Volvo C30 Electric’teki eşsiz teknolojik çözümler, Volvo’nun ileriki dönemlerde geliştireceği elektrikli araç ürün gamının tamamına entegre edilebilecek. Yeni Siemens motor, 120 beygirlik maksimum gücü ve 250 Nm’lik torku ile 0-70 km/s hızlanmanın sadece 5.9 saniyede tamamlanmasına olanak tanıyor.
Volvo Car Group Elektrikli Aktarma Sistemleri Başkan Yardımcısı Lennart Stegland konuyla ilgili olarak “Yenilikçi hızlı şarj çözümünün eklenmesiyle, otomobilin günlük kullanımdaki sürüş süresi ve menzili radikal ölçüde artırıldı. Bu, sahip olma maliyetini büyük ölçüde düşürecek, çünkü gün boyunca yaptığınız her kilometre çok daha ucuza gelecek. 10 dakikalık hızlı şarj, 20 kilometrelik ekstra menzil anlamına geliyor,” diyor Volvo Car Group Elektrikli Aktarma Sistemleri Başkan Yardımcısı Lennart Stegland.açıklamasında bulundu.
Siemens, Volvo’nun yeni Ölçeklenebilir Ürün Mimarisi (SPA) platformu için de elektrik tahrikli güç aktarma bileşenleri ana tedarikçisi olarak görev yapacak. Hibridlerden saf elektrik enerjili modellere kadar her düzeyde gelişmiş elektrifikasyon sistemleri sağlayacak olan Siemens’in tüm çalışmaları kabin hacmi ve yükleme kapasitesinden kayıp olmaması üstüne yoğunlaşacak.
Dünyada bir ilk
Yeni 22 kW’lık hızlı şarj cihazı, üç fazlı besleme üzerinde çalışıyor ve elektrikli bir otomobile monte edilebilecek kadar küçük, dünyanın ilk yerleşik şarj cihazı.
Otomobil, sıradan bir tek fazlı 230V ev prizine bağlandığında 8-10 saatte şarj olurken, üç fazlı çıkış kullanan yeni sistem bu süreyi sadece 1.5 saate indiriyor. Bu da NEDC sertifikasyonu sürüş döngüsüne göre 164 km’lik bir menzile denk geliyor.
Lennart Stegland bu yenilikle ilgili olarak; “Bu benzersiz çözümü geliştirdiğimiz için gurur duyuyoruz. Gün içindeki kullanım süresini artırdığımızdan dolayı hem kamu hem de özel sektör için elektrikli otomobilleri ticari bir teklif olarak daha uygun hale getirme yolunda önemli bir adım attık,” diyor dedi Lennart Stegland.
Geliştirilmiş Volvo C30 Electric filosu diğer Volvo otomobillerle aynı yüksek kalite ve güvenlik standartlarına uygun, dinamik bir sürüş deneyimiyle birlikte, dış sıcaklık ne derecede olursa olsun konforlu bir iklimlendirme olanağı sunuyor. Yakıt maliyeti de geleneksel otomobillerden önemli ölçüde daha düşük. Yakıt fiyatlarına bağlı olmak üzere 2/3 oranında ekonomi sağlamak mümkün.
Stegland “Volvo, her zaman insan merkezli bir otomobil üreticisi olmuştur. Dünya standartlarında güvenlik çözümleri üretme hedefimizi ve özvermizi artık dinamik, sezgisel ve esnek elektrikli otomobiller için de gösteriyoruz. ,Amacımız en son teknolojiyi kullanarak elektrifikasyon yolunda ilk olmak. Yeni C30 Electric filosu, seri üretime yaklaşırken, bize teknoloji ve işlevsellik adına önemli geri dönüşler sağlayacak.” dedi. ” diye ekliyor Stegland.
Volvo Car Group ve Siemens arasındaki stratejik ortaklık, elektrikli araçların geliştirilmesine a öncülük etmek amacıyla 2011 Ağustos ayında kuruldu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın