Volvo S60, karşılıklı kısmi çarpışma testi

Volvo S60, enstitünün son raporunda, IHHS’in önden karşılıklı kısmi çarpışma testinde en iyi performansı gösteren iki otomobilden biri oldu.

Bu yeni testte, otomobilin ön kısmının sürücü tarafında kalan yüzde 25’lik kısmın, 64 km/s hızla sert bir engele çarpması sağlandı. Testte sürücü koltuğuna bir Hibrit III manken oturtuldu ve mankenin emniyet kemeri bağlandı. Test, aracın ön köşesinin başka bir araçla veya bir ağaç ya da bir elektrik direği gibi bir nesneyle çarpışması durumunda olacakları canlandıracak şekilde tasarlandı.

Volvo Car Corporation’ın Kıdemli Güvenlik Teknik Danışmanı Thomas Broberg şunları söyledi: “Çarpışma yüzeyinin görece küçük olması son derece ciddi bir çarpışma durumudur. Bu anlamda test sonuçlarından son derece memnunuz. Amacımız yolcuların trafikte meydana gelebilecek çarpışmaların çoğundan korunmasına yardımcı olacak otomobiller üretmektir. Bu test, aracın ön kısmının küçük bir parçasının bir nesneyle çarpışması durumunda da güvenlik sistemlerimizin istediğimiz şekilde çalıştığını gösteriyor.”

Diğer çalışmalarda da birinci sırada

Volvo Car Corporation’ın araç güvenliğine verdiği önem son zamanlarda gerçekleştirilen birkaç çalışmada da ortaya çıkıyor.

Geçen yıl C30, S60, S80, XC60 ve XC90 olmak üzere beş Volvo modeli en yüksek güvenlik notu olan ‘Top Safety Pick’e layık görüldü. Volvo 2011 IIHS raporunda beş modeli ödüllendirilen Avrupa’daki tek lüks otomobil markasıydı.

Ayrıca XC60 hem IIHS Top Safety Pick’e layık görülen hem de ABD NCAP’ten beş yıldız alan tek SUV Crossover oldu. 2010’da gerçekleştirilen testlerde XC60, sürücü güvenliği testi, önden çarpışmada yolcu güvenliği testi ve her iki yandan çarpışma testleri de dâhil olmak üzere tüm çarpışma testlerinden beş yıldız aldı.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.