Ford Kuga yeni haliyle SUV sınıfında
çok önemli bir devrim
yapacak gibi. Bugüne kadar istenen
başarıyı ülkemizde yakalayamayan
Kuga’yı İstanbul-Kartalkaya-İstanbul
rotasında kullanma fırsatı buldum.
Yaklaşık olarak 700 km uzunluğundaki
bu rota boyunca otomobilin tüm
karakteristik özelliğini test ettim. 65
km uzunluğundaki dağ tırmanış ve
inişi sırasında da, bu tür yollardaki
performansını denedim.
Dinamik özellikleri başarılı
1.6 lt hacimli, 182 HP güç üreten,
benzinli turbo motor, otomatik şanzıman
ve dört tekerlekten çekiş sistemine
sahip olan araçla yaşadığım bu tecrübe
sırasında, Kuga öncelikli olarak çok
iyi bir yol arkadaşı olduğunu ispatladı.
Şerit takip sistemi ve şeritte tutma teknolojisi
ile zaman zaman yaşanabilecek
dalgınlıklarda güvenliği maksimum
seviyede tutabileceğini de ispatladı.
Sürüş karakteri açısından baktığımda
Ford’un genel olarak son derece iyi
olan karakterinin, aynı şekilde Kuga’da
da karşıma çıktığını gördüm. Yönlendirme
kabiliyeti
açısından
da etkileyici bir
karaktere sahip.
Hızlı otoyol
kullanımlarında dengeli kalmayı zorlanmadan
başarıyor. Sık aralıklı ve
sert virajlarda, biraz da performans
istendiği zaman son derece becerikli.
Tüm virajlardan yüksek yapısına rağmen
başarıyla ayrılıyor. Islak zemin
ve karla kaplı yol sürüşlerinde de dört
tekerlekten çekiş sistemi görevini başarıyla
yerine getiriyor. Elbette burada kış
lastiklerine de önemli görev düşüyor.
Yaşam alanı geniş
Görünüm konusunda, dinamik gövdesi
ile bu test sürüşüne katılan neredeyse
herkesin beğenisini kazandı.
Kaslı yapı ve başarılı kat geçişleri ile
bulunduğu her ortamda iyi görünüyor.
~Yaşam alanının genişliği, yüksek tavan ve yüksek sürüş pozisyonu ile iddialı.
Kumanda elemanlarının tasarımı başarılı
ve her şey yerli yerinde. Yaşam
alanı kullanımı açısından bir sıkıntı yaşamadım.
Kaliteli bir müzik sisteminin
görev yapması keyfimi daha da artıran
önemli detaylardan oldu. Kullanım
sırasında yüksek hızlara çıkıldığında
beklendiği gibi yakıt tüketimi konusunda
biraz bonkör davranıyor. Normal
kullanımlar sırasında 10 litre seviyesinde
tutunabilen bir tüketim değeri
ortaya koyuyor.
Biraz
sert ayarlara
sahip olan
süspansiyon
sistemi, sert
darbelere
aynı şekilde,
sertçe karşılık
veriyor.
Bu, özellikle
arkada oturan
yolcuları rahatsız eden bir durum
olarak ortaya çıkıyor. Teknolojik özellikleriyle,
karşılaştığım en donanımlı
otomobillerden biri olan
Kuga, tamponun altında ayağınızı
gezdirerek bagaj kapağını
açan muhteşem bir sistemi de
sunuyor. Şimdi sıkı durun, tüm
bu özellikleri sunan aracın
başlangıç fiyatıysa 59 bin
900 TL. Ne dersiniz, iş
yapar mı?
Sonuç
Ford Kuga
yenilenmesi ile birlikte
SUV sınıfında bir araç arayanlar
için son
derece iyi bir seçenek
olarak karşıma çıktı. Teknolojik
özellikleri ile sınıfının üzerinde
bir araç
olduğunu düşündüğüm
Kuga, neredeyse her özelliği ile
başarılı. 1.6 lt’lik motor seçeneğini
kullanması ile birlikte
uygun bir fiyat etiketine de
sahip olan araç, bana kalırsa
sınıfındaki tüm dengeleri
altüst edecek.
Bir yanıt yazın