Genel

Türk malı sportifleşti

i20 Troy’un Dünya Kupası versiyonunda da sportiflik söz konusu.

Hyundai i20 Troy sportif versiyonuyla
karşınızda… Ülkemizde üretilmeye
başlamasının ardından daha
da iyileştirilen özellikleri ile karşımıza
çıkan i20 Troy, 1.6 lt’lik 126 HP
güç üreten motoru ile ismini, küçük
sınıf sporcuların arasına yazdırdı.
Dünya Kupası Özel ismi ile satışa sunulan
bu otomobilin her yerinden
sportiflik akıyor desek yalan söylemiş
olmayız.

Sportif görünümde önemli bir rol
oynayan tampon altı spoylerler ve çekici
görünen marşpiyelerle i20 Troy
Dünya Kupası, sportif bir küçük sınıf
otomobil satın almak isteyenler
için çok önemli bir seçenek. Siyah
hava girişleri ve yine siyah rengin üstünlüğünde
kalan büyük sis lambaları
yuvaları da i20’nin görünümünü
çekici kılan detaylardan. Görünüm
bütünlüğünün aracın dört bir yanında
sağlanmış olması da başarılı.

Yaşam alanına geçildiğinde ise
beklediğimiz gibi, kırmızı renklerin
kullanıldığı detaylar ortaya çıktı.
Ateş kırmızısı renklerinde kullanılan
detayların abartıdan uzak olması
da son derece hoş bir uygulama. Koltukların
dikişlerinde yer verilen kırmızı
renkler iç mekanın sportif görünmesi
için çok önemli bir rol oynuyor.
Aynı zamanda metal renkli
detayların varlığı da yaşam alanının
oldukça dinamik görünmesini sağlıyor.

Vites kolunun ve bu kumanda
topluluğunun olduğu bölümde de dinamik
bir hava var. Parlak metal ile
vites kolunun varlığı da iyice belirginleştirilmiş.
Bazı yerlerde kullanılan
sert plastik malzeme ise bu
araçta da olumsuz bir eleştiri alıyor.
Yaşam alanının genişliği açısından
beğenimizi kazanan otomobilin,
özellikle baş mesafesi iyi. Sessizlik
değerleri ile de sevdiğimiz araçta,
güçlü motorla birlikte yaşam alanına
sevilen mekanik sesler yansıyor.
Görüş açıları konusunda da önemli
bir sıkıntı yok. İyi görünen koltukların
yol performansı da iyi. Yan
destekler yeterli ve hızlı kullanımlarda
üzerine düşeni yerine getiriyor.

1.6 lt 126 HP güç üreten motor seçeneği
ile birlikte Hyundai i20 Troy,
keyif veren bir performans sunuyor.
5 ileri oranlı manuel şanzımanla kumanda
edilen araç, şanzımanından
yana da önemli bir sorun yaşatmıyor.
Direksiyon simidi konusunda da
ise bu otomobil daha iyisini kesinlikle
hak ediyor. Simidin yapısında
önemli bir sorun yok ama cılız ve
hissiz geliyor.

Sportif bir otomobil görünümünde
olan aracın sürüş karakteri de
bunu destekleyecek kabiliyete sahip.
Hızlı girilen virajlarda hafif de olsa
bir salınım yaşanıyor ama bunu
kontrol altına almak çok da zor olmuyor.
Hızlı otoyol kullanımlarında
ise yan rüzgarlardan etkilenmeyen
bir karakterinin olması iyi. Dikkat
çekmeyi başaran yapısı ile i20 bu açıdan
da artı puanı alıyor.

Sonuç

Ülkemizde üretilmeye başlayan i20, ismine
eklenen Troy’un ardından sportif diyebileceğimiz
Dünya Kupası Özel versiyonu ile
bizden çok da zorlanmadan geçer notu aldı.
Görünümü çekici olan otomobilin yaşam
alanında da abartıya kaçmadan sportiflik yakalanmış.
126 HP güç üreten benzinli motor
performans beklentilerine de rahat cevap veriyor.
5 ileri manuel şanzımansa hiç fena değil
ama yollarının daha net belli olması lazım.

Genel

Türk malı sportifleşti

Hyundai i20 Troy sportif versiyonuyla karşınızda.

Hyundai i20 Troy sportif versiyonuyla karşınızda… Ülkemizde üretilmeye başlamasının ardından daha da iyileştirilen özellikleri ile karşımıza çıkan i20 Troy, 1.6 lt’lik 126 HP güç üreten motoru ile ismini, küçük sınıf sporcuların arasına yazdırdı. Bu otomobil, Hyundai i20’nin güçlü bir versiyonu olduğunu, ona ilk bakışlarınızı çevirdiğinizde hemen ortaya koyuyor. Dünya Kupası Özel ismi ile satışa sunulan bu otomobilin her yerinden sportiflik akıyor desek yalan söylemiş olmayız.Teste, biraz eleştiri yaparak başlamak istiyoruz. Bu otomobile Dünya Kupası Özel demek yerine bizce daha iyi bir isim bulunabilirmiş. Rakiplerinin yaptığı gibi bir kısaltma ile ya da en azından 1 aylık bir süre hayatımızda kalan ama hemen sonrasında hayatın hızında kaybolan bir organizasyonun ismi verilmeyebilirmiş. Ayrıca FIFA dünya kupasıyla ilgili olarak, otomobilin dört bir tarafına yerleştirilen çıkartmalar çok hoş bir görüntü oluşturmuