HABER

Türkiye’de Otomobil Bakım ve Onarım Maliyeti Avrupa’dan Daha Ekonomik!

 

 

 

Yakıt Maliyetindeyse Türkiye Avrupa’da İlk 5’te!

Otomobil Sahipliği Maliyetinde En Pahalı Ülke Norveç, En Ucuz Ülke Macaristan!

 

Dünyanın en büyük filo kiralama şirketi olarak beş kıtada ve 32 ülkede 1.6 milyon adetlik araç filosunu yöneten LeasePlan’in 2016 CarCost (Otomobil Maliyeti) Endeksi açıklandı. Çalışmanın 2016 sonuçlarına göre en yüksek otomobil sahipliği maliyeti, benzinli otomobillerin aylık 708 Euro’luk ortalaması ile Norveç oldu. Norveç, bu sonuç ile aylık 364 Euro’luk ortalama benzinli otomobil sahipliği maliyeti en ucuz ülke unvanına sahip Macaristan’ı ikiye katladı. Hollanda, aylık 695 Euro’luk dizel araç sahipliği maliyeti ile Avrupa’nın bu alanda en pahalı ülkesi oldu. Avrupa’nın en ucuz aylık dizel otomobil sahipliği maliyeti unvanı ise 369 Euro ile yine Macaristan’ın oldu. Türkiye, düşük bakım ve onarım maliyetlerinin etkisiyle toplam aylık araç sahipliği maliyetinde, araştırma yapılan 24 Avrupa ülkesi içinde 19. sırada yer alarak,  ekonomik ülkeler arasında yer aldı. Ortalama otomobil sahipliği maliyeti, araştırma yapılan en pahalı ve en ucuz Avrupa ülkeleri arasında küçük/kompakt sınıf otomobil kategorisinde ayda 344 Euro’ya kadar farklılığın olabileceğini ortaya koyuyor.Öte yandan Türkiye aynı araştırma kapsamında yapılan yakıt maliyeti sıralamasında ise İtalya, Yunanistan ve Portekiz’in ardından en yüksek maliyetli 4. ülke olarak dikkat çekti.

 

Dünyanın en büyük filo kiralama şirketi LeasePlan’in her yıl yayınladığı LeasePlan CarCost (Otomobil Maliyeti) Endeksi, bu yıl da otomobil kullanım maliyeti konusunda ilginç sonuçlar ortaya koydu. Çalışmanın 2016 sonuçlarına göre en yüksek otomobil sahipliği maliyeti 708 Euro ile Norveç oldu ve Norveç bu sonuçla en ucuz ülke olan Macaristan’ı ikiye katladı. Benzinli otomobil araç sahipliğinde Norveç’i 678 Euro ile İtalya izlerken, üçüncü sırada ise 673 Euro ile Danimarka yer aldı. Dizel otomobil kullanıcıları için ise en pahalı ülke Hollanda oldu. Hollandalılar dizel araçlarına ayda 695 Euro harcıyor. Dizel otomobilde ikinci sırada 684 Euro ile Finlandiya yer alırken, benzinli otomobilde yüksek maliyette lider olan Norveç ise 681 Euro ile bu alanda da üçüncü sırada bulunuyor. Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Romanya gibi Doğu Avrupa ülkelerinde, benzinli ve dizel otomobil kullanımının ayda 369 Euro’dan başlayan bedelleri önemli ölçüde düşük oluşu ile dikkat çekiyor

 

Türkiye ise söz konusu sıralamada 24 ülke içinde 19. sırada yer alarak, küçük-kompakt sınıf otomobil sahipliği aylık maliyetinde en ekonomik ülkelerden biri oldu. LeasePlan CarCost (Otomobil Maliyeti) Endeksi’ne göre Türkiye’de benzinli otomobil kullanmanın aylık maliyeti 448 Euro iken,  dizel otomobil kullanım maliyeti ise 418 Euro oldu.

