Makyajlı Z4, Mart 2013’de yollara çıkacak

Klasik roadster orantılarının
günümüzün
en modern teknolojileriyle
harmanlandığı otomobil,
benzersiz bir karaktere sahip: Uzun
motor kaputu, uzun dingil mesafesi,
alçak omuz çizgisi ve basık arka
kısmıyla, metrelerce uzaktan bile bir
BMW Z4 olduğunu hissettiriyor. Alçak
ve neredeyse arka aksın hemen
önünde konumlandırılan koltuklar,
uzunlamasına ve enlemesine dinamiklerin
çok daha etkili bir şekilde
hissedilmesini sağlıyor.

Aracın açılır
hardtop tavanı da siluetine uygun
ve akıcı bir tasarıma sahip. Tavan
açıldığında (elektrikli bir sistemle
ve 40 km/s’ye kadar araç hareket
halindeyken de açılıyor) tüm parçalar
dışarıdan görünmeyecek şekilde
birbirinin üzerine katlanarak bagaj
kapağının altında gizleniyor. Açılma
işlemi ise sadece 19 saniye sürüyor.
Karakteristik çift gözlü farlar büyük
BMW böbreğiyle uyumlu bir tasarıma
sahip ve markanın diğer modelleriyle
benzer bir yapı sergiliyor.

Standart olarak sunulan bi-xenon
farların yer aldığı üç boyutlu bir
etki bırakan ön aydınlatma ünitesi,
çamurluklara doğru bir geçiş unsuru
olarak da kullanılmış. İki halka
halinde tasarlanan LED’li gündüz
farları da tipik bir BMW özelliği
olarak dikkat çekiyor. Ön çamurluklardaki
solungaçlar da derinlik
veren krom unsurlarla süslenmiş.
Yeni Z4 için BMW, 12 karoser
rengi seçeneği sunacak ve bunlardan
mineral
grisi, buzul gümüşü
ve Valencia
turuncusu sadece
yeni donanım paketi
Design Pure
Traction ile birlikte
sunulacak.

Bu yeni donanım paketi roadsterin
görünümüne oldukça canlı bir karakter
kazandırıyor. Aynı etki iç
mekanda siyah ve turuncunun başarılı
kontrastlarıyla devam ettiriliyor.
iDrive’ın kontrol ekranı ve kapı
içlerindeki parıltılı siyah yüzeyler
(havalandırma ve kapı içleri) ise
diğer iç mekan yenilikleri.

Yeni BMW Z4’te, 4 ve 6 silindirli
5 adet benzinli motor seçeneği bulunacak.
Bu motorların en önemli
ortak noktası ise BMW’nin Twin-
Power adlı turbo teknolojisi olacak.
Yüksek güç ve yüksek verimi bir
arada sunan bu motorların tümü,
2014 yılında devreye girecek olan
EU6 emisyon normunu karşılıyor.
Z4 ailesinin yeni giriş motorunu
ise sDrive18i oluşturacak. 2.0 lt’lik
4 silindirli motor 156 HP güç ve
1250 d/d’de 240
Nm güç üretiyor.
Standart olarak 6
ileri oranlı manuel
şanzımanla
donatılan (8 ileri
spor otomatik
şanzıman opsiyonel)
bu motorla Z4, 0-100 km/s’yi
7.9 sn’de gerçekleştirip 221 km/s
hız yapabiliyor ve 100 km’de 6.8
lt benzinle yetiniyor. TwinPower
Turbo adlı teknoloji paketi, direkt
benzin enjeksiyonu, tam değişken
supap kontrolü ve değişken eksantrik
mili kontrolü gibi unsurları da
barındırıyor.

Aynı paket sDrive20i
ve BMW Z4 sDrive28i’de de görev
yapıyor. 6 ileri manuel şanzıman
bu ikilide de standart. Ancak opsiyonel
8 ileri otomatik spor şanzıman
direksiyondaki kollarla da kontrol
edilebiliyor. Güncel motor seçenekleri
sDrive28i ve sDrive35is ise
aynen kullanılmaya devam edecek.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.