Chevrolet Avrupa, Batı ve Orta Avrupa’da 2012’nin başından Eylül ayına kadar 157,000 otomobil satarak; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,3 düzeyinde artış yakaladı. Avrupa pazarındaki payı ise 0,13 puan artışla 1,34’e ulaştı. Batı Avrupa’da ise Chevrolet, geçen seneye göre yüzde 3,1 düzeyinde bir artış göstererek 122,300 satış rakamına ulaştı.
Chevrolet Avrupa Başkanı Susan Docherty mevcut ekonomi ortamda, her zamankinden daha fazla satış yaptıklarını belirterek “Değere duyarlı Avrupalı müşteriler sayesinde, rekor bir satışa ve pazar payına ulaştık. Alıcılar yeni Chevrolet modellerine yöneliyor, çünkü onlara istediklerini veriyoruz. Farklı tasarım ve gelişmiş bir donanım sunmamıza ek olarak son bir buçuk yıl içinde pazara sunduğumuz on yeni model de bu büyümemizde etkili oldu” diye konuştu.
Chevrolet, Ocak-Eylül döneminde, Polonya’da %3.37, Slovenya’da %2.91, Türkiye’de %2.61, Estonya’da %1.75, Avusturya’da %1.27, Fransa’da %1.11 ve Almanya’da ise %0.90 ile kendi ülkelerinde toplam araç pazarında, en iyi pazar paylarına ulaştılar. Türkiye, Chevrolet Avrupa organızasyonu içinde en başarılı ülkeler arasında 4. Sırada yer alıyor.
Avrupa’da en çok Yeni Aveo satıldı
2012’nin ilk dokuz ayı içinde Chevrolet’nin en çok satan modeli, 45,659 adet araç ile Chevrolet Aveo oldu. Chevrolet Aveo Türkiye’de ise 8.014 adet ile toplam satışın %17,6’sını oluşturuyor.
Aveo’yu, 40,370 adet ile Chevrolet Spark izledi. Chevrolet’nin Cruze modeli ise Batı ve Orta Avrupa’da 29,620 adet satışa ulaştı. Cruze, dünyada Chevrolet’nin en çok satan otomobili olmayı sürdürüyor.
77 sene önce satışa sunduğu Suburban Carryall ile başlayan SUV geleneğindeki iddiasını Captiva ile sürdüren Chevrolet, bu modelden 18,950 sattı. Türkiye, Avrupa’daki toplam Captive satışlarının %14,4’ünü gerçekleştirdi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın