Porsche Cayman
Görünüm ve güç Amerika için her zaman
önemli olmuştur. İşte bu nedenle Porsche,
yeni Cayman’i Los Angeles’ta tanıtma karardı
almış olmalı. Boxster’in coupe versiyonundan
daha fazlası olma iddiasına sahip olan yeni
Cayman’in süspansiyonu öncüsüne göre 2
cm daha alçak, yaklaşık 30 kg daha hafif ve
daha güçlü. Uzayan dingil mesafesi ve kısalan
tampon-tekerlek mesafeleriyle daha etkileyici
orantılar sunan otomobilin keskinleşen
hatları ve büyüyen hava girişleri de dikkat
çekiyor. Aracın ortada konumlandırılan 2.7
lt’lik boxer motoru (2.9 lt’lik eski motorun 0.2
lt küçültülmüş versiyonu) 275 HP, 3.4 lt’lik
(Cayman S) seçenekse 325 HP güç üretiyor.
Bu da iki motorun da güncel versiyonlardan
10’ar HP daha güçlü olduğu anlamına geliyor.
Fren enerjisi geri kazanımı ve akıllı termal yönetim
gibi sistemler sayesinde yeni Cayman,
öncüsüne göre 100 km’de 1 lt’ye kadar daha
az tüketecek. Yeni Cayman 2013 yılının Mart
ayında ve 50 bin Euro civarından başlayan
fiyatlarla (Almanya) bayilerde boy göstermeye
başlayacak.
Toyota RAV4
Kompakt SUV sınıfının temelini atan Toyota,
dördüncü nesil RAV4 modeli ile LA
Fuarı’nda boy gösterdi. Yeni RAV4’ün bir
önceki nesle göre boyu 20.5 cm artmış ve
4.57 m’ye ulaşmış. 30 mm artan genişliğe
karşın aracın yüksekliği 25 mm alçalarak
daha sportif bir duruş sergiliyor. Köşeli hatlara
sahip yeni nesil RAV4, Toyota ürün
ailesinin kullanmış olduğu radyatör ızgara
tasarımını almış, ayrıca LED’li gündüz farlarına
da sahip. Ön tampon, hava girişini
iki parçaya bölerken arazide kullanımlarda
tampon altındaki koruma ön aksamı koruyor.
~Yandan incelendiğinde ise RAV4 arkaya
doğru yükselen omuz çizgisine sahip. Cam
alanların küçülmesi görüş açısını etkiliyor.
Geniş çamurluk çıkıntıları daha tok bir duruş
sergilemesine sebep oluyor. Bunun yanında,
tavanın arka kısmına yerleştirilen spoyler ise
çekiciliği artırıyor. Toyota, RAV4’de daha geniş
bir iç mekan sunarken, konforu da artırdı.
Toyota sert plastik malzemelerden vazgeçerken,
onun yerine dokunma hissini artıran
yumuşak malzeme kullanma yoluna gitmiş.
Motor seçeneklerinde ikisi dizel 2.0 lt 124 HP
ve 2.2 lt 150 HP ile 2.0 lt 151 HP güce sahip
bir benzinli motor yer alıyor. Avrupa pazarı
için ilk etapta küçük hacimli dizel seçeneği
önden çekişli sunulurken, diğer versiyonlar
dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak.
Manuel 6 ileri şanzımanın yanı sıra, benzinli
seçenek için CVT şanzıman opsiyonel olacak.
Daha güçlü dizel versiyon ise otomatik 6 ileri
vites ile kombine ediliyor. Toyota’dan yapılan
açıklamaya göre yeni motorlar yakıt tüketimini
yüzde 12 oranında düşürüyor.
Jeremy Scott Smart’ı kanatlandırdı
Ünlü Amerikan moda tasarımcısı Jeremy
Scott elektrikli smart fortwo electric drive
otomobili tasarladı. LA Fuarı’nın ilgi çekici
otomobillerinden olan elektrikli smart’ın
en büyük özelliği ise sahip olduğu kanatlar
oldu. smart for jeremy isimli şov otomobilin
önümüzdeki yıl itibarı ile sınırlı sayıda üretileceği açıklandı. Füturistik bir görünüme sahip
olan smart beyaz renge boyanırken, sürücü
kabini krom ile kaplandı. Fiberglas kanatlar,
arkaya doğru roket biçimini alıyor. Fren ve
stop lambaları da bu bölgede bulunuyor. Arka
lastikler geniş tabanlı olarak tercih edilirken
şişkin çamurluklar otomobilin daha dinamik
görünmesine katkı sağlıyor. ~Jantların içi uçak
pervanesi görünümünde, bu da elektrikli
otomobile her an havalanacak hissi veriyor.
