Quadro 4

Garipliğin zirvesi
Dört tekerlekli ama gerçek motosiklet hissi veriyor. Ayrıca B sınıfı ehliyetle de kullanılabiliyor.

Easy Rider tamamen farklı bir şey. Örneğin Harleylerinin üzerinde seyahat eden Dennis Hopper ve Peter Fonda gibi… Mutlak motosiklet romantizmi! Ben ise şu anda büyük bir grenaja sahip bir scooterın direksiyonundayım. 4 tekerlekli olmasına ve otomobil ehliyetiyle kullanılabilmesine rağmen gerçek motosiklet keyfi verdiği iddia ediliyor. Hayır, asla inanamam! Neticede önyargıları güçlü bir kişiyim.

Test sürüşüm sıradanlıkla başladı: Seleye otur, motoru çalıştır, sağ elciği çevir… Ardından Quadro4, tipik tek silindirli motorunun sesiyle harekete geçiyor. Vites değiştirmeye de ihtiyacım yok, çünkü 350 cc’lik motorun 29 HP’lik gücü, CVT şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktarılıyor ve bu 4 tekerlekli motosikleti 130 km/s’ye kadar çıkarabiliyor. Ancak henüz 80 km/s’de bile önden gelen rüzgar iyice şiddetleniyor. Hatta o kadar şiddetleniyor ki, öne doğru yatıp yüzey küçültüyorum. Ardından scooter tekrar hızlanmaya başlıyor. Bu yüzden gaz azaltıp dik oturuyor ve keyfini çıkarmaya çalışıyorum.

Harika! Şimdi gerçekten de biraz motosiklet özgürlük hissi yaşamaya başlıyorum. Hem de motosiklet ehliyetine gerek olmadan. Bunu sağlayansa Quadro4’ün iz genişlikleri: Önde 550 mm. Kanuna göre 460 mm’nin üzerindeki iz genişlikleri aracın 3 tekerlekli otomobil sınıfına girmesini sağlıyor ve otomobil ehliyetiyle kullanılabiliyor.

Quadro4’ün plastik ağırlıklı görünümü, döküm demir seven motosiklet sürücülerine hoş gelmeyecektir. Ancak bana göre bunun önemi yok. Neticede bu şey kesinlikle keyif veriyor. Bunun nedeni ise hem gayet şık görünüyor olması, hem de Hydraulic Tilting System adlı akıllı yana yatma teknolojisinin getirdiği yüksek güvenlik seviyesi.

Sistemde birbirleriyle bağlantılı çalışan yağ/gaz amortisörü görevi yapıyor. Bunlar scooterı düz eksende stabil tutarken, çok yavaş hızlarda güvenli bir şekilde 45 derece yana yatabilmesini sağlıyor. Bunu başarabilen hiçbir motosiklet yok. Tüm tekerleklere aynı güç binerken, yana yatışlarda sistem içinde akan yağ, sabitleyici bir etki yaratıyor. Bu sayede acemiler bile bu araçla etkileyici manevralar yapabiliyor. Motosikletçilerin takıldığı bir kafenin önündeki gözlemlerim de, Quadro4’ün beğenildiğini gösterdi. Ancak bunun sebebi aracın görünümü değil, ilerici süspansiyon teknolojisiydi.

Merkezi gaz tankıyla iki adet ters yönlü gaz deposunun havalı süspansiyon işlevi gördüğünü söylediğimde ise deri ceketli motorculardan biri, Quadro4 ile bir tur atmak istediğini söyledi ve karşılığında kullanmam için Harley’ini bana vermeyi teklif etti.
Bolca konfor, bolca güvenlik… Sonuç olarak Quadro4 de bir Easy Rider. Hem de kelimenin gerçek anlamıyla!

Quadro4
Motor: Tek silindir, 4 zamanlı, su soğutmalı, benzin enjeksiyonlu; Motor hacmi: 346 cc; Maks. güç: 29 HP-7500 d/d; Maks. tork: 33.2 Nm-5500 d/d; Maks. hız: 130 km/s; Güç aktarımı: Zincirli aktarma, arkadan itiş, CVT şanzıman; Yakıt deposu: 14 lt; Boyutlar (u/g/y): 2200/800/1340 mm; Sele yüksekliği: 780 mm; Boş ağırlık: 279 kg

JoergMaltzan_CBO031- OTOMOBİL SÜRÜCÜLERİ İÇİN MOTOSİKLET

2- Meslektaşımız ilk anlarda yana yatık şekilde duran Quadro4’e şüpheyle yaklaştı.

3- Sağ taraftaki el freni görevi yapan kol, scooterın devrilmesini engelliyor.

4- Deri ceketli ekip önce dalga geçse de, tanıdıktan sonra Quadro4’ü ilginç buldular.

5- Ne motosiklet ne de scooter. Ancak kesinlikle çok keyifli. Ayrıca yüksek konfor ve güvenlik seviyesiyle de beğeni topluyor.

6- Hidrolik sistem sayesinde 45 derece yana yatabiliyor.

7- İki yuvarlak göstergeden hız ve devir takip edilebiliyor. 200 km/s’lik kadran abartılı: Maksimum hız 130 km/s.

8- Hidrolik kollar baskı kuvvetini tekerleklere eşit dağıtıyor.

9- Oturaklı ve güvenli: Quadro4’ün sürüşü çok dengeli.

10- SONUÇ
Dört tekerlekli bir scooter olsa da, otomobil sürücülerine eksiksiz bir motosiklet keyfi veriyor. Quadro4, ikinci otomobil yerine geçebilecek eğlenceli ve gayet mantıklı bir alternatif olabilir. Özellikle de motosiklet ehliyeti olmayanlar için.