DERGİDE BU AY

Auto SHOW Mayıs 2016 / 05

Hırant Kasapoğlu

Seçimlerimiz

Geçtiğimiz günlerde Türkiye’de bir ilk yaşandı, daha doğrusu OGD (Otomotiv Gazetecileri Derneği) üyeleri, Türkiye’de ilk kez Yılın Otomobilini seçti. Birçok sektör temsilcisi bu organizasyonu beğeniyle karşıladı. İki aşamalı seçmeler, ince düşünülmüş detaylarla doluydu.
OGD’nin Seçim Komitesi’nin belirlediği kriterlere göre son 15 ay içinde Türkiye’de pazara verilen tamamen yeni otomobiller, Yılın Otomobili’ne aday olabildiler. Bu kriterlere uyan 22 otomobil çıktı.
Bu 22 otomobil, 25 Mart günü İstanbul Park Yarış Pisti’nde düzenlenen test günü etkinliğinde, otomobil gazetecileri tarafından test edildi. Test parkurları arasında fren, slalom ve pist sürüşü etapları vardı. Yani otomobiller, gazeteciler tarafından test edilip, daha sonra da Seçim Komitesi’nin belirlediği kriterlere göre değerlendirildiler. Bu kriterler şunlardı; tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı.
OGD üyeleri, finale kalacak 7 otomobili belirlemek için kendi favorilerini önerdiler ve sonuçta finale Audi A4, Fiat Egea, Hyundai Tucson, Opel Astra, Renault Talisman, Skoda Superb ve Volvo XC-90 gitti. Kıyasıya bir rekabetin yaşandığı otomotiv sektöründe, 15 yeni otomobili geride bırakıp “Final 7”ye kalmak bile aslına bakarsanız başlı başına bir başarıydı ama herkes, en büyük başarı olan “Yılın Otomobili” ödülünün peşindeydi.
Otomobil gazetecileri bu kez de bu 7 otomobil arasında puan vererek “Yılın Otomobili”ni belirleyecekti. 19 Nisan akşamı 64 gazetecinin verdiği oylar açıklandı ve Skoda Superb Türkiye’de Yılın Otomobili ödülünü aldı.
Yıllardan beri Altın Direksiyon, Test The Best, Avrupa’nın 1 Numaralı Otomobili gibi pekçok uluslararası yarışmada jüri üyeliği yapmış bir gazeteci gözüyle baktığımda, OGD derneğimizin Türkiye’de bu yıl ilkini gerçekleştirdiği “Yılın Otomobili” organizasyonunun, Avrupa’daki örneklerinden hiç de geri kalmayan, başarılı bir etkinlik olduğunu ve gelecek yıllarda başarısını ve bilinirliğini daha da artırarak kalıcı olacağını düşünüyorum. Ancak şu da bir gerçek ki, bizim otomobil gazetecisi olarak yaptığımız, otomobil kullanıcısına bir öneride bulunmak. Günün sonunda en doğru kararı tüketici verecektir. Tüketicinin seçimini ise, gelecek yılın başında ODD tarafından verilecek olan satış ödülleri sırasında göreceğiz.
Hırant Kasapoğlu / [email protected]

KARŞILAŞTIRMA
KIA SPORTAGE, VW TIGUAN
Kia bu kez Tiguan’ın tacına göz dikti
SEAT ATECA, VW TIGUAN
Tiguan’a sportif meydan okuma
TEST
VW TIGUAN
Gerçekten iyi ama mükemmel değil
SEAT IBIZA CUPRA
Downsizing de neymiş?
MERCEDES C 180 COUPE AMG
Tasarımı yetiyor
AUDI A4 1.4 TFSI S TRORIC
Büyüklerin izinde
SÜRÜŞ İZLENİMİ
ALFA ROMEO GIULIETTA
Dizel otomatikle atağa kalkıyor
HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDI
Her yönü ile fazlası var
OPEL ASTRA ST 1.6 BiTurbo CDTI
Astra(L) seyahat
MERCEDES E SERİSİ
Opsiyonel zeka
NISSAN NAVARA
Yeni Navara’nın sırları
MAGAZİN
AUDI ICE EXPERIENCE
Buz gölü balesi
İKÜ MOTORSPORT KULÜBÜ
Milyonerler kulübü
DOSYA
MOTOSİKLET
Rüzgar ve özgürlük
İZMİR
Otomotivde de yükseliyor
GÜNCEL
MAZDA RX-VISION
Wankel’in en güzel hali
OPEL MOKKA X
Mokka’nın tadı güçleniyor
AUTOMOTIVE INSIDER
70 bin Maserati!
MOTORSPORLARI
MAZDA MX-5 iRACING
Yarış lisansına doğru
ENDÜSTRİ
TÜRKİYE’DE YILIN OTOMOBİLİ
Yılın Otomobili Skoda Superb
RÖPORTAJ
ERAY SAVCI
Küllerinden doğdu
MEKAN
MOTO CAFE
Motosikletli muhabbet mekanı
GEZİ
ATLAS VE MITSUBISHI L200
Zirvelere Yolculuk

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.