Hyundai i20 Troy sportif versiyonuyla
karşınızda… Ülkemizde üretilmeye
başlamasının ardından daha
da iyileştirilen özellikleri ile karşımıza
çıkan i20 Troy, 1.6 lt’lik 126 HP
güç üreten motoru ile ismini, küçük
sınıf sporcuların arasına yazdırdı.
Dünya Kupası Özel ismi ile satışa sunulan
bu otomobilin her yerinden
sportiflik akıyor desek yalan söylemiş
olmayız.
Sportif görünümde önemli bir rol
oynayan tampon altı spoylerler ve çekici
görünen marşpiyelerle i20 Troy
Dünya Kupası, sportif bir küçük sınıf
otomobil satın almak isteyenler
için çok önemli bir seçenek. Siyah
hava girişleri ve yine siyah rengin üstünlüğünde
kalan büyük sis lambaları
yuvaları da i20’nin görünümünü
çekici kılan detaylardan. Görünüm
bütünlüğünün aracın dört bir yanında
sağlanmış olması da başarılı.
Yaşam alanına geçildiğinde ise
beklediğimiz gibi, kırmızı renklerin
kullanıldığı detaylar ortaya çıktı.
Ateş kırmızısı renklerinde kullanılan
detayların abartıdan uzak olması
da son derece hoş bir uygulama. Koltukların
dikişlerinde yer verilen kırmızı
renkler iç mekanın sportif görünmesi
için çok önemli bir rol oynuyor.
Aynı zamanda metal renkli
detayların varlığı da yaşam alanının
oldukça dinamik görünmesini sağlıyor.
Vites kolunun ve bu kumanda
topluluğunun olduğu bölümde de dinamik
bir hava var. Parlak metal ile
vites kolunun varlığı da iyice belirginleştirilmiş.
Bazı yerlerde kullanılan
sert plastik malzeme ise bu
araçta da olumsuz bir eleştiri alıyor.
Yaşam alanının genişliği açısından
beğenimizi kazanan otomobilin,
özellikle baş mesafesi iyi. Sessizlik
değerleri ile de sevdiğimiz araçta,
güçlü motorla birlikte yaşam alanına
sevilen mekanik sesler yansıyor.
Görüş açıları konusunda da önemli
bir sıkıntı yok. İyi görünen koltukların
yol performansı da iyi. Yan
destekler yeterli ve hızlı kullanımlarda
üzerine düşeni yerine getiriyor.
1.6 lt 126 HP güç üreten motor seçeneği
ile birlikte Hyundai i20 Troy,
keyif veren bir performans sunuyor.
5 ileri oranlı manuel şanzımanla kumanda
edilen araç, şanzımanından
yana da önemli bir sorun yaşatmıyor.
Direksiyon simidi konusunda da
ise bu otomobil daha iyisini kesinlikle
hak ediyor. Simidin yapısında
önemli bir sorun yok ama cılız ve
hissiz geliyor.
Sportif bir otomobil görünümünde
olan aracın sürüş karakteri de
bunu destekleyecek kabiliyete sahip.
Hızlı girilen virajlarda hafif de olsa
bir salınım yaşanıyor ama bunu
kontrol altına almak çok da zor olmuyor.
Hızlı otoyol kullanımlarında
ise yan rüzgarlardan etkilenmeyen
bir karakterinin olması iyi. Dikkat
çekmeyi başaran yapısı ile i20 bu açıdan
da artı puanı alıyor.
Sonuç
Ülkemizde üretilmeye başlayan i20, ismine
eklenen Troy’un ardından sportif diyebileceğimiz
Dünya Kupası Özel versiyonu ile
bizden çok da zorlanmadan geçer notu aldı.
Görünümü çekici olan otomobilin yaşam
alanında da abartıya kaçmadan sportiflik yakalanmış.
126 HP güç üreten benzinli motor
performans beklentilerine de rahat cevap veriyor.
5 ileri manuel şanzımansa hiç fena değil
ama yollarının daha net belli olması lazım.
Bir yanıt yazın