Civic’i tazeleyen Honda, Kia Ceed, Nissan Pulsar ve Seat Leon’un huzurunu kaçırdı.
Lüks restoran yemeği yerine ev yemeği mi? Tabi ki evet. Neticede amacımız doymak, fakirleşmek değil. Benzer bir kararı otomobiller için de alabilir ve Ferrari hayali kurmak yerine tutumlu motorlara sahip akılcı kompaktlara yönelebiliriz. Bunun için sizlere, 4 farklı mönü alternatifi hazırladık.
Kompakt HB sınıfındaki mönünün en yenisi makyajlı Honda Civic. Alıştığımız gibi makyajlı versiyon da uzay gemisi Atılgan’ı aratmayacak bir tasarıma, akılcı bir yöntemle yatırılabilen arka koltuklara ve 1.6 lt 120 HP’lik bir dizel motora sahip. Bunun dışında Civic’i, sıra dışı dizaynı nedeniyle piyasadaki herhangi bir otomobille karıştırmak imkansız. Diğer bir Japon ise Nissan Pulsar. Ancak Pulsar tamamen yeni bir otomobil. Dış tasarımı oldukça sıradan görünen Pulsar’ın kullanımı çok rahat ve iç mekanı şaşırtıcı derecede geniş. Kaputun altındaysa 1.5 lt 110 HP’lik bir dizel motor görev yapıyor. Karşılaştırmamızın üçüncü Asyalısı ise Kia Ceed. Rakipsiz garanti şartlarının dışında Koreli Golf, artık içsel değerleriyle de beğeni toplayan bir otomobil.
Yani artık sadece “ucuz otomobil” olmanın çok ötesinde.
Mönüdeki son seçenekse, karşılaştırmaya Avrupa’dan katılan tek rakip. Birçok VW teknolojisinin kullanıldığı bir otomobil olan ve sıcak Akdeniz kanı taşıyan İspanyol Seat Leon, , karşılaştırmamızda 105 HP’lik TDI ile yetinmek zorunda. Ancak bu motorun 110 HP’lik versiyonu da çıktı ve Avrupa pazarlarında bu iki motor birlikte satılıyor. Türkiye’de ise durum biraz daha farklı. Türkiye’ye Leonlar artık, sadece 110 HP’lik, 1.6 lt TDI dizel motorlarla geliyor.
Bu kez sonuçla ilgili küçük bir tüyo verebiliriz: Karşılaştırma çok çekişmeli geçti ve mönüdeki yemeklerin tümü kendine özgü, lezzetli ve otomobil meraklılarını doyuracak tariflerin ürünü.
SEAT LEON’A GÜÇ TAKVİYESİ
Seat Leon’un 105 HP’lik 1.6 TDI motorunun yanına, 110 HP’lik bir versiyon daha ilave edildi. Ancak Avrupa’da eski motor da satılmaya devam edecek. Türkiye pazarına ise araç sadece 110 HP’lik yeni versiyonla geliyor.
4- KIA CEED 1.6 CRDI SPIRIT (430 puan)
Ceed her zaman rahat kullanımları seviyor.
+ Geniş ve konforlu iç mekan; kapsamlı garanti; yüksek konfor; zengin güvenlik donanımları
– Süngersi ve homojen olamayan süspansiyon; hissiz direksiyon; 128 HP için yorgun performans
Bu Koreli hala iyi bir alternatif. Çünkü her zaman olduğu gibi maliyetler konusunda başarılı. Rakiplerinin bazılarından pahalı olsa da, 7 yıllık garanti kesinlikle çok güçlü bir argüman. Bunun dışında Kia, konforlu tarzıyla da beğeni topluyor.
Rahat kullanıldığında ve bakımlı yollarda konfor çok yüksek. Ancak iyice bozuk zeminlerde veya hızlı girilen virajlarda, süspansiyonun zayıflıkları ortaya çıkıyor. Göreceli hissiz direksiyon, uzun vites yolları ve 128 HP gücüne rağmen ağırkanlı hissettiren motor da sportif ruhu öldürse de, hızlı kullanımları sevmeyenler için bu bir sorun olmayacaktır. Aileler ise geniş iç mekanın, yüksek kalitenin ve kapsamlı donanımların keyfini sürecektir. Ceed, bağlanabilirlik konusunda da geride kalıyor. Eşzamanlı trafik bilgilendirme hizmeti veya internet bağlantısı bulunmuyor. Ceed modelinde kısa süre önce yapılan makyajla birlikte, seriye 136 HP gücünde yeni bir dizel motor daha ilave edildi. Şu anda ülkemizde her iki model de birlikte satılıyor, 136 HP’lik makyajlı versiyonun fiyatı ise 128 HP’lik önceki versiyondan 3 bin TL kadar daha yüksek.
LÜKS VE ZORLUK
Isıtmalı direksiyon kompakt sınıfta hala yaygın değil. Neyse ki soldaki depo kapağı da!
3- NISSAN PULSAR 1.5 DCI TEKNA (440 puan)
Arka sırada daha geniş iç mekan sunabilen yok.
