Bursa’daki Tofaş fabrikalarında üretilen Fiat Linea, yenilenme
operasyonu ile birlikte eskisine göre daha da iddialı
bir konuma geldi. Ülkemizde 1.4 lt 77 HP benzinli, 1.3 Multijet
95 HP dizel ve 1.6 lt Multijet 105 HP dizel motor seçenekleri
ile satışa sunulan Linea’nın fiyatı ise 35 bin 60 TL’den başlıyor.
Linea en yüksek fiyatına ise 45 bin 650 TL ile ulaşıyor.
Linea’nın yenilenme çalışmaları ilk bakışta yüzeysel yapılmış
gibi algılanıyor. Fakat detayları incelendiğinde, ona yapılan
küçük ama etkili dokunuşların, bu yerli aracın çekiciliğini artırdığını
düşünüyoruz. Bu değişikler hem ön tarafta hem arka
tarafta çok net bir şekilde anlaşılıyor. Arka tarafta kullanılan
krom çıtalar ve değişen tarzı ile Linea, bu bölümde etkileyici
bir değişim geçirmiş. Özellikle yerini aldığı modelle karşılaştırıldığında,
arka tarafın eskisine göre daha iddialı göründüğünü
rahatlıkla belirtebiliriz. Ön tarafta ise yapılan değişimin etkileri
hemen belli oluyor. Bizce bu bölümde eskisine biraz daha bağlı
kalınsaydı daha iyi olurdu. Öte yandan yeni ön yüzün çok daha
iyi olduğunu düşünenler de olacaktır. Önemli olan Linea müşterisinin
görüşleri ve bunu zaman gösterecek.
Söz konusu yaşam alanı olduğunda ise Linea genişlik açısından
aile otomobili beklentilerine rahat bir şekilde yanıt veriyor.
Ayrıca bagaj hacmi konusunda da son derece iddialı bir kullanım
alanı sunuluyor. Yüklemeler rahat bir şekilde yapılabiliyor.
Kabin içinde sunulan eşya gözlerinin sayısı
da beklentileri karşılıyor. Sadece bazı eşya
gözlerinin daha derin olması gerektiğini
düşünüyoruz, özellikle de bardaklıkların.
Kapaklı eşya gözlerinin kullanımı açısından
biraz sorun yaşadık. Fakat bu test otomobiline
özgü bir durum da olabilir. Açma kapama
kumandaları görevini tam olarak yerine getiremiyordu.
Açık renkli koltukların ve kaplamaların
tercih edilmesi ile Linea’nın yaşam
alanı son derece ferah görünüyor.
~Kullanım
açısından da önemli bir sıkıntı yaşanmıyor.
Göstergeler kolay takip ediliyor. Direksiyon
simidinin tasarımı da iyi. Vites konsolunun
olduğu bölümün biraz daha iyi görünmesi
gerekiyor. Vites kolunun kullanımı açısından
büyük bir problem yok. Sessizlik beklentilerini
karşılayan Linea, müzik ve havalandırma
performansının çalışma karakteri ile de yeterli
olanı veriyor.
Motor kaputunun altında yatan 1.6 lt 105
HP Multijet dizel motor bu otomobil için fazlasıyla
yeterli bir seçenek. İddialı bir çalışma
karakteri olan dizel ünite 1500 d/d’nin üzerinde
son derece atak. Bu devrin altında ise
turbo devreye girene kadar bir bekleme süreci
yaşanıyor. Yüksek tork ile iddialı olan dizel
motor altı ileri oranlı manuel şanzımanın da
ona sağladığı artıyla son derece ekonomik
tüketim değerlerine imza atıyor. Konforlu
bir sürüş karakteri olan Linea, performanslı
kullanımlar sırasında güvenli.
Uzun yol kullanımlarında
rüzgarlı ortamlarda dahi yol
tutuş yeterli. Yüksek hızlara ulaştığında da
dinamik tutumu iyi. Fren performansı ile
güvenlik sınırının altına zorlanmadan iniyor.
Yönlendirme sisteminin çalışma karakteri
açısından ise biraz daha iyisini hak ediyor.
Sonuç
Fiat Linea yenilenmesi
ile birlikte
eskisine göre
daha kaliteli ve
daha yakışıklı görünmeye
başladı.
Krom çıtalarla kalite
hissi de artırılan
Linea biraz daha iyi bir fiyat etiketine
sahip olsa, çok daha fazla başarılı
olabilir. Yaşam alanında beklediğimizi
rahatlıkla veren Linea, genişlik ve bagaj
kullanımı konusunda en önemli
kozunu oynuyor. İddialı dizel ünite
ile performans beklentilerini rahatça
karşılayan Linea, ekonomik tüketim
değerlerine de ulaşıyor.
Bir yanıt yazın