Stop&Start sistemi rakiplerinin
büyük bir bölümüne
göre daha sessiz ve daha hissettirmeden
çalışıyor.
Bir yanıt yazın