Radyatör ızgarası krom ile kaplanırken, iç mekanda
lüks bir hava hakim. Gösterge paneli,
koltuklar ve kapı giydirmeleri için beyaz renk
tercih edilmiş, ayrıca nappa deri ile kombine
edilmiş. Smart forjeremy modeli güncel smart
electric drive üzerine geliştirilmiş. Elektrikli
bücür 75 HP güce ulaşan motoru sayesinde
0-60 km/s hızlanmayı 4.8 sn’de tamamlarken,
17.6 kW/s’lik bataryası ile 145 km’lik emisyonsuz
bir menzile ulaşıyor.
Chevrolet Spark EV
Los Angeles Fuarı’nda Chevrolet küçük
sınıf temsilcisi Spark’ın elektrikli versiyonunu
tanıttı. Elektrikli motora sahip Spark, sportif
bir sürüş karakteri sunuyor. Amerikalı üretici
kendi pazarı için 2014 itibarı ile Spark’ı üretme
kararı aldı. Chevrolet daha sonra bu küçük
elektrikli otomobili diğer pazarlara da çıkaracak.
Küçük boyutlarına rağmen ufaklığın
kaputu altında 130 HP güce sahip bir motor
bulunuyor. Bu motor 530 Nm’den fazla tork
üretiyor. Yakıt deposu olarak ise 20 kWs’lik
lityum bataryalar yer alıyor. Küçük elektrikli
otomobilin bu denli büyük bir gücü asfalta
kazımadan nasıl aktaracağı ise Chevrolet
tarafından bir sır gibi saklanıyor.
Geleceğin arazi aracı: Mercedes Ener– G–Force
Mercedes’in 1979 yılından beri arazi ortamına
soktuğu G Serisi, 2025 yılında da arazilerde yol
almaya devam edecek mi? Mercedes bu soruya
Los Angeles Fuarı’nda Ener–G–Force konsepti ile
yanıt veriyor. Mercedes’in Los Angeles tasarım
stüdyosunda geliştirilen konsept araç, çevrecilik
özelliği ile öne çıkıyor. ~Bölgede özellikle polis
ekip otosu olarak kullanım görebilmesi için arazi
kabiliyetlerine de sahip olması gerekiyor. Bu
nedenle bu konsept otomobil şimdiden polislerin
görev aracı olmaya aday. Küçük cam alanları
polis aracı için güvenliği artırırken tavan içerisine
yerleştirilen tepe lambası yeterince dikkat
çekiyor. Belirgin ön tasarım ve büyük lastikler,
görev anında her türlü yola girebilmesine imkan
tanıyor. Sivil kullanım için ise, tıpkı polis aracı
gibi güncel G Serisi baz alındı. Ön tasarımda
kullanılan radyatör ızgarası ve içe doğru uzanan
farlar ile baskın karakteri geleceğe dair ipuçları
veriyor. Sinyaller ön çamurluğun üst kısmına
konumlandırılmış yani özüne sadık kalınıyor.
G Serisi’nin üç bölüme ayrılan camları ise yine
klasik offroad aracını hatırlatıyor. 20 inçlik jantlar
ise dev aracın her türlü zeminde ilerleyebilmesi
için tasarlandı. Ener-G-Force teknik açıdan
incelendiğinde tavanda yer alan depoların, geri
dönüşümden elde edilen suyu depolayarak konvertöre
aktardığı görülüyor. Su burada işlem
görerek yanma odalarına gönderiliyor ve elde
edilen hidrojen gücü ise aracı çalıştırıyor.
Elektrik
enerjisi ise belirgin görünümdeki marşpiyede
depolanıyor. Ener-G-Force bu sayede sadece su
ile 800 km’lik bir menzile ulaşarak gerçek bir
çevreci otomobil olduğunu gösteriyor. Her bir
tekerleğe itme gücü sağlayan birer motor vasıtası
ile ilerleyen araç yüksek dereceli, hassas çalışan
sistem sayesinde en uygun tekerleğe ihtiyacı olan
gücü veriyor. Topografik tarayıcı sayesinde ise
çevre koşulları analiz edilerek, konforlu sürüş
için süspansiyon ayarları düzenleniyor.
Bir yanıt yazın