 

İtalya yakıtta en pahalı, Polonya en ucuz ülke

 

Türkiye, aynı çalışmanın yakıt maliyeti endeksi bölümünde ise yine 24 ülke içinde İtalya, Yunanistan ve Portekiz’in ardından 4. sırada yer aldı.  Türkiye’yi Avusturya izledi. Araştırma kapsamında yıllık 20 bin kilometre temel alındığında, Avrupa’da benzinli araçlarda ortalama yakıt gideri ayda 100 Euro olarak ortaya çıkarken, dizel araçlarda ise 67 Euro’luk bir ortalama elde edildi. İtalya, benzinli araçlarda, yüksek vergi oranlarına bağlı olarak, aylık 136 Euro tutarındaki yakıt maliyetleriyle liderliği elinde tutmaktadır. Ayda sadece 54 Euro ile Rusya, geniş petrol rezervlerinden ötürü en ucuz yakıt maliyetli ülkelerden biri olarak dikkat çekiyor. Dizel yakıt maliyetinde ise en ucuz ülke ayda 49 Euro ile Polonya oldu.

 

Bakım ve onarım maliyetinde en iyi ülke Türkiye

 

Türkiye, ayda 28 Euro’luk en düşük bakım ve onarım maliyetine sahip ülke olmasıyla da ön plana çıkıyor. Bu sıralamada en pahalı ülke ise 85 Euro ile İsveç oldu. Bunun sebebi olarak ise iş gücü maliyetleri olarak gösteriliyor. Zira İsveç’te saat başı çalışma ücreti Türkiye’dekinin üç katını bulabiliyor.

 

Otomobil sahipleri maliyetler üzerinde az etkiye sahip

 

Maliyet kalemleri ayrı ayrı incelendiğinde ise en yüksek payın yüzde 37 ile değer kaybı (amortisman) olduğu görülüyor. Yol vergisi ve KDV, aylık toplam otomobil maliyetinin yüzde 20’sine karşılık gelirken, yakıt aylık otomobil kullanım maliyetinin yüzde 16’sını oluşturuyor. Bu da otomobil sahiplerinin maliyetler üzerinde nispeten az etkisi olduğu anlamına geliyor.

 

Çalışma yapılan 24 Avrupa ülkesinin 6’sında dizel otomobil kullanmanın benzinli otomobil kullanmaya göre daha pahalı olması ayrıca dikkat çekiyor. Dizelin pompa fiyatı benzin fiyatından ucuz olsa da; daha yüksek vergi, sigorta veya bakım maliyetleri gibi faktörler bazı ülkelerde dizel araç maliyetinin daha yüksek oluşunun sebebini açıklıyor.

 

Sigorta: Güvenliğe öncelik vermek sonuç getiriyor

 

İsviçre, Avrupa’daki en yüksek sigorta maliyetlerine sahip ülke olarak dikkat çekiyor. Bu maliyetler hem benzinli hem de dizel araçlar için ayda 117 Euro’yu buluyor. 37 Euro ile Çek Cumhuriyeti benzinli araç sigortasında en ucuz ülke olarak ön plana çıkıyor. Genel itibarıyla en pahalı ülkelerden biri olan İsveç’te hıza oranla güvenliğe öncelik verilmesi işe yarıyor. LeasePlan CarCost Endeksi, İsveç’in ayda 39 Euro ile dizel araç sigortasında en ucuz Avrupa ülkesi olduğunu gösteriyor.

 

“Mobilite çözümlerini öneriyoruz” 

 

LeasePlan CEO’su Tex Gunning, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Günümüzde değer kaybı ve araç maliyetleri üzerinde kontrol sahibi olamama, kiralama veya başka mobilite seçeneklerine kıyasla otomobil sahipliğinin faydalarını sorgulamayı beraberinde getiren iki olgudur. Global boyutumuzla birleştiğinde otomotiv değer zincirindeki varlığımız, kiralık araçlarımızı maliyet açısından son derece rekabetçi hatta müşterilerimizin kendi araçlarını veya filolarını satın almalarına göre çok daha düşük bir çıplak maliyetle yönetmemize imkân vermektedir. Otomobil maliyeti kalemlerinin karmaşıklığı nedeniyle potansiyel otomobil sahiplerinin veya filo yöneticilerinin yeni ya da ikinci el araç alırken daha büyük resmi düşünmelerini, bütçe için olduğu kadar çevre açısından da daha hafif olabilecek kiralama veya otomobil paylaşımı gibi ileriye dönük mobilite çözümlerini değerlendirmelerini öneriyoruz.”

 

 

 

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.