Çek üretici Skoda, model atağında Superb ile yeni bir aşama daha kaydediyor. Markanın çok satan modeli, yeni Skoda tasarım unsurlarıyla etkileyici bir görünüme bürünürken, yenilenen iç mekanı ve artırılmış teknik özellikleriyle de iddialı. Bununla birlikte tüm motor seçeneklerinde yakıt tüketimi yüzde 19’a varan oranlarda düşerken daha tutumlu bir araç haline geldi. Üstün yeni özellikler ile donatılan Superb Temmuz ayının son haftasından itibaren tüm Türkiye’de satışa sunulacak. Yeni Superb’in yıl sonuna kadar 2 bin 500 adet satılarak segmentinde yüzde 5’lik bir paya ulaşması bekleniyor.
Skoda Superb’in, piyasaya sunulduğu 2001 yılından bu yana markanın “amiral gemisi” durumunda olduğunu belirten Skoda CEO’su Winfried Vahland, “Tasarımcılarımız ve mühendislerimiz, çok satan bu modelimizin yeniden tasarlanması ve daha çekici bir hale gelmesi için çok çalıştılar” diyor. Skoda’nın müşterilerine her zaman normalden daha fazla unsurlar sunduğunu vurgulayan Vahland, “Superb de kendi sınıfının üzerinde bir konfora sahip” ifadesini kullanıyor. Superb, bunu, arka sol kapının içine yerleştirilmiş şemsiye bölmesi gibi eşine ancak lüks sınıf modellerde rastlanabilecek unsurlar barındırarak yapıyor.
Yenilenen Superb, yeni tasarım unsurlarıyla eskisinden daha kışkırtıcı bir otomobil haline gelirken, geliştirilmiş yakıt ekonomisi ve yeni teknik donanımlarla da farklı müşterilere hitap etmeyi amaçlıyor. Spurebr, geçen 12 yılda sunduğu geniş iç mekan, inanılmaz fonksiyonellik, yüksek konfor, üst düzey güvenlik donanımları ve zerafet gibi unsurları da bir adım ileriye taşıyor.
Superb, yeni Skoda tasarımının unsurlarını taşıyor
Yenilenen Superb, orta üst sınıfa yeni bir enerji getiriyor. Araç, tamamen yeni bir ön ve arka tasarımın yanı sıra yenilenen iç mekanıyla dikkat çekiyor.
Markanın tasarım dili, Skoda’nın en çok satan modelinde de kendisini gösteriyor. Aracın yeni tasarımı belirgin çizgiler, kusursuz kalite ve dengeli orantılarla şekillendirildi. Aracın ön bölümü, A sütununa kadar yeniden tasarlandı. Radyatör ızgarası, logo, ön farlar ve sis lambaları, tampon, ön çamurluk ve motor kaputu tamamen yeni. Skoda logosu motor kaptunun merkezinde konumlandırıldı. Tamamen yeniden tasarlanan ön farlar yeni Superb’in farklı bir yüze sahip olmasını sağladı. Superb, ilk kez LED teknolojili gündüz farlarının entegre edildiği bi-xenon farlara ve LED teknolojili sinyal lambalarına sahip oldu.
Aracın arka bölümü de tamamen yeniden tasarlandı. Bu tasarımda akıcılık, berrak ve kusursuz bir örünüm sağlanırken, her unsurun yerli yerinde görünmesine özen gösterildi. Arka lambaların girintileri yeniden biçimlendirilirken, C-şeklindeki stop lambaları da artık daha parlak ışık saçıyor. Bunun nedeni de, söz konusu bölümde ilk kez standart olarak LED teknolojisine yer verilmesi. Ayrıca hatchback ve Combi versiyonların bagaj kapaklarının alt kısımlarında kullanılan üçgen formlu çizgiler de, Skoda’nın yeni tasarım felsefesinin kusursuz yansımaları olarak ön plana çıkıyor.
Superb’de kullanılmaya başlanan Metal Gri ve Ay Beyazı metalik boya seçenekleri, aracın dış tasarımına farklılık katan unsurlar oldu. Bununla birlikte araçta artık yeni alaşım jant seçenekleri de sunulmaya başlandı.
Superb’in hatchback versiyonunda kullanılan ve patenti Skoda’ya ait olan akıllı Twindoor bagaj kapağı sistemi, yenilenen versiyonda da yerini korudu. Bagaj kapağının iki değişik şekilde açılmasına olanak tanıyan bu sistem sayesinde kullanıcılar, isterlerse sadece bagaj bölümünü isterlerse de arka cam ile birlikte kapağın tamamını açabiliyor. Yenilenen Superb’de bu sisteme kullanım kolaylığı getirildi ve her bir kapak için ayrı bir düğme yerleştirildi.
Superb’in iç mekanı da yenilendi. Yeni üç ve dört kollu direksiyon simidi seçenekleri sunulmaya başlanırken, koltuk döşemelerinde yeni kumaşlar, renk seçenekleri ve desenler kullanıldı.
Superb’in inanılmaz kapasitesi rakipsiz
Superb’in hatchback ve Combi versiyonları, sınıflarının en geniş bagaj hacmini ve arka koltuktaki yolculara en fazla diz mesafesini sunan araçlar olmaya devam ediyor. Bu sınıfta başka hiçbir araç, yolcularına, Superb’in arka koltuktaki ferahlığını sunamıyor. Aracın arka koltuğunda oturanlar için 157 milimetrelik bacak mesafesi ayrılmış.
Ve tamamen yeni bir özellik sayesinde, artık arka koltuklarda yolculuk etmek artık daha konforlu bir hale geliyor. İlk kez ön yolcu koltuğunun, arka koltuktaki yolcular tarafından elektrikli olarak ayarlanmasına olanak tanıyan bu özellik, isteğe bağlı olarak yeni Superb’de yerini alıyor. Ayar düğmeleri ön yolcu koltuğunun içe bakan kısmında yer alırken, arka koltuktaki yolcular tarafından rahatça kullanılabiliyor.
Superb’in yükleme bölümü de kesinlikle rakipsiz. Hatchback versiyonun temel yük kapasitesi 595 litre, Combi’ninki de 633 lt. Her iki aracın bagaj hacimleri, arka koltukların yatırılmasıyla 1.700 ve 1.865 litreye yükseltilebiliyor.
Neresinden bakarsanız bakın, “tek kelimeyle akıllıca!”
Yenilenen Superb, hiç kuşkusuz sınıfının en zeki üyesi. Aracın her yanında pratik unsurlarla karşılaşmak olası. Arka sol kapının içinde bulunan şemsiye bölmesine ilaveten, aracın arka ve ön kısımlarında sayısız eşya saklama seçenekleri mevcut. Orta konsoldaki “jumbo box”, kapı içlerindeki eşya gözleri, koltukların altındaki çekmeceler, geniş torpido gözü, gözlük saklama bölümü ve arka koltukların ortasında eşya saklama gözü de bulunan katlanabilir kol dayanağı dikkatli bir şekilde düşünülerek geliştirilmiş.
Bu akıllıca unsurlar, bagajda da kendisini gösteriyor. Sadece devasa değil, aynı zamanda isteğe bağlı satın alınabilen çift taban, çamurlukların arkasında bulunan kilitlenebilir eşya bölmeleri, çanta askıları ve tutacakları, isteğe bağlı yük filesi gibi pratik unsurlara da sahip.
Combi ise bunlara ek olarak araç çalışırken kendiliğinden şarj olabilen çıkarılabilir LED’li fener, elektrikli olarak açılabilen ve ayarlanabilen bagaj kapağı gibi özellikleriyle dikkat çekiyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın