Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear, AB Lastik Etiketi Uygulaması’nın lastik performansını etkileyen önemli faktörlerden yalnızca üç tanesini yansıttığını belirtiyor. AB Lastik Etiketi uygulaması, lastiğin performansını üç adet kriter (yuvarlanma direnci, ıslak yolda tutuş ve harici gürültü) üzerinden göstererek tüketicilerin daha çevre dostu ve daha güvenli lastikler almasını teşvik eden bir etiket sistemi olarak tasarlanmıştır. 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren AB sınırları içerisinde tüm binek araç, hafif kamyon ve kamyon lastikleri, satış noktasında bu etiket bilgileri ile birlikte satışa çıkarılıyor.
“Benzinden 27 milyar avro tasarruf edilebilir”
Lüksemburg’da bulunan Goodyear Yenilikçilik Merkezi’nin Genel Müdürü Jean-Pierre Jeusette, “Etiketin finansal, çevresel anlamda ve Avrupa çapında yol güvenliği açısından potansiyel olarak etkisi büyüktür. Analizlerimiz gösteriyor ki, Avrupa’daki tüm araçlara A sınıfı lastikler takılırsa, benzinden 27 milyar avro tasarruf edilebilir ve CO2 salınımları 20 milyon ton azalabilir ” dedi ve sözlerine şöyle devam etti “Binek araçlar için A sınıfı lastik ile G sınıfı lastik arasındaki fark, ıslak yolda fren performansı açısından %30 daha kısa fren mesafesi, yani 18 metre kadar daha kısa mesafede durmak anlamına gelmektedir . Bu da, bir otomobilin uzunluğunun üç ile dört katına karşılık gelmektedir. Fakat lastik etiketi, bir lastiğin genel performansını etkileyen diğer kriterleri de görmek için etiketten daha fazlasına bakması gereken tüketiciler ve filo yöneticileri için bir başlangıç noktası olarak önemli bir işleve sahiptir. Biz Goodyear’da ürün geliştirme süreci esnasında lastikleri kuru ve ıslak yollarda tutuş, yanal denge ve yüksek hızda denge dahil olmak üzere 50 farklı kritere göre test ediyoruz.”
Uluslararası bağımsız test kuruluşu TÜVSÜD, yeni AB Lastik Etiketinde sınırlı miktarda bilgi verildiğini vurgulamaktadır.
TÜV SÜD Otomotiv Lastik Ürün Grubu Müdürü Michel Staude; “AB Lastik Etiketi bir mum gibi işlev görmektedir: Lastik performansını etkileyen faktörler üzerine bir miktar ışık tutar, fakat bu bir meşale tutmakla karşılaştırılamaz. Birçok özel performans özelliği, etiketteki bilgiler arasında yer almamaktadır. Kış lastikleri buna güzel bir örnektir. Bu, tüketicilerin farkına varması gereken bir kısıtlamadır. Lastik bayinize daha detaylı sorular sormalı ve lastik etiketinin size bilmeniz gereken her şeyi anlatmasını beklememelisiniz.”dedi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın