Hi-Cruiser

Yeni Hilux, artık gösterişli SUV piyasasında bile bir seçenek oluşturuyor!..
Fotoğraflar: Ertuğrul Balıkçıoğlu

Bir motorlu araç düşünün, Corolla’dan sonra en çok satılan Toyota olsun… Kuzey Kutbu’ndan Antartika’ya, Dakar Rallisi’nden yanardağlara kadar dayanıklılığını ve kullanışlılığını kanıtlamış olsun…

Evet, o bir Pick-Up!.. Logosu Toyota ve ismi Hilux!..
Yeni Hilux, yarım asırdır üretiliyor ve şimdi 8’nci nesline ulaşıyor… Güvenilir ve sağlam olarak ünlenmiş, sadece asfalt üstünde hafif yük taşımacılığında değil, zorlu arazi koşullarında da maceracıların tercihi olmuş… Yeni Hilux ise, artık, teknolojik özellikleri, sofistike tasarımı, yüksek Off-Road yetenekleri ile birlikte SUV tarzı bir sürüş konforuyla sunuluyor…

1968’den bu yana 16 milyon adetten fazla satmış, Avrupa pazarında %23.5’lik pay ile en çok satan pick-up unvanına da ulaşmış. Türkiye’de bile 35.400 Hilux, halen yollarda!..

Artık 70 mm daha uzun (5,330 mm), 20 mm daha geniş (1,855 mm) ve 35 mm daha alçak (1,815 mm) olan yeni Hilux’ın pratikliği artırılmış ve taşıma kapasitesi de fazlalaştırılmış.

Öncelikli keskin bakış
Toyota’nın “Keen Look- Keskin Bakış” tasarımıyla şekillendirilmiş panjur ve farlar, sis farlarını taşıyan geniş tampon ve “Under Priority- Öncelikli” tasarım felsefesiyle oluşturulmuş alt ızgara ile yeni Hilux, bizlere Sapanca’daki test sürüşlerinde merhaba dedi… Büyütülmüş logo, yeni kromaj ayrıntılar ve güçlü duruş kazandıran çamurluklar, geriye doğru uzatılmış farların içindeki 12 beyaz LED’e sahip Gündüz Sürüş ışıkları, yeni Hilux’ın dikkat çekici detaylarıydı…

18 inçlik alaşım jantlarla, kabinin bel çizgisinde yer alan krom çıtalar ise, yeni Hilux’ın gösterişini artırıyordu…
Güçlü duruşunun yanında aerodinamik olarak da hazırlanmış olan Hilux, tavanındaki V şekilli hattıyla, hava akışını tavanın üzerinden aracın yanlarına doğru kanalize ediyor.
Daha alçakta konumlandırılmış arka çelik tampon, sağlam menteşe bağlantıları ve dayanıklı çelik panellere sahip arka kapak kapalıyken dahi üzerine basıp arka bölüme ulaşmayı kolay hale getirmiş. Geri görüş kamerası ise arka kasa kapağı kolunun olduğu bölüme entegre edilmiş. Arka kasa yatağında kullanılan özel kaplamayla yükleme ve boşaltma sırasında hasar alma ve yıpranma olasılığı da azaltılmış.

Şifre: Lüks
Hilux’ı SUV’laştıran özellikler ise asıl kabin içinde… Orta konsoldaki 7 inçlik tablet tarzı dokunmatik multimedya ekranı, sürücünün önünde yer alan yeni hız ve devir saati göstergelerinin ortasındaki renkli 4.2 inçlik TFT çok fonksiyonlu ekran, direksiyon üstü çoklu kumanda düğmeleri, yeni teleskopik ayarlı direksiyon kolonu, daha kısa vites kolu, daha geniş ve daha konforlu koltuklar, arttırılmış baş ve diz mesafeleri, daha geniş arka yolcu bölümü, adeta bir otomobil rahatlığı getirmiş. Üstelik hafif yapılı arka koltukları 60:40 oranında katlamak da mümkün…
Ayrıca motor, yol ve rüzgar gürültü seviyelerinin kabin içinde minimuma indirilmesi de, Hilux’ın eski nesillerinden önemli bir farkı…

Pick-up piyasasında çıtayı yükseltmek isteyen yeni Toyota Hilux’ın motor seçenekleri olarak 150 HP, 400 Nm üreten 2.4 D-4D ve 177 HP, 450 Nm üreten 2.8 D-4D dizel motorlar sunuluyor. Üstelik bu motorlarda yakıt verimliliği yüzde 9 oranında iyileştirilmiş… Dört çekerli halde bile 7.3 lt/100 km’lik tüketim ortalaması da oldukça iddialı!..

