Genel

Yıldıza dokunduk

Fotoğrafları geçen hafta yayınlandı ve onu herkes gördü.

Bu kadar ipucu yeter. Artık
yeni Golf, nelere kadir olduğunu
da göstermek zorunda.
Tabi ki bunu, tıklım tıklım
dolu bir fuardaki şaşaalı bir tanıtım
organizasyonunda yapmak imkansız.
İşte bu nedenle yeni Golf’ü
hangarından açık havaya çıkarıp
yakından inceledik.

Artan uzunluğu (+ 5.6 cm) ve
genişliğine (+ 1.3 cm) rağmen yeni
Golf, öncüsüne göre bir “tık” daha
ince ve şık görünüyor. Bu etkinin
ana nedenleriyse ön tampontekerlek
mesafesindeki kısalma ve
daha alçak (- 2.8 cm) yükseklik.
Yeni dizaynın en dikkat çeken özelliği,
marşbiye hizasındaki ön ve arka
tamponlara da geçiş yapan ütü izi.
Bunun dışında aracın tüm çizgileri
birbirleriyle çok uyumlu.

İç mekana geçtiğinizdeyse ilk fark
edilen şey, yeni Golf’ü güncel sınıf
standartlarının çok ötesine taşıyan
özenli üretim kalitesi. Temiz geçişler,
belirgin derecede küçülmüş
parça birleşim boşlukları, kaliteli
plastik yüzeyler ve kalite hissini
artıran bolca krom dekorasyon… İç
mekana neredeyse üst sınıf havası
hakim.

Kokpit artık (BMW’lerdeki gibi)
hafifçe sürücüye dönük, iki büyük
yuvarlak gösterge çok rahat
okunuyor, kontrol rahatlığı veya
fonksiyonellik taleplerinin tamamı
karşılanıyor. En azından son 20
yıldır Golf’ü tanıyanlar için…

VW mühendisleri dokunmatik
ekranlı yeni monitöre çok güveniyor.
Bu ekran Trendline paketinde
5 inç ölçüye sahip ve siyah-beyaz.
Ancak bu pakete müzik sistemi
dahil değil. Composition Media adlı
bu opsiyonel müzik sistemi 5.8
inçlik renkli ve yaklaşma sensörlü
(mönüleri kontrol edebilmek için
parmağınızı ekrana yeterince yaklaştırmanız
yeterli) dokunmatik bir
monitöre sahip.

~Yeni koltuklar da ilk anda beğenimizi kazanıyor. Sert dolguları,
uzun minderleri ve güçlü yan
destekleri sayesinde bu koltuklar
uzun yolculuklarda bile rahat ettirme
sözü veriyor. Görüş rahatlığıysa
eskiden olduğu gibi tamamen
problemsiz değil. Ancak bunun
tek sebebi geniş C sütunları değil:
Öne doğru uzanan A sütunları da
görüşü olumsuz etkiliyor. Neyse ki
öndeki küçük üçgen camlar görüşe
biraz olsun yardımcı olabiliyor.

VW’nin açıklamasına göre ön
koltuklardaki diz mesafeleri 1.5
cm, omuz mesafeleri
ise 3 cm artmış. Bu rakamların
doğruluğunu
Golf VII testimize konuk
olduğunda ölçerek
kontrol edeceğiz. Ancak 1.93 m’lik
meslektaşımızın arka koltukta
kendisini rahat hissetmesi, iddiayı
destekleyen bir şey oldu. Yeni
Golf’ün bagaj hacmi de büyümüş
ve 30 lt artarak 380 lt’ye ulaşmış.

Değişkenlik konusuna
ise VW sadece en işlevsel
özelliklere yer vermiş:
Arka koltukların
minderleri tek parça,
sırtlığı ise 2 parça halinde katlanıyor,
Comfortline paketinden
itibaren bagaja açılan küçük bir delik
bulunuyor.

Daha sonra ise
bu özelliklere,
Trendline ve Comfortline
paketleri için
katlanabilir ön yolcu
koltuğu sırtlığı da eklenecek.
Aslına bakılırsa bu konuda
Golf’ten daha fazlasını beklerdik.
Neticede örneğin Honda ve Mazda
çok daha rafine çözümler sunuyor.


Sonuç

VW ev ödevlerini yapmış. Yeni Golf kendisinden
beklenecek her şeyi karşılayabilen
bir otomobil. Tabi ki bu otomobil de bazı
zayıflıklara sahip. Ancak bunların hiçbiri
onun çok yönlülüğünü gölgeleyecek veya
satış başarısını olumsuz etkileyecek şeyler
değil. Dirk Branke

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.