Ne olacak şimdi?
Geçtiğimiz haftalarda hem içerideki konjoktürde, hem de dış piyasalarda yaşanan gelişmelerle birlikte döviz kurları yüzde 10 kadar değerlendi. Ve bu seviyeden pek de geri dönmesi beklenmiyor, en azından bir süre için. Bunun anlamı, Türk Lirası yabancı para birimleri karşısında değer yitirdi. Bu da şu demek, cebimizdeki parayla artık daha az ithal ürün satın alabileceğiz. Kurlardaki artış, tüm sektörlerde olduğu gibi, otomotiv sektöründe de ciddi bir maliyet baskısı yaratıyor. Evet, şu anda firmalarının stoklarında eski kurdan satın alınmış, karşılıkları ödenmiş araçlar var. Ama bu araçları mevcut fiyattan satıp, karşılığında aldıkları parayı dövize çevirip yeni ürün almak istediklerinde, aynı miktarda otomobil alamayacaklar. Bunun neticesinde markalar, fiyat listelerini yeni kur seviyesine göre ayarlamak durumunda kalacak.
Önümüzdeki dönemde, hatta belki de Eylül ayı başında, otomotiv sektöründe fiyatlarda bir ayarlama yapılması bekleniyor. Ancak şöyle de bir açmaz var. Fiyat seviyesindeki her artışı tüketicilerin hazmetmesi, yani bu fiyatlara alışması için biraz zaman gerekiyor. Hatta alışmak her zaman mümkün olmayabilir, çünkü gelir seviyesi aynı kalan tüketicinin alım gücü görece olarak düşmüş oluyor ve yeni bir otomobile ulaşma şansı daha da azalıyor. Bakalım bu seferki dalgada, 1 milyonluk hedeften hep birlikte, ne kadar geriye sürükleneceğiz.
Hırant Kasapoğlu
[email protected]
GÜNCEL
MERCEDES-AMG C63 COUPE
Estetik performans
BMW 3.0 CSL HOMMAGE R
40 yılın anısına
AUTOMOTIVE INSIDER
Markaları yönetmek
TEST
L. R. DISCOVERY SPORT 2.0SI4 HSE
Renkli kale
BMW 116D A/T
Şehir dostu
KARŞILAŞTIRMA
KÜÇÜK SUV’LAR
CX-3 rakiplerine karşı
SÜRÜŞ İZLENİMİ
MITSUBISHI L200
Yeni L200 ile Anadolu yollarında
MAGAZİN
PORSCHE CAYMAN GT4
Adrenalin deposu
NEW HOLLAND BRAUD
Bağ bozumu makinesi
AUTOSAFE
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Vatandaş takipte!
MOTORSPORLARI
FORMULA 1 KAHİNİ
Michelin’in ahı mı tutmuş
LIFESTYLE
AKSESUAR
En güncel trendler