Şu sıralar Mercedes’te her şey mükemmel gitmiyor. Kısa bir süre
önce 2012 karlılık tahminlerini yaklaşık 800 milyon Euro geri
çekmek zorunda kaldılar ve 2014 sonuna kadar maliyetleri 2
milyar Euro düşürmeye karar verdiklerini açıkladılar. Örneğin Formula
1 gibi konuları ise Mercedes düşünmek bile istemiyor. Bugüne
kadar pek de ciddiye almadıkları BMW ve Audi gibi rakiplerse başarı
ışıltıları yayıyor. Dünya çapında BMW neredeyse üçte bir daha
fazla otomobil satıyor. Audi satışları ise bu yıl, küçük bir farkla
da olsa, Mercedes’in önünde. Ayrıca ikisinin de karları daha
fazla ve en önemli pazar olan Çin’de Mercedes’e hatırı sayılır
derecede fark atmış durumdalar. Ancak Daimler Başkanı
Zetsche Mercedes’i 2020 yılına kadar en büyük premium
marka yapmaya kararlı. Bunu mümkün kılacak strateji
ise çok sayıda yeni model olacak: Örneğin 2015’e
kadar 10 yeni model planlanıyor.
Bu stratejinin ilk ürünü olan tamamen yenilenen
E Serisi 2013’ün Mart ayında bayilerde
olacak. Ancak “Mercedes’in
kalbi” olarak anılan bu modelin
bir problem çocuk olma ihtimali
de var. Örneğin
1995 yılında piyasaya çıkan W210 kodlu E Serisi kelimenin
gerçek anlamıyla pasa, başka deyişle korozyona
“yenilmişti”, halefi W211 elektrohidrolik
fren sistemi SBC ve common-rail enjeksiyon
sistemlerinin gazabına uğradı. 2009 yılından
beri üretilen güncel W212 ise beklenen satış
rakamlarını bir türlü yakalayamadı.
Yani anavatan Almanya’da bu yıl manzara
şöyle görünüyor: Audi, A6 ile öne geçti (50 bin
253 adetlik satış; geçen yıla göre yüzde 20.8’lik
artış) ikinciliğe BMW 5 Serisi yerleşti (44 bin
230 adet satış, yüzde 20’lik azalma), Mercedes
E Serisi 34 bin 608 adetlik satışla (yüzde 24.6
düşüş) ise satış performansında ancak üçüncü
olabildi. Mercedes’in her zaman üstün olduğu
bir sınıfta böyle bir durum yaşanması Daimler
için kesinlikle çok kötü bir durum.
Ancak bu durum değişecek. Hem
de hızlı ve köklü bir şekilde.
~Bu da makyajın neden bu
kadar kapsamlı olduğunu
açıklıyor. Normal
makyaj çalışmalarının
aksine
Mercedes aracın karoserine de müdahale
etti. Bunun nedeniyse güncel versiyonun tasarımının
müşterilerin vazgeçme sebeplerinden
biri olmasıydı: Fazla sert, fazla yapmacık, fazla
parçalı ve homojenlikten çok uzak.
Bu nedenle tasarım ekibi zorlu bir çalışma
sürecine girdi ve örneğin ilk kez W210’da
kullanılan 4 gözlü (farlı) dizayn ortadan kaldırıldı:
Farlar artık ortak bir far camının altında
yer alıyor. LED’li kısa farlar ve gündüz farları
standart olarak sunulacak, tam LED far sistemi
ise opsiyonel olacak. Motor kaputu ve
güçlü girinti-çıkıntılara sahip ön tampon da
tamamen yeni.
E Serisi’nin iki yüzü de değişti. Küçük kardeşi
C Serisi’ndeki gibi E Serisi’nin de Base
ve Elegance paketlerine sahip versiyonlarında
Mercedes Yıldızı kaputun üzerinde yer alırken,
Avantgarde paketinde yıldız, ızgarada
bulunacak ve daha büyük olacak.
Yan tarafta ise çıkıntılı arka çamurlukların
artık yok oldukları görünüyor. Bu da çekilerek
uzatılmış gibi daha gergin bir etki bırakıyor.
Arkada ise iki renkli LED’lerden oluşan yeni
bir stop grubu bulunuyor.
Mercedes’in bu ağır makyajı ne kadar
ciddiye aldığını başka bir noktada da görebiliyoruz:
Birçok elektronik asistan ve güvenlik
sistemi E Serisi’nde ilk kez kullanılacak. S
Serisi’nden alınan ve Intelligent Drive (akıllı
sürüş) adı verilen bu paket daha fazla konsept
ve güvenlik sağlayacak.
Sistemin kalbini iç aynanın hemen arkasına
yerleştirilen bir stereo
kamera oluşturuyor.
~45 derecelik
açıya sahip iki objektiften
oluşan sistem
aracın ön kısmını 50
m’ye kadar üç boyutlu olarak algılayabiliyor.
Kameradan gelen datalar farklı sistemler tarafından
işleniyor. Böylece geniş bir gözlem
alanındaki karşıdan gelen, önde giden, hatta
şerit değiştiren araçlar ve yayalar algılanıyor
ve hareketlerine göre dosyalanıyor. İlave
olarak kamera, farklı trafik işaretleri ve zemin
işaretlemelerini tanıyabiliyor. Stereo kameranın
dışında Mercedes çok kademeli radarın
iyileştirilmiş bir versiyonunu da kullanıyor.
Bu sistem çok sayıda güvenlik uygulamasına
imkan veriyor.
Yeni E Serisi Mart ayında piyasaya çıkacak.
Fiyatlar hakkında ise henüz bir bilgi yok.
Güncel E Serisi’nin Almanya fiyatları şu anda
40 bin Euro civarından (E 200 CDI) başlıyor.
Çok fazla, değil mi? Türkiye’de ise fiyatlar
ortalamada iki katı kadar. Ancak en ucuz S
Serisi’nin fiyatının Almanya’daki fiyatının 72
bin Euro olduğunu ve S Serisi’ndeki güvenlik
sistemi sayısının yeni E Serisi’nden daha fazla
olmadığını da unutmamak gerekiyor.
Sonuç
Gelecek Mercedes için hiç de
kolay olmayacak, çünkü Audi
ve BMW çok iyi durumda.
Bu nedenle Mercedes’in eski
erdemlerine dönüş yapması
iyi bir şey: Güvenlik ve konfor.
Mühendisler yeni E Serisi’nde
işte bu iki özelliğe çok fazla
önem vermişler. Tabi ki kalite
de premium sınıfın liderliğine
yakışır bir seviyede olacak.
Eğer tüm bunlar gerçekleşirse
Mercedes’in yeniden premium
liginin zirvesine çıkmasını
engelleyecek olumsuz bir
durum kalmayacak
Bir yanıt yazın