+ Özellikle arka kısımda çok geniş iç mekan; kapsamlı donanımlar; tutumlu motor
– Heyecan vermekten uzak motor; kısıtlı yavaş sürüş konforu, kısmen özensiz işçilik
İşte bu kadar basit: Pek dikkat çekmeyen karoserinin altında sunduğu geniş iç mekanı, 360 derece kamera sistemi veya fren asistanı gibi hoş donanım detayları ve iyi süspansiyonuyla yüksek puanlar toplamayı başarıyor. Prensipte Nissan, Golf’e karşı ciddi bir rakip çıkarmış gibi görünse de, Pulsar’ın bazı zayıflıkları var. Örneğin dalgalı zeminlerde gayet başarılı olan ama yavaş hızlarda en küçük darbelerde bile vuruntu yapan süspansiyon. Tutumlu motoru burada 5 lt’nin altında değerlere tek başına imza atsa da, canlılık konusunda zayıf ve üst devirleri pek sevmiyor. Sallantılı orta konsol ve eşit olmayan karoser birleşim aralıklarıysa çok da yüksek bir kalite hissi uyandırmıyor.
HER ŞEY GÖRÜLÜYOR
Kullanım çok basit, çepeçevre kameralar park etmeyi kolaylaştırıyor.
2- HONDA CIVIC 1.6I-DTEC SPORT (440 puan)
Civic çok şey olabilir ama sıkıcı asla.
+ Güçlü ve devirlenmeyi seven motor; hassas vitesler; atak sürüş özellikleri; değişken iç mekan
– Önde kötü sürüş pozisyonu; vasat görüş rahatlığı; kısmen karmaşık kontroller
Makyaja rağmen Civic, özgün bir araç olmaya devam ediyor. Uzay gemisini andıran bu tasarım kimilerinin hoşuna gitse de, ergonomide önemli zayıflıklara neden oluyor. Alçak burun ön kısmın nerede bittiğini anlamayı zorlaştırıyor, yüksek oturma pozisyonu baş mesafesini kısıtlıyor, aşırı karmaşık kokpit rahat kullanım için uzun bir alışkanlık süresi gerektiriyor; arka camın ortasındaki spoylerse görüşü aşırı kısıtlıyor. Motorsa çok keyifli. 120 HP güç üreten 1.6 lt’lik dizel, Civic’i hem kalkışlarda hem de sollamalarda karşılaştırmanın tartışmasız lideri haline getiriyor. Bu da biraz homurtulu olan seslerin göz ardı edilebilmesini sağlıyor. Hassas vites yolları, başarılı direksiyon ve kötü zeminlerde vuruntu yapan ama etkileyici bir yol tutuş sağlayan süspansiyon, Civic’i dinamik bir kompakt haline getiriyor.
SIRA DIŞI KOKPİT
Çok katmanlı kokpit ve çok sayıda kumanda elemanı kullanımı zorlaştırıyor. Spoyler arka görüşü bozuyor.
SEAT LEON 1.6 TDI STYLE (447 puan)
1.6 TDI’da 105 HP’ın yanı sıra, seriye 110 HP’lik, daha güçlü versiyon da eklendi.
+ Sportif karakterli süspansiyon; rahat koltuklar; hassas vitesler ve direksiyon
– Hızlanmada zayıf kalan motor; kısıtlı arka iç mekan; zayıf donanım seviyesi; sadece 2 yıl garanti
İspanyolların canlı karakteri Seat’ta, her zaman olduğu gibi standart. 105 HP’lik 1.6 TDI biraz ağır kanlı kalmasına rağmen hassas direksiyon daha ilk virajda kanınıza dinamizm enjeksiyonu yapıyor. Sert ana karakterli ama konfordan çok ödün vermeyen süspansiyon da bol virajlı yolları sevmenizi sağlayacaktır. Tüm bunlara hassas direksiyon ve vites değişimleri de eklenince keyif iyice artıyor. Motorsa kalkışlarda zayıf kalıyor: 11.9 sn’lik 0-100 km/s hızlanma süresi ağırkanlı Pulsar’dan bile kötü. (Neyse ki bu motorun 110 HP’lik, daha güçlü versiyonu da çıktı. Avrupa’da her iki motor birlikte satılıyor ama Türkiye pazarına sadece 110 HP’lik yeni versiyonu ithal ediliyor). Dar arka sıra ve kısıtlı donanımlar da buna eklenince Seat, bazı disiplinlerde geride kalmaktan kurtulamıyor. Sınıfta çıta yüksekliğini belirleyen iç mekan dekorasyonu, koltuklar ve işçilik kalitesi ise kaybedilen puanları telafi ederek Leon’u karşılaştırmada birinciliğe taşıyor.
DAHA FAZLA KEYİF İÇİN
Kokpit fonksiyonel. Torpido gözünde 2 SD kart yuvası var. Arka kısım dar.
SONUÇ
GERALD CZAJKA VE BEREND SANDERS
Bu başa baş karşılaştırmada gerçek bir kaybeden yok, sadece galipler var. Konuklarımızın dördü de kendi tarzlarıyla beğeni toplamayı başarıyor: Lider Seat sportif sürüş özellikleriyle, Nissan arka kısımdaki geniş iç mekanıyla, Honda sıra dışı motoruyla, Kia ise garanti süresiyle.
BAĞLANTIDA EN İYİSİ HONDA
Honda’nın yeni Connect sistemi Almanya’da 1100 Euro (Sport’ta 600 Euro) ekstra bedelle satılıyor. Sistem, navigasyon, CD çalıcı (MP3 destekli), radyo (internet radyosu ve DAB+ dahil), akıllı telefon bağlantısı (uygulama ile) ve internet bağlantısı (akıllı telefon üzerinden, sadece araç dururken) gibi özelliklere sahip. Garmin Navigasyon eşzamanlı dataları kullanırken, rakipleri TMC ile yetinmek zorunda. Modernlik konusunda burada en geride kalan rakipse Kia: Şerit takip ve park asistanı dışında asistan sistem sunulmuyor.
Bir yanıt yazın