Gümüş ok yayından fırladı

Mercedes C63 AMG abartılı sportifliğiyle
ön plana çıkan araçlardan
biri. Fakat onun bu karakterinden
önce çevresinde yarattığı etkiden söz etmek
istiyoruz. “Keyif veren bir gürültü” dediğimiz
zaman aslında ne demek istediğimizi sanıyoruz
herkes anlayacaktır. Neticede istenmeyen
gürültüler tüm sinirlerinizin bir anda yerinden
oynamasına neden olur. C63 AMG’nin çıkardığı
sesleri dinlemekse tam tersine müthiş
bir keyif veriyor: Homurtulu ve kükremeler
çevresine “ben buradayım” diye haykırırken,
ayağınız gaz pedalının üzerine her gittiğinde
kibirli, sinsi ve çekici bir gülümseme
ile çevresindekileri selamlıyor.

C63 AMG tasarım konusunda bizlerin en
çok sevdiği formlardan birini açık bir şekilde
ortaya koyuyor: Yarattığı etki, gergin bir
yaya takılmış okun parıldayan ucunu gördüğünüzde
hissettiklerinizi
hatırlatıyor. Gergin, son
hızla hedefe doğru atılmaya
hazır ama aynı zamanda
bir o kadar da zarif… Gri
renklerinin altında göz alıcı bir ifadesi bulunan
C63 AMG, yanlara doğru genişleyen
hatları, motor kaputunun gergin ve büyük
yapısı, son derece iddialı coupe formu ve
arka tarafındaki kaslı çizgileri ile gerçek bir
eğlence makinesi. Aynı etki, arkaya doğru
genişleyip yükselen karoseri, 4 egzoz çıkışı
ve difizör ile de destekleniyor.

Test aracımız yaşam alanıyla da iddialı bir
etki bırakıyor. Direksiyon simidinin tasarımı
son derece iddialı ve kullanım açısından
bu güçlü makinenin çok kolay kontrol edilebileceğinin
olunabileceğinin izlenimini daha
en baştan uyandırıyor. Gösterge panelinin
tipik Mercedes stilinde kalmış olmasını
ilk başlarda biraz yadırgasak da kullanım açısında
herhangi bir sıkıntı yaşamadık. ~Bu heybetli
aracın yaşam alanına
geçtiğimizde aslına bakarsanız
ilk etapta biraz şaşkınlık
yaşadık. Kokpitin
tam ortasına yerleştirilen
tipik nostaljik Mercedes ekranının bu araçta
da yer almasını beklemiyorduk. Yani sözün
özü beklediğimiz sportif çizgileri yaşam alanında
tam olarak bulamasak da sportif tatlar
eksik değildi. Sportiflik hissi yüksek olsa da
görselliğin biraz daha iddialı olmasını beklerdik.

Bunun yanında Mercedes, standart el freni
yerine ayakla kontrol edilen el freninde bir değişiklik yapsa hiç fena olmayacaktır.
Hemen herkesin hoşuna giden o
güçlü ve etkileyici seslerin tek kahramanı
tabi ki 6208 cc hacimli benzinli
V8 motor. Her silindir hareket ettiğinde
çevresine mükemmel sesler yayarken,
aracın gövdesinin de çok etkileyici bir
şekilde harekete geçmesini sağlıyor.
Homurtulu sesler eşliğinde sallanan
gövde 6800 d/d’de 457 HP güç ve 5000
d/d’de 600 Nm tork bu seslerin kaynağını
oluşturuyor.

Fabrika verilerine göre otomobil,
bu ünite ile 0-100
km/s hızlanmasını
4.5 saniyede gerçekleştiriyor.
Bu veriler
elimizde olduktan
sonra yapacağımız ölçümlerin ne kadar
keyifli ve bir o kadar da hızlı olacağı
artık kesindi. Gereken ayarları yapmamızın
ardından otomobillin ölçümleri
beklediğimiz gibi
büyük bir hızla gerçekleşti
ve açıklanan
fabrika verilerine
çok yakın değerlere
imza attık. 250 km/s ile sınırlandırılan
maksimum hıza ulaşma konusunda
da emin olun çok fazla beklemenize
gerek kalmıyor. Son derece iyi çalışan
süspansiyon sistemi ve aracın kusursuza
yakın ağırlık dağılımı sayesinde
yaptığımız sürüşlerin her saniyesinden
çok büyük bir keyif aldık. ~C63 AMG,
tüm performans testlerimizde de iddialı
ve güvenli bir otomobil olmasının gerçekten
de büyük çalışmaların ardından
ortaya çıkabileceğini ispatlamış oldu.

Sonuç



Bir Mercedes C63 AMG
kullanıyorsanız aklınızı
serbest bırakmaya
hazır olun: İsteseniz
bile aklınıza farklı bir
şeyler getirmeniz çok
da mümkün görünmüyor.
İsteseniz de
istemeseniz de tüm konsantrasyonunu
ona yönlendiriyorsunuz. C63 AMG tüm bu
olumlu yorumları tamamıyla hak ediyor.
Bu yaya gerilmiş ok muhteşem bir güç
eşliğinde siz ne isterseniz onu yapıyor.
Canınız eğlenmek mi istiyor? Eğlendiriyor!
Canınız kusursuz performans mı istiyor?
Hemen veriyor! Bu otomobil, çevresine
yaydığı homurtuları, kibirli bakışları ve gaz
pedalına her dokunduğunuz anda gövdesinin
sarsılması ile her anından keyif aldığınız
bir sürüşü vaat ediyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.