Genel

İçinde çok fazlası gizli

A3’ün öncülerinden Audi, bugüne kadar 2.5 milyon adetten fazla sattı.

Yanılgıya düşmeyin! Beklentilerin
aksine yeni Audi A3
ilk test sürüşü için bizleri
garajda beklerken pek de
dikkat çekmiyor. Çünkü dış tasarımındaki
görsel yenilikler çok fazla
değil. Bugüne kadar 2.5 milyon
adetten fazla satan kompakt Audi,
Alman marka için A4’ten sonra en
önemli model. Durum böyle olunca
Audi’nin, yeni modelin tasarımında
görsel değişiklikler ve şovlar yapmayı
neden Mercedes A Serisi’ne
bıraktığı daha iyi anlaşılıyor. Audi
için dünya resmen tersine döndü.
Çünkü eskiden Mercedes geleneksel,
Audi’yse daha yenilikçiydi. Şimdiyse
“gerçek güzellik, modaya her
zaman yakın durmaktır” düsturunu
bugün Mercedes takip ediyor.

Ancak bunların sizi yanıltmasına
izin vermeyin! Çünkü teknolojik
olarak Audi, tamamen yeni rotalara
yöneldi. Volkswagen ile birlikte yeni
bir platform geliştiren Audi, eş parça
kullanımı stratejisiyle gelecekte
yüzde 30’lara varan tasarruf elde
etmeyi hedefliyor.

İşte yeni A3’ye yapılan yatırım
da bu tasarruf miktarıyla aynı. Yeni
modelin ağırlığı öncüsüne göre 80
kg daha hafif. Sürüş izlenimlerimize
konuk olan 1.4 TSI versiyonunun
ağırlığını Audi, sadece 1175 kg olarak
açıklıyor. Aracın ağırlığını bizzat
tartmadık ama en küçük maliyetlerin
bile önemli olduğu kompakt
sınıfta bu evrimsel bir değer olabilir.
Diğer taraftan ilk izlenimlerimizin
bu hafiflik iddiasını desteklediğini
de belirtmemiz gerekiyor: Sürüş
özellikleri gayet kıvrak ve ağırkanlı
olmaktan uzak. Hassas direksiyon
da hafifliğe eklenince yeni A3, virajlarda
gerçekten keyif veriyor.

Süspansiyonun daha konforlu ayar ları sayesinde bu keyif, rahatlıktan
vazgeçmeyi de gerektirmiyor.
Tamamı yeni geliştirilen ve ses
izolasyonları çok daha iyi hale getirilen
motorlar da bu etkiye yardımcı
oluyor. Ancak burada da yanılgıya
düşmemek gerekiyor. Çünkü en
küçük benzinlinin bile gücü 122 HP
ve çalışma karakteri çok başarılı.
Yeterli çekiş gücünü her zaman sunan
motor, sessiz ve sakin çalışma
karakteri sayesinde yüksek devirlerde
bile varlığını neredeyse hiç
hissettirmiyor. İç mekandaki yüksek
malzeme kalitesi ve sert dolgulu
ama çok konforlu koltuklar da eklenince
Audi A3, çok daha uyumlu
ve başarılı bir karakter sergiliyor.

Kokpit oldukça alçak tutulmuş.
Audi’den alıştığımız gibi plastik aksamın
kalitesi çok yüksek, şalterler
kesin ve hassas kullanım sunuyor.
Tüm bu özellikleriyle A3’ün iç mekanı
pekala bir orta sınıf otomobile
de yakışırmış. Genel özelliklerine
baktığımızda Audi’nin, daha büyük
sınıflardan birçok teknolojiyi A3’e
transfer ettiğini görüyoruz. Örneğin
A6’dan alınan yüksek çözünürlüklü
bir ekrana ve kullanışlı bir dokunmatik
panele sahip olan multimedya
sistemi, kompakt sınıfta çıtanın yeni
yüksekliğini belirleyen bir donanım.
Audi’nin tüm bunlar için gayet
yüksek bir bedel talep edeceği de
beklenen bir gerçek. 122 HP’lik
baz benzinli motora sahip modelin
22 bin 500 Euro olarak açıklanan
Almanya fiyatı, eşdeğer güncel versiyondan
450 Euro daha yüksek.
Audi’nin düşürdüğü üretim maliyetlerini
müşteriye yansıtacağını
bekleyenler yeni A3’te hayal kırıklığına
uğrayacak. Ne demiştik:
Yanılgıya düşmeyin!

Teknik veriler

VW Grubu ürettiği tüm enlemesine yerleştirilmiş
motorlu modelleri için yeni bir teknik
platform geliştirdi: MQB. Bugüne kadar kullanılan
sistemden daha esnek olan bu yapıda
sadece pedallarla ön tekerlek arasındaki
mesafe sabit. MQB’nin en önemli artısı maliyetleri
hatırı sayılır derecede düşürmesi.

Sonuç

Görsel olarak yeni A3 kesinlikle göze
batmayan bir çizgiye sahip. Buna rağmen
bünyesinde evrimsel özellikler barındırıyor:
İki kuşak arasındaki ilerlemenin
daha fazla hissedildiği otomobillerin
sayısı çok az. Sonuç olarak Audi, zaten
iyi bir otomobil olan A3’ü daha da mükemmelleştirmiş.
Yani gerçek anlamda
zayıflıkları olmayan bir otomobil yaratmış.
Yeni A3 karşısında BMW 1 Serisi ve
Mercedes A Serisi’nin işi gerçekten zor
olacak. Stefan Voswinkel

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.