Genel

Sonunda iç mekanı genişledi

Artık daha büyük ama daha pahalı değil.

Sağ viraj, sol viraj, yokuşu
tırman, yokuş in… Acaba bu
Kuga spor otomobil olmak
mı istiyor? Ford’un süspansiyon
mühendisleri kompakt SUV’larının
yeni kuşağını bir doğru ayar başyapıtı
haline getirmeyi başarmışlar.
Kuga virajları canlı, güvenli ve hızlı
bir şekilde alıyor, kötü zeminli
yollarda bile sakinliğini koruyor
ve yolcularını gereksiz yere sarsıp
durmuyor.

Hem de bunu elektronik destekleri
olmayan, sadece mekanik
bir süspansiyonla yapıyor. Aslında
bu hiç de şaşırtıcı değil, çünkü
Kuga’nın teknik altyapısı için Ford,
başarısını birçok karşılaştırmalı
testte kanıtlamış olan Focus modelinden
yararlanmış.

İlk bakışta yeni SUV, pek de öne
çıkmayan bir tasarım sergiliyor.
Yani görsel devrim yerine evrim
tercih edilmiş. Güncel versiyona
göre 8 cm uzamış olması sayesinde
artık aile kullanımına uygun hale
gelmiş. Özellikle arka koltuk yolcuları
artık bacakları için daha fazla
diz mesafesi bulabiliyor ve bagaja
da bir spor çanta daha sığıyor. Ekstra
bedel karşılığında Kuga’da bazı
lüks kalemler bulmak da mümkün.

Örneğin bagaj kapağı elektrikli bir
sistemle, hatta alt kısma ayağınızla
dokunduğunuzda da (Almanya fiyatı:
575 Euro) açılıyor.

Artık ön koltuk yolcuları da daha
rahat bir ortamda oturuyor. Konforlu
dolgulara sahip koltukların
sırtlıklarındaki yan destekler daha
iyi. Bir kol ile yapılan sırtlık ayarı
ise o kadar başarılı görünmüyor:

~Kolun tasarımı biraz kaba ve tek elle
kullanımı zor. Standart bir çevirmeli
sistemle ayar işlemi hem daha hassas
hem de daha rahat ve güvenli
yapılabilirmiş. İç mekan tasarımı ise
tipik bir Ford: Kokpitin plastik yüzeyleri
koyu parıltılar yayıyor, orta
konsolda çok sayıda küçük düğme
bulunuyor ve bu tasarımı Focus’tan
da hatırlıyoruz. Ne yazık ki küçük
navigasyon ekranı ve karmaşık kumanda
mönüleri aynen kalmış.

İlk sürüş izlenimlerimizde konuğumuz
olan Kuga’da, 182 HP’lik
yeni 1.6 Ecoboost motor görev yapıyordu.
Bu motor 6 ileri oranlı otomatik
şanzımanla kombine ediliyor.

Vites geçişleri yumuşak olsa da bu
şanzıman, motorun canlı karakterini
biraz tırpanlıyor. Bu nedenle otomatik
şanzımanlı Kuga çok canlı bir
etki bırakamıyor ve “Sport” programı
seçmek de pek etkili olamıyor.

Ancak Nisan 2013’te piyasaya çıkana
kadar Ford, Kuga’nın şanzıman
kontrol elektroniğini elden geçirip
daha canlı bir karakter sunmasını
sağlayabilir. Sessizlik konusundaki
gelişme ise çok daha etkileyici: Motor
çok uzaktaymış gibi çalışıyor ve
rüzgar sesleri de 100 km/s’nin üzerindeki
hızlarda ama yine yumuşak
bir şekilde duyuluyor. Bu sessizliği
akustik mühendisleri, motoru iç
mekandan kalın izolasyon malzemeleriyle
ayırarak ve A sütunlarının
içinde ses emen özel bir malzeme
kullanarak elde etmişler.

Kuga’nın 4 tekerlekten çekiş sistemi
ise tamamen yeni. Sahip olduğu
çok sayıdaki elektronik yardımcı
sistem sayesinde aracın herhangi bir
tekerleği tutunmayı kaybedip patinaja
düştüğü anda motor gücü, kademesiz
değişken bir şekilde akslar
arasında dağıtılıyor. Çok fonksiyonlu
gösterge üzerinden aracın altında
olup bitenleri izlemek de mümkün.
Bu ekrana bakılmadığında ise anlık,
güç aktarım oranı değişimleri ile
ilgili hiçbir şey hissedilmiyor.

Neredeyse
hiçbir tekerleğin boşa dönmediğini
hissetmekten başka tabi
ki! Peki ya fiyat? Trend paketli, 1.6
Ecoboost motorlu ve önden çekişli
versiyonun fiyatı Almanya’da 24 bin Euro’dan başlayacak. Bu da eşdeğer
bir VW Tiguan’dan 2 bin Euro daha
uygun olduğu anlamına geliyor.

Sonuç

Yeni Kuga, Tiguan tutkunlarını kendisine
çekebilecek özelliklere sahip.
İyi yol tutuyor, sonunda hem yolcular
hem de bagajları
için yeterince iç
mekan sunuyor ve
Tiguan’dan neredeyse
2 bin Euro
daha ucuza satılıyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.