Kompakt sınıf otomobillerde bir devrim niteliği taşıyan Aktif Silindir Yönetimi ‘ACT’, bir silindir deaktivasyon sisteminin 4 silindirli bir motorda kullanıldığı ilk seri üretim model olan Yeni Golf’le birlikte showroomlardaki yerini aldı.
Volkswagen’in tüm modellerinde ağırlıklı olarak kullandığı TSI benzinli motor teknolojisini temel alarak geliştirilen Aktif Silindir Yönetimi ‘ACT’, motor hacimlerindeki küçülmeyle birlikte sağlanan verim artışını ifade eden “downsizing” akımının en son ve teknolojik açıdan en ileri temsilcisi.
Sadece 7 ileri çift kavramalı DSG şanzımanla birlikte sunulan, 1,4 lt. hacimli, 4 silindirli ve silindir başına iki subaplı bu modern motor, bir egzoz turboşarjı ile güçlendirilerek maksimum 140 PS güç ve 250 Nm tork üretecek şekilde tasarlanmış.
Sürüş esnasında, sürat 130 km/s’nin altında, motor devri 1.250 d/d ila 4.000 d/d arasında ve 250 Nm’lik azami torkun 100 Nm’sinden daha azı talep edildiği sırada motor, 2 ve 3 numaralı silindirleri kapatarak 2 silindirli moda geçiyor. Bunun için, çok hızlı çalışan egzantrik mili kaydırıcıları kullanılıyor ve aynı anda 2 ve 3 numaralı silindire yönlendirilen yakıt enjeksiyonu ve ateşleme kesiliyor.
Tekrar ihtiyaç olması durumunda ise, sadece 11 ms içinde (krank milinin 1,5 turu yeterli) ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye giriyor. Son derece hızlı bir şekilde gerçekleşen bu işlem, tek bir motordan iki farklı kullanım tarzına hitap edebilen değişken bir karakter ortaya çıkarıyor. Sakin ve düşük süratli sürüşlerde yeterli performans ve olağan üstü düşük yakıt tüketimi ile her türlü güç ihtiyacını anında kullanıma sunan yüksek performans.
Tüm Yeni Golf’lerde olduğu gibi, Start/Stop sistemi ve fren enerjisi geri kazanımı ile donatılan 1,4 TSI ACT 140 PS BlueMotion Technology motor, 100 km’de 4,7 lt yakıtla yetiniyor ve sadece 110 g/km CO2 emisyonu değerine sahip. Bu değerleriyle, bir dizel kadar yüksek verimliliğe sahip ve neredeyse sportif bir hatchback kadar yüksek performanslı olan Yeni Golf 1,4 TSI ACT 140 PS BlueMotion Technology, 0’dan 100 km sürate 8,4 sn.’de çıkabilirken, maksimum 212 km/s son hıza ulaşabiliyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın