İşte en ucuz Porsche

Porsche küçük bir SUV ile
büyük şeyler hedefliyor.
Önümüzdeki yıllar içinde
Alman firma, üretim adetlerini yıllık
200 bine çıkararak ikiye katlamayı
planlıyor.

Yönetim bu rakamlara ulaşabilmek
için yıllarca model yelpazesini
nasıl geliştirebilecekleri üzerinde
kafa patlatıp durmuştu. Küçük bir
spor otomobil mi? Satış rakamları
çok kısıtlı! Küçük bir Panamera?
Geliştirme maliyetleri çok yüksek!
İstenen büyüme imkanını sunabilecek
tek alternatifse, özellikle önemli
pazarlar olan Asya ve ABD’de, ilave
bir arazi aracı olabilirdi. Neticede
Cayenne şu anda bile yaklaşık yüzde
50’lik payla Porsche ailesinin açık
ara en başarılı modeli.

Peki ama en baştan yaratmak?
Buna hiç gerek yoktu. Çünkü aranan
şey VW Grubu raflarında zaten vardı:
4.60 m’lik Macan’ın gen donörü
Audi Q5 olacak. Durum böyle olunca
Macan, mühendislerin “Audi’den
çok farklı olacak” demelerine rağmen,
en önemli unsurlarının tamamını
Q5 ile paylaşan bir SUV oldu.
Mühendisler görsel olarak bu
iddialarını başarıyla yerine getirmişler.
Çünkü Macan, önden bakıldığında
ağabeyi Cayenne’in bir
kopyası gibi durmanın dışında, daha
köşeli farları ve daha belirgin köşeleriyle
daha etkileyici bir karakter
de sergiliyor. Tasarım Şefi Michael
Mauer’in Audi Q5’in orantılarında
köklü değişiklikler yapma imkanı
ise doğal olarak olmamış.

Asıl büyük sürpriz ise arka kısımda
bizleri bekliyor. Cayenne’de
Porsche’nin zevk anlayışının barok
ve süslü olarak görülmesine neden
olan bu kısım, Macan’da gayet taze,
dinamik ve gergin görünüyor. Stoplar
en az yeni 911’deki kadar dar
bir kesime sahipken, farklı olarak 3
boyutlu bir yapıya sahip. İki stop, üzerinde
Porsche yazısının yer aldığı
dar bir bantla birbirine bağlanmış.
Bu stil elemanını 1973-1989 yılları
arasında üretimde kalan Porsche
911 G-Modell’den hatırlıyoruz.

Macan’ın arka tasarımına baktığımızda,
Paris Otomobil Fuarı’nda
sergilenen Panamera Sport Turismo
adlı konseptten izler taşıdığını gördük.
Dizaynın fuarda aldığı olumlu
tepkiler, bazı tasarım unsurlarının
Macan’da da kullanılmasını sağlamış.

Macan’ın kokpiti de Q5’ten tamamen
farklı. Macan için bir alt
fiyat klasmanında tutulsa da şık
alüminyum dekorasyon göze hoş
görünüyor ve kokpitin Cayenne’i
andırmasını sağlıyor. Tabi ki iki
şeyin herhangi bir Porsche’de olmaması
düşünülemez, hem de aslında
bir Audi olmasına rağmen: Direksiyonun
solunda konumlandırılmış
kontak anahtarı ve ortada konumlandırılmış
devir sayacı. Bu müdahaleler
ile kokpitin Q5 ile uzaktan
yakından ilgisi kalmamış.

Teknolojik olarak ise Q5 ve Macan
arasında çok az fark var. Porsche,
geleneklerine uygun olarak
arkadan itiş ağırlıklı bir 4×4 sistemi
kullanmış. Ayrıca önden çekişli
bir baz versiyonun üretilmesi
beklenmiyor. Porsche mühendisleri
süspansiyonu kapsamlı bir şekilde
elden geçirerek dinamizm odaklı
ayarlar kullanacaklar ancak buna
rağmen Macan, yeterli konforu sunabilecek.

Motorlar ise Audi’den alınacak
ama daha güçlü olacaklar. Bu sayede
Macan, üretimi 1991 yılında
sona erdirilen 968’den bu yana üretilmiş
ilk 4 silindirli Porsche olacak.
Macan’ın baz motor seçeneğini, 160
HP ve 190 HP güç seviyelerinde
sunulacak olan 2.0 lt’lik dizel oluşturacak.
Dizel ailesinin üst modeli
ise, önce 265 HP, ardından da 300
HP’lik versiyonları sunulacak olan
3.0 lt’lik makine olacak.

Benzinli seçenekler 2.0 lt’lik turbo
motorun 200 HP ve 245 HP’lik versiyonları
ile başlayacak, topmodel
ise 3.0 lt’lik 6 silindirli motor (333
HP) olacak. Daha sonra aileye katılacak
olan Turbo S’te 400 HP’lik bir
motorun görev yapması bekleniyor.
Bunun dışında Porsche, Q5’ten tanıdığımız
265 HP sistem gücüne
sahip benzin-elektromotor hibridini
de sunacak. Baz motor seçenekleri
manuel şanzımanlarla kombine
edilecekken, 7 ileri çift debriyajlı
şanzıman opsiyonel olacak.

Macan’ı ilk kez, konsept versiyonunun
sergileneceği Cenevre
Otomobil Fuarı’nda görebileceğiz.
Aracın üretimine Porsche’nin
Leipzig’deki tesislerinde yaz aylarında
başlanacak. Seri üretim versiyon
ise Eylül ayında Frankfurt
Otomobil Fuarı’nda sergilenecek.
2014’ün ilk aylarında piyasaya çıkacak
olan Macan’ın 45 bin Euro’luk
başlangıç fiyatı, eşdeğer bir Audi
Q5’ten yaklaşık 5 bin Euro daha
yüksek olacak.

Aradaki ciddi fiyat farkına rağmen
Porsche, yeni SUV’undan çok umutlu.
En azından geçtiğimiz günlerde
açıklanan yeni üretim tahminlerine
göre durum böyle: 45 bin adetlik rakam
65 bin adet olarak revize edildi.

Sonuç

Macan kesinlikle başarılı olacak. Kimsenin
bundan şüphesi yok. Burada asıl
önemli konu, Macan’ın
teknoloji donörü Audi
Q5’ten ne kadar farklılaşabileceği.
İşte bunu
görmeyi merakla bekliyoruz.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.