Japon otomobil üreticisi Toyota
uzun bir sessizliğin ardından
tekrar spor otomobil konusunu
gündeme aldı. Önde yatay
boxer motor ve arkadan itiş özelliklerinin
biraraya geldiği GT86, tamamen
sürücü odaklı bir yapı ortaya
koyuyor. Toyota’nın yeni temsilcisi
sportif olduğu kadar aynı zamanda
dünyanın en kompakt 4 kişilik spor
otomobili olarak rakiplerinden farklılaşıyor.
Toyota mühendisleri GT86
modelini ortaya çıkarırken S 800 ve
2000 GT modellerinden ilham aldı.
GT86’yı çok başarılı kılan bir diğer
özellik olarak ise yere yakın olan
ağırlık merkezi gösterilebilir.
GT86, markanın Neo Functionalism
adını verdiği tasarım anlayışıyla
sportif ve agresif çizgileri bir
arada sunuyor. Neo Functionalism
tasarım anlayışında sürüş keyfi ile
estetik güzellik aracın bir fonksiyonu
olarak değerlendiriliyor. Pagoda
roof anlayışındaki tavan ise rüzgar
akımını maksimize ediyor. GT86’da
genişletilmiş ön ızgara tasarımı,
bagaj kapağı spoyleri, çift egzoz
çıkışları markanın yeni ruhunu yansıtıyor.
Prius modelinde kullanılan
17 inçlik jantlar birebir GT86’ya
aktarılırken, otomobilin saf sürüş
keyfi üzerine kurulduğu gerçeğini
yansıtıyor. Aracın etrafındaki hava
akımını, GT86’nın dengesini bozmadan,
yatay ve dikey yönde iyileştiren
aerodinamik yapı otomobilin
rüzgar direncine karşı daha iyi cevap
veriyor. GT86’nın arka tasarımı
ise başarılı yapıyı zirve noktasına
taşıyor. Bagaj kapağının üzerine
yerleştirilen spoyler çıkıntıları ise
çekici görünümü destekliyor. Çift
egzoz çıkışı ve difüzör sadece görsel
bir şölen olmakla kalmayıp, aracın
yere basmasında önemli görevler
üstleniyor.
~Toyota GT86 sahip olduğu 1.239
kg ağırlığı ile hafif olmanın dışında
4240/1775/1285 mm’lik boyutuyla
tam bir spor otomobil olduğunu
gösteriyor. 2570 mm’lik dingil
mesafesi ile 2+2 oturma düzeni
sayesinde dört kişiye ev sahipliği yapıyor.
GT86’nın yerden sadece 460
mm yukarıda olan ağırlık merkezi
de otomobilin başarısında önemli
bir paya sahip. Ağırlık merkezi açısından
sadece Porsche’nin gerisinde
kalan GT86, Subaru ile ortaklaşa geliştirildi.
Otomobilin ağırlık dağılımı
ise 53:47 oranına sahip.
İç mekana geçildiğinde ise GT86
sürücüsünü etkilemeye devam ediyor.
Dış tasarımındaki başarısını
içe de yansıtmasını bilen otomobil,
sürücü odaklı bir yapıda. Göstergelerin
ortasında yer alan devasa devir
göstergesi kışkırtıcı bir görünüme
sahip iken, hız göstergesi hemen sol
tarafta yer alıyor. Toyota mühendisleri
devir göstergesinin içinde sağ
bir bölüm açarak, dijital olarak hızı
göstererek sürücünün dikkatinin
dağılmasının önüne geçiyor. Direksiyon
simidi ele tam otururken
küçük yapısı ile beğeni topluyor.
Alcantara deri döşemeye sahip koltuklar
sürücüsünü tam kavrıyor.
İç mekanda kullanılan bol krom
malzeme gözü rahatsız etmediği
gibi sade bir yapı ortaya koyuyor.
Görüş açıları, özellikle dar alandaki
manevralarda sorunsuz olarak gerçekleştirilebiliyor.
243 litrelik bagaj
hacmi ise spor bir otomobildeki
ihtiyaca cevap verirken, kolaylıkla
iki valize bulunuyor.
Boxer motor farkı
GT86’nın kalbinde ise 4 silindirli,
2.0 lt hacme sahip boxer motor yer
alıyor. 200 HP güce sahip motor
205 Nm tork üretiyor. ~Dünyanın
ilk yatay D-4S motoru olma özelliğine
sahip boxer 12.5:1 sıkıştırma
oranına sahip. Toyota’nın geleneği
olarak turbo besleme yerine atmosferik
besleme tercih edilmiş.
Toyota mühendisleri motor bloğunu
yenilerken enjeksiyon sistemini de
geliştirmiş. Boxerin en önemli özelliği
ise 86 mm x 86 mm çap/strok
oranı sayesinde, yüksek hızlarda
dahi ekonomik yakıt tüketimi sunabiliyor
olması. GT86 her ne kadar
BRZ ile aynı altyapıya sahip olsa da,
süspansiyon sisteminin ayarı daha
farklı. GT86’nın süspansiyon ayarı
için drift sporcuları danışmanlık
yapmış. Boxer motor 6 ileri otomatik
veya 6 ileri manuel şanzıman ile
kombine edilirken, sürücüsüne tam
sürüş keyfi sunuyor.
Toyota GT86 ülkemizde Haziran
sonunda tanıtılacak ve Temmuz
itibarı ile satışa sunulacak. Türkiye
satış fiyatı tam net olmamakla
birlikte 50 bin Euro seviyesinde
olacak. GT86’nın sunmuş olduğu
saf sürüş zevki bu rakamı fazlasıyla
karşılayacaktır.
Sonuç
İspanya’da kullanma fırsatı bulduğumuz
GT86, boxer motor ve arkadan itiş ile müthiş
bir sürüş keyfi sunuyor. Ele iyi oturan
direksiyon simidi yönlendirmede başarılı
bir performans sunuyor. Otomatik şanzıman
0.2 sn gibi kısa sürede vites değiştirirken,
gaz tepkilerine anında cevap veriyor. Arkadan
itişli bir otomobil olmasıyla birlikte
tamamen kullanıcı tercihi olarak adlandırabileceğimiz
manuel şanzıman ise bana daha
çok keyif verdi. Düzlüklerden çok virajlarda
keyif veren GT86, markanın heyecan verici
oyuncusu olmayı şimdiden başardı.
Bir yanıt yazın