Sağlam ve sessiz
2.4 D-4D motora sahip Hilux, 6 ileri manuel şanzıman ile sunulurken, yeni 2.8 D-4D ise dört tekerlekten çekiş ve elektronik kontrollü yeni 6 ileri Süper ECT otomatik şanzımanla donatılmış… 6 ileri manuel ile 6 ileri Süper ECT otomatik şanzıman büyük ölçüde revize edilmiş ve dayanıklılık ve düşük hız sürüş performansı artırılmış. ECT otomatik şanzıman, daha akıcı vites geçişleri ve sessiz bir sürüş özelliğine sahip.

Diğer Toyota’larda olduğu gibi ECO ve POWER olmak üzere iki farklı sürüş modu tercihi sunan Hilux, ECO modunda hızlanma, ısıtma ve soğutma ayarlarını değiştirerek yakıt tasarrufu sağlarken, POWER modunda sürücüye daha keskin gaz tepkileri sunuyor.

Sürüş sırasında da fark edilen, yüzde 20 oranında artırılmış burulma direncine sahip şasi yapısıyla daha iyi yol tutuş, sürüş konforu ve çarpışma güvenliği sağlanırken, önceki nesle göre 120 adet daha fazla kaynak noktasıyla (toplamda 388) gövde sağlamlığının da artırıldığını öğreniyoruz. Bununla birlikte süspansiyon bağlantı parçalarının güçlendirilmesiyle beraber, çekme kapasitesi 3.2 tona çıkarılarak önemli bir iyileştirme yapılmış. Bu geliştirilen süspansiyon sistemiyle birlikte SUV tarzı sürüş konforu ve yol tutuş dengesi kullanım keyfini arttırıyor!.. Bununla birlikte, arka aks ve arka tekerlek dikey hareketinin 52 santimetreye kadar artırılması sayesinde, taşlı ve keskin eğimlere sahip zeminlerde çok daha iyi yol tutuş sağlanmış ve Off-Road özellikleri gerçek bir arazi aracı seviyesine çıkarılmış.

Land Cruiser gibi
Ayrıca yeni fren kontrol sistemleri sayesinde arazi yeteneklerini Land Cruiser’lara benzetmeye de başlayabiliriz…
Aktif Çekiş Kontrol Sistemi (A-TRC) fren sıvı basıncını ve motor kontrolünü kullanarak dört tekerleğe gerekli olan torku dağıtıyor. Bir veya daha fazla tekerlekte çekiş kaybı tespit edildiğinde, sistem otomatik olarak ilgili tekerleğe fren uyguluyor ve tork dağılımı yeniden yapılıyor. Bu da kayaların olduğu zeminlerde veya kaygan yüzeylerde Yeni Hilux’ın off-road kapasitesini büyük ölçüde artırıyor.

Yokuş İniş Asistanı (DAC), kaygan ve tümsekli eğimlerde sürücünün güvenli biçimde istediği yere gitmesini sağlıyor. Yokuş Kalkış Asistanı (HAC) ise, sürücünün fren pedalını bıraktığı anda iki saniye boyunca dört tekerleğe fren uygulayarak aracın geri kaymasını ve güvenlik sorunu yaratmasını engelliyor.

Güvenlik başlığında da, daha güçlü şasi yapısı ile önceki jenerasyona göre enerji absorbe etme özelliği yüzde 15 oranında arttırılmış yeni Hilux’ın sürücü ile yolcu koruma performansı standart 7 hava yastığı, EBD ile desteklenmiş ABS fren sistemi, Brake Asist, Acil Fren Uyarı Sinyali (EBS), Araç Denge Kontrol Sistemi (VSC) ve Römork Savrulma Kontrol sistemi (TSC) ile hem aktif hem de pasif güvenliğin üst seviyeye ulaşmasını sağlıyor.

1979 yılından bu yana 4×4 tekniğiyle ve 1983’ten bugüne kadar da çift kabinli şekliyle hep zirvede olmaya çalışmış Hilux, son şeklinde 31 derecelik yaklaşma, 27 derecelik karın ve 26 derecelik uzaklaşma açılarının yanında 286 mm’lik yerden yüksekliğiyle gerçek bir arazici olmaya çalışıyor… Hafif ticari araç piyasasına tam uyumlu Active ve ideal Pick-Up’lar arasında iddialı olan Adventure donanım seviyelerinin yanında Hi-Cruiser donanım paketi ise, yeni Hilux’ı lüks SUV’ların parkına sokacak kadar gösterişli!..

SONUÇ
OKAN ALTAN
Yeni Hilux’ta Off-Road yeteneği, geliştirilmiş sürüş dinamikleri, güvenlik donanımı ve SUV konforu, sınıfının gelişen standartlarına uyum gösteriyor… Fakat, Türkiye’de hedeflenen iki misli satış ve pazar liderliği için karşısında çok zorlu rakipler var!..