Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki bakım ve onarım çalışmaları nedeniyle İstanbul trafiğinin felç olmasının ardından her iki köprüdeki geçiş ücretleri Salı gününden itibaren kaldırıldı. Sıkışıklık probleminin tek kaynağının ücret ödeme gişeleri olmadığını söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Başarı Erbaş, “Yine de uygulama trafiği bir parçada olsa rahatlatacaktır. Bu rahatlamanın karşılığında devlet günlük ortalama 633 bin TL olan köprü geçiş gelirinden vazgeçti. Oysa bu geçici önlemler yerine yapılacak bir takım düzenlemeler sayesinde trafik kalıcı olarak rahatlatılabilir” dedi.
Yakıttan ve yerden tasarruf
Sürücülerin otomobil yerine iki tekerli araç kullanmaları için yapılacak en küçük bir teşvikte bile hem devletin hem de bireylerin büyük kazanç sağlayacağını belirten Erbaş sözlerine şöyle devam etti:
“Bir otomobil trafik nedeniyle ayda ortalama 1000 lira yakıt tüketir. Bir motosikletse aynı trafikte hiç durmadan gittiği için 250 lira yakıt harcar. Ayrıca motosiklet trafikte otomobilin dörtte biri kadar yer kapladığı için ilave yola, 3. köprüye ve ek otoparklara da ihtiyaç olmaz. Bu nedenle motosiklet kullanımı özendirilmeli.”
Kalıcı çözüm lazım
Bunun için en başta ÖTV düzenlemesinin yapılmasının şart olduğunu dile getiren Başarı Erbaş, “Geçen yıl motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranı yüzde 22’den yüzde 8’e indirildi. Bu da direkt satışlara yansıdı. Ancak motosiklet satışlarının artması ve trafiğin rahatlaması için ÖTV indiriminin motor hacmi 250 cc ile 800 cc arasındaki motosikletler için de yapılması gerekir. Bu motor hacminde yüzde 37 olan ÖTV oranı yüzde 16’ya çekilmeli. Ayrıca köprü ve otoban geçiş ücretleri düzenlenmeli. Motosiklet sürücüsü kamyonet ve minibüs sürücüsüyle aynı ücreti ödememeli” açıklamasında bulundu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın