Ford Kuga hiç bu kadar
iddialı olmamıştı.
1.6 lt’lik benzinli motorları
kullanmasıyla 60 bin
TL gibi iddialı bir başlangıç
fiyatına sahip olan bu SUV,
sunduğu ileri teknoloji ürünü
donanımlarla da dikkat
çekiyor.
Bunların arasında öncelik
verdiğim konulardan biri
SYNC adlı sistem: Mesajlarınızı
okuyor ve ve telefonunuzu
kullanmayı çok
kolaylaştırıyor. Ancak en
büyük artısı bu değil. Eğer
önceden eşleştirilmiş bir cep
telefonunuz varsa, bir kaza
durumunda ve hava yastıkları
açıldığında acil yardımı
arayarak konumunuzu bildiriyor.
Bu bence son derece
önemli bir uygulama. Kör
nokta uyarı sistemi, aracınızı
şeritte tutan ve bu sırada
direksiyonu bile kontrol
ederek şeride geri alan bir
sistem. Bunun dışında Kuga,
sürücü takip
sistemi, yokuş
kalkış desteği,
şehir güvenlik
sistemi, ayarlanabilir
hız sabitleme
sistemi,
tabela okuyup
hız sınırını belirleme gibi
birçok elektronik yardımcıya
sahip.
Aracın diğer bir önemli
artısı da bagaj kapağını
açarken karşıma çıktı. Ellerim
alışveriş poşetleri ile
doluyken sadece Kuga’nın
tamponunun altında ayağımı
gezdirerek bagaj kapağını
açabildim. Bu gibi
durumlarda bagaj kapağını
açmak için ne kadar çok
çaba sarf ettiğimizi bir düşünün.
Kuga, en azından
benim için çok önemli olan
bir detayı, bu kadar pratik
bir yolla çözmüş.
Kuga teknik özellikleriyle
son derece iddialı ama söz
konusu görünüm olduğunda
fikirler değişkenlik gösteriyor. Genel olarak sportif
bir karakteri var. Ama tasarımın
biraz “sıradan” kaldığını
düşünen arkadaşlarım
da oldu. Ancak bu onların
fikri ve ben yeni Kuga’yı tasarım
konusunda da başarılı
buldum.
~Yaşam alanı karakteristiği
de iddialı. Örneğin genişlik
konusunda bir aile aracından
beklenen ne varsa
veriyor. Yüksek baş mesafeleri
ve ferah tasarımı ile
de önemli artıları var. Bagaj
hacmi ve aracın içinde sunulan
eşya gözlerinin sayısı
da yeterli. Neredeyse tüm
Ford modellerinde olduğu
gibi Kuga’da da koltukların
yapısı iyi. Yaşam alanında
özellikle orta konsolun üzerinde
yer alan kumanda
elemanlarını kullanmaksa
zahmetli. Çünkü neredeyse
tüm kumanda elemanları (ki
sayıları oldukça fazla) farklı
bir karakterde tasarlanmış.
Bu duruma bir süre sonra
biraz olsun aşılıyor ama bu
tip kumanda elemanlarının
kullanımı gerçekten zor. Bazı
yerlerde kullanılan sert
plastik malzeme ve aydınlatma
renkleri konusunda da
Kuga beğenimi kazanmayı
başaramadı.
1.6 lt 182 HP güç üreten
benzinli motor, otomatik
şanzıman ve dört tekerlekten
çekiş sistemine sahip
olan Kuga, sergilediği sürüş
karakteri ile iyi bir yol
arkadaşı olduğunu daha en
baştan ispat etti. Bir kere
oldukça dengeli bir SUV.
Bu dengeyi yüksek gövdeye
sahip olan araçlarda bulmak
biraz zor.
Sürüş özellikleri açısından
baktığımda Ford’un
genel olarak son derece iyi
olan karakterinin aynı şekilde
Kuga’da da karşıma çıktığını
gördüm. Yönlendirme
kabiliyeti de gayet etkileyici.
Hızlı otoyol kullanımlarında
dengeli kalmayı zorlanmadan
başardığı gibi, sık aralıklı
ve sert virajlarda, biraz
da performans istendiği zaman,
son derece becerikli
ve keyifli. Biraz sert ayarlara
sahip olan süspansiyon sistemi
sert zemin darbelerine
sert bir şekilde karşılık veriyor
ve bu durum özellikle
arkada oturan yolcularını
rahatsız edebilir.
Diğer bir önemli konu ise
tabi ki tüketim ve Kuga bu
konuda biraz savurgan olmayı
seviyor.
~Sonuç
Yeni Ford Kuga oldukça iddialı özelliklere
sahip olan bir araç. Keyif veren özellikleri
negatif yanlarının rahatlıkla perdelenmesini
sağlayabiliyor. İleri teknoloji ürünü
donanımları sayesinde güvenlik konusunda
birçok premium araçtan bile fazlasını
sunuyor. Güçlü motoru ve iddialı sürüş
karakteri ile kendini sevdiriyor. Ama siz
yine de tüketim konusuna dikkat edin. Bu
nedenle Kuga’nın ekonomik tüketim için
yaptığı uyarılara kulak vermenizi tavsiye
ederim.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın