Genel

Uygun fiyat ile gönülleri fethediyor

İyi işçilik ve sınıf ortalamalarından çok daha uygun bir fiyata sahip.

Mantıklı bir fiyata modern
tasarıma sahip bir kompakt
otomobil mi? Opel’de
böyle bir şey yok, aynı
durum Ford için de geçerli. Peki
VW desek? Unutun gitsin. Hyundai
bile böyle bir paketi bir arada
sunamıyor. En uygun fiyat etiketli
Hyundai i30’un Almanya satış fiyatı
bile 15.490 Euro’dan başlıyor.
Kia işte burada devreye giriyor
ve rakiplerini geride bırakıyor. Almanya
satış fiyatı 13.990 Euro’dan
başlayan yeni Ceed rakiplerinin bir
adım önüne geçiyor. Sadece fiyat
avantajı sunmadığı gibi çekici bir
tasarım da üstüne ekleniyor. Peki,
aynı zamanda sürüşü de fiyatı ve
tasarımı kadar başarılı mı?

Bu soruya verilecek yanıt tamamen
model seçeneği ile alakalı. 90
HP güce sahip dizel seçeneği bir
kısa mesafe koşucusu değil. Bunun
dışında bir tüketim harikası da sunmuyor.
100 HP’lik benzinli seçenek
ise 10 HP daha güçsüz bir önceki
nesle göre 0-100 km/s hızlanmada
1.2 sn geride bile kalıyor. En mantıklı
tercih ise 135 HP güce sahip
benzinli motor. Bu motor seçeneği
DCT isimli çift kavrama şanzımanı
ile kombine edilirken, Eco Dynamics
donanım paketiyle sunuluyor.
Bu pakette Start/Stop, fren enerjisini
geri dönüşüm, düşük sürtünmeli
lastikleri kapsıyor. Ceed bu hali ile
0-100 km/s hızlanmayı 9.9 sn’de
gerçekleştirirken maksimum hızı da
195 km/s olarak belirleniyor. Tüm
bu değerleri elde ederken ortalama
yakıt tüketimi ise 5.2 lt/100 km
olarak açıklanıyor.

Daha tasarruflu seçenek ise 128
HP’lik dizel ünite. Aynı donanım
paketine sahip versiyon ortalama 3.7
lt/100 km’lik yakıt tüketimi ile yetiniyor.
Buna karşın maksimum hızı
197 km/s’ye kadar çıkıyor. Sürüş
özellikleri açısından ortalamanın
üzerinde olduğunu söyleyebiliriz
buna karşın detaylarda ince bir
iyileştirme yapılma ihtiyacı bulunuyor.
Bu örnek olarak ise direksiyon
sistemi gösterilebilir. Değişken
hidrolik destekli sistem üç farklı
kullanım modu sunmasına karşın
tam istenilen yerine getiremiyor.
Yürüyen aksam? Sağlam ve kötü
sürprizlere yer vermiyor fakat opsiyonel
sunulan 18 inçlik jantlar konforu
biraz baltalıyor. Diğer taraftan
düşük sürtünmeli lastikler ne tam
tutunabiliyor, ne de gücü asfalta
tam yansıtabiliyor. Frenler? Hassas
ve dikkatli biçimde çalışan frenler
iyi ayarlı ve kaçırmıyor. Motor ve
şanzımanlar? Benzinli motorların
büyük güç farkı ve uzun şanzıman
oranları coşkuyu biraz dizginliyor.
Güçlü dizeller ve seri çalışan DCT
şanzıman beğeni toplayarak göz
dolduruyor.

Yeni Ceed uzun bacaklı, geniş
omuzlu yolcular için daha fazla alan
sunarken ferah bir baş mesafesine
sahip. Bir önceki nesil ile karşılaştırıldığında
bagaj hacmi de 340 litreden
380 litreye çıkarılmış. Kia’nın
bir diğer önemli başarısı ise kokpitte
görülüyor. Göstergeler rahat okunurken
düğmeler ergonomik olarak
yerleştirilmiş ve dokunmatik ekran
ile müzik sistemi kolay kullanılıyor.
Koltuklar ise konforlu yapıları
ile öne çıkıyor. Daha az heyecanlı
olan ise çok yönlü direksiyon simidi.
Direksiyon üstündeki düğmeler
parmaklar için zorlayıcı olabiliyor.
Sadece şerit değiştirme asistanı sunulan
Ceed ‘de yardımcı sürücü
sistemlerinin opsiyon seviyesi zayıf
kalıyor. Önümüzdeki yıl itibarı
ile Ceed model ailesi üç kapılı ve
station wagon karoser seçenekleri
ile büyüyecek. Bunlara ilave olarak
Almanya satış fiyatı 25 bin Euro’nun
altında 220 HP’lik bir GTI versiyonu
de gelecek. 2013 sonuna doğru 30
HP güce sahip elektro motorlu bir
Plug-in-Hybrid modeli de seriye
eklenecek. Opel, Ford ve VW’de
de bu tip bir araç henüz ortalarda
gözükmüyor.

Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; silindir başına dört supap;
motor hacmi: 1396 cc; maksimum güç:
100 HP-5500 d/d; maksimum tork:
137 Nm-4200 d/d; önden çekişli; 6
ileri manuel şanzıman; bagaj hacmi:
380-1318 lt; yakıt deposu: 53 lt; 0-100
km/s: 12.8 sn; maksimum hız: 182
km/s; tüketim: 6.0 lt/100 km; CO2
emisyonları: 139 gr/km

Sonuç

Yeni Ceed fiyat açısından, kardeşi
i30’un önüne geçiyor. Bu kadar
başarılı bir sonuç nedeniyle ince işçilik
sorunları da kolaylıkla görmezden
gelinebiliyor. Motor seçenekleri daha
atak ve yürüyen aksamı daha iyi bir
ayara sahip olabilirdi.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.