Shell’in, gençleri, geleceğin enerji alternatifleri ile çalışan araçları geliştirmeye teşvik etmek için 29’uncusunu düzenlediği Shell Eco-marathon’a katılacak takımların araçları Rotterdam’a doğru yola çıktı. Avrupa’nın 24 ülkesinden 3 bini aşkın öğrenci, 1 litre yakıt veya 1kWs enerji ile en uzun mesafeyi kat etmek hedefiyle kendi araçlarını geliştirdiler.
Rotterdam sokaklarında 15-19 Mayıs 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilecek Shell Eco-marathon’da Türkiye adına farklı üniversite ve liselerden 13 takım yarışacak. İstanbul, Ankara, Manisa, Kayseri, İzmir, Çorum ve Sakarya’dan katılan takımların bir bölümü, daha önce elde ettikleri tecrübeyi piste yansıtmaya hazırlanırken, bazı takımlar yarışma heyecanını ilk kez yaşayacak. Türk takımlarının tasarladığı araçların Türkiye ile Hollanda arasındaki transferleri Alışan Group’un lojistik desteğiyle gerçekleştiriliyor.
Keremcem’den tasarruf maratonu
Shell Eco-marathon’a bu yıl sanatçı Keremcem de katılacak ve verimlilik yarışında diğer ünlülere karşı Türkiye’yi temsil edecek. Shell FuelSave Yılın Sürücüsü ünvanını kazanabilmek için Almanya, Hollanda ve İngiltere’den marka elçileri ile bir prototip araç kullanarak, tasarruflu sürüş için kıyasıya yarışacak.
Keremcem 17-18 Nisan tarihlerinde, yakıt tasarrufunun önemine ve yaklaşan Shell Eco-marathon’a dikkat çekmek amacıyla Shell FuelSave ile #TasarrufMaratonu isimli proje kapsamında kendi sürdüğü araç ile Ankara- Eskişehir-İstanbul güzergahını tamamladı ve Shell istasyonlarında tüketiciler ile buluşarak yakıt tasarrufu konusunda ipuçları verdi. Sanatçı ayrıca, Hacettepe Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi’nin Shell Eco-marathon takımları ile de bir araya gelerek, hem araçlarını inceledi hem de yakıt verimliliği konusunda onlarla sohbet etti ve öğrencilerden tasarruflu sürüş tüyoları aldı.
Gelişime Birlikte Güç Vermek Forumu ve Enerji Laboratuvarı da ilgi odağı olacak
Shell, 15 Mayıs’ta Rotterdam’da “Gelişime Birlikte Güç Vermek” başlığıyla uluslararası bir forum da düzenleyecek. “Enerji, Su ve Gıda Forumu: Dayanıklılık Arayışı” başlıklı toplantıya Rotterdam Belediye Başkanı Ahmed Aboutaleb ve Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser’ın yanı sıra iş dünyasından üst düzey yöneticiler ve uzmanlar katılacak. Organizasyon kapsamında Shell Enerji Laboratuvarı da ziyarete açılacak. Enerji konusunda eğlenceli ve eğitici uygulamaların bulunacağı laboratuvarda, enerji jeneratörü Zorb, kinetik dans pisti gibi etkinlikler de yer alacak.
Türkiye’den katılacak takımlar
Anadolu Üniversitesi: Hidroana Takımı, kılıç balığından esinlenilerek tasarlanmış “Rainbow” isimli aracıyla prototip hidrojen kategorisinde yarışacak. (facebook.com/hidroana )
Ankara Üniversitesi: Hidroket Takımı, “Pars” isimli aracıyla prototip hidrojen kategorisinde yarışacak. TÜBİTAK tarafından düzenlenen yarışlarda 2’ncilik, iki kez 3’üncülük ve en iyi tasarım ödülleri kazandı. (facebook.com/Hidroket & twitter.com/hidroket )
Boğaziçi Üniversitesi: BUHAR Takımı, prototip hidrojen kategorisinde yarışıyor. 1 litre benzine eşdeğer hidrojenle 1396 km yol kat ederek Türkiye’nin en verimli aracı ünvanını elinden bırakmayan BUHAR, 2011’deki Shell Eco–marathon Avrupa’da 1kWh enerji ile 156.6 km yol aldı ve Türkiye rekorunu geliştirdi. (facebook.com/buharteam?fref=ts )
Celal Bayar Üniversitesi: EcoMagnesia takımı, “Tarzan” isimli aracıyla elektrikli araç kategorisinde mücadele edecek. Takım, Shell Eco-marathon’a ikinci kez katılıyor. (facebook.com/ecomagnesia & twitter.com/ecomagnesia )
Gediz Üniversitesi: Ağırlıklı olarak makina, endüstri ve elektrik/elektronik mühendisliği öğrencilerinden oluşan GÜVE takımı, “GGC-1” ile benzinli prototip araç kategorisinde yarışacak. Organizasyona ikinci kez katılıyor.
