Tüm yolcular için optimum korumaya yönelik sistematik bir çalışma
2005 yılında EuroNCAP çarpışma testinden beş yıldız alan Clio III kendi kategorisindeki en iyi seviyede yer almıştı. Yeni Clio’nun bir adım ileriye gitmesi gerekiyordu: bu yüzden Renault, yolcuların güvenliği için, kazalardan elde ettiği bulguları ve insanların gerçek hayattaki davranışlarını dikkate alarak daha global ve daha etkin bir yaklaşım çerçevesinde çözümler geliştirdi. Daha etkin yolcu korumasını garanti etmek için Yeni Clio’nun mimarisi en son nesil koruma sistemlerini içerecek biçimde tasarlandı.
Yetişkin yolcu koruması
Yeni Clio’da ön yolcuları korumak üzere, önden çarpışma durumunda iki adet hava yastığı ile birlikte aktif gergili ve ön gergili ve 400 daN güç limitörlü emniyet kemerleri bulunuyor.
Arkada ise bütün koltuklar 3 noktalı ve güç limitörlü üç noktalı emniyet kemerlerine sahip.
Renault’nun yenilikçilik ilkesi çerçevesinde Fix4sure teknolojisi, emniyet kemerinin altından kaymayı (önden çarpışmalarda yolcuların emniyet kemerinin altından kayması) engellemek üzere geliştirildi. Yeni Clio’daki bütün yolcular her bir koltuk minderindeki yükselti ve emniyet kemeri tokalarının alçak pozisyonu sayesinde bu olaya karşı korunuyor.
Bir otomobilin yan kısımları nispeten daha düşük korumaya sahip olduğundan, yandan gelen darbelerde ölümcül yaralanmalar sıklıkla meydana geliyor. Ancak Yeni Clio, sekiz puanlık maksimum dereceyi elde etmesini sağlayan özel bir çalışma içeriyor. Yeni Clio’da iki kat daha hızlı tepki veren iki adet darbe tespit sensörü bulunuyor (ön kapılarda ve B sütunlarında). Spesifik bir algoritma sayesinde de yeni nesil baş-göğüs hava yastıkları darbenin şiddetine göre şişiyor.
Direk ve arkadan darbe çarpışma testleri ile birlikte söz konusu sonuçlar, Yeni Clio’nun yetişkin koruması alanında, küçük otomobil segmenti sonuçlarının en iyilerinden biri olan 36 puan üzerinden 32 puan almasına yardımcı oldu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın