Genel

Opel Meriva, Ergonomi ve Konfor Sunuyor

230.000’den fazla Avrupalı tüketiciye ulaştı.

Çekici tasarımı, eşsiz esnekliği ve özellikle mükemmel ergonomisi ile bir başarı hikayesi yazdı. Alman sağlık kuruluşu AGR tarafından onaylanan koltukları yanında, Meriva, FlexSpace oturma düzeni, FlexDoors kapılar, FlexRail orta konsol ve FlexFix bisiklet taşıma sistemi opsiyonelleri ile çok daha kullanışlı olabiliyor.


FlexDoors ile Koltuklara Ulaşım Çok Kolay

Meriva’yı meydana getiren en önemliözelliklerinden biri,arkaya doğru açılan kapıları ileiç mekana eşsiz ulaşım kolaylığı sunan FlexDoors kapıları. Arka kapılaraçıldığında ortaya 84 derecelik etkileyici bir genişlik çıkıyor (normal bir kapı 68 derece açılıyor), Isofix çocuk koltuğunu arka koltuğa yerleştirmek ve çocuğu oturtmak bu sayede oldukça kolay. FlexDoors ayrıca dar alanlara park edildiğinde sıkışmaya ya da sürtünmeye neden olmadan kolayca iniş-binişe olanak tanıyor. Meriva’da sağ ve sol B sütunlarında bulunan el tutma yerleri ile arabadan iniş ve biniş kolaylaştırılıyor. Ayrıca yüksek tavan sayesinde yolcuların iniş/biniş sırasında eğilmelerine gerek kalmıyor. Yükseltilebilen koltuklar ile de yolcular daha geniş bir görüş açısına sahip oluyor.

Meriva’da Neden Sürgü Kapılar Yok?

Meriva baş mühendisi Helmut Ruff, Meriva’da neden sürgü kapılar olmadığını şöyle açıklıyor: “Sürgü kapılar, B sütununun olmadığı durumlarda iyi, özellikle de otomobil şovlarında…Ama, günlük hayatta, çok daha az avantaj sağlıyorlar. Meriva ikinci nesli tasarlarken, bu tip bir otomobilde, mümkün olan en iyi kapı sistemini bulmaya odaklandık. Ergonomi uzmanlarımız ile birlikte çalıştık ve potansiyel müşterilerimizle bir dizi araştırma gerçekleştirdik. Tüm alternatifleri değerlendirdikten sonra, FlexDoors sisteminin, Meriva için, en iyi ve en fazla ergonomik çözümü üreten seçenek olduğunu farkettik. Sürgü kapılar da tabii ki değerlendirdiklerimiz arasındaydı ama, B sütununun olmadığı durumda, otomobile ekstra ağırlık bindireceği için elemiştik. Ağır olansürgü kapılar ağırlık merkezini daha yukarı taşıyor ve sürüş dinamiklerini olumsuz etkiliyor. Ayrıca, bu tip ağır sürgü kapı sistemlerinin devamlılığını sorgulamak gerekiyor. Üstelik B sütununun olmadığı durumlarda, otomobil içine el tutma yerlerini de koyamayacaktık. Sonuç olarak, bu kapılar Meriva’nın ölçüleri ile uyuşmayacaktı”.

Not: Basın bülteninden derlemedir.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.