Erciyes Üniversitesi: 2006 yılında kurulan TYEKK (Temiz ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklar Kulubü) yarışmaya prototip hidrojen kategorisinde, balinaya benzeyen tasarımı nedeniyle ‘Moby Dick’ adını verdikleri aracıyla katılıyor. ( facebook.com/tyekk )
Hacettepe Üniversitesi: Optimus takımı “Hudro” isimli aracıyla prototip hidrojen kategorisinde yarışacak. (facebook.com/hacettepehudro & twitter.com/hudrocar )
Hitit Üniversitesi: Adını Hitit uygarlığının ilk kralı olan Pithana’dan alan takım, “Extreme” ile hidrojen prototip kategorisinde yer alıyor.
Takım, TÜBİTAK’ın Hidrojen Enerjili Araçlar yarışlarında 2011 yılında Türkiye 4’üncüsü, 2012 yılında ise Türkiye 5’incisi oldu.
(facebook.com/hidromobil.pithana?fref=ts & twitter.com/_pithana_)
İstanbul Teknik Üniversitesi: İTÜ Makine Mühendisliği öğrencilerinin yeni ulaşım çözümleri bulmak amacıyla kurduğu kurduğu Facilis takımı, güneş panelleri de içeren elektrikli araç “Zahar” ile yarışacak. İkinci kez organizasyona katılıyor. ( facebook.com/pages/FACILIS/ )
Sakarya Üniversitesi: SAİTEM Takımı, “Evrim 2” ile şehir konsepti elektrikli araç kategorisinde yarışacak. Geçen yıl Shell Eco-marathon’da 145 km/kWh ile Şehir Konsepti akü beslemeli elektrik sınıfında 7. oldu. ( facebook.com/saitem & twitter.com/saitem)
Şişli Terakki Lisesi: 8 kez Shell Eco-marathon’a katılan TEAM Terakki’nin prototip kategorisinde 1 litre yakıt ile 492 km ve 1 kW/saat elektrik ile 103 km gibi sonuçları bulunuyor. Takım bu yıl “Terakki Electric 2013” ile ilk defa şehir konsepti elektrikli araç kategorisinde yarışacak. ( facebook.com/terakkiteam & twitter.com/terakkiteam)
Yeditepe Üniversitesi: Elektronik ve makina mühendisliği bölümü öğrencilerinden oluşan 7Tepe Team, “Cereyan7” ile şehir konsepti güneş enerjili-elektrikli araç kategorisinde yarışacak. Shell Eco-marathon’a ilk kez katılıyor. (twitter.com/cereyan7 )
Yıldız Teknik Üniversitesi: Ae2 Project Team, “Ae2Solar3” ile güneş-enerjili elektrikli araç kategorisinde yarışacak. Ekip, Shell Eco-marathon’a ilk kez katıldığı 2011 yılında 1kW güç ile 437 km yol katetti. Takımın websitesi http://ae2project.com/Turkcell Blog Ödülleri 2011’de en iyi otomotiv blogu seçildi. (facebook.com/Ae2Project & twitter.com/ae2project )
Bu yıl yapılacak Shell Eco-marathon hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki adreslere göz atabilirsiniz.
Shell Eco-marathon Avrupa 2013
Shell Eco-marathon Türkiye ekipleri 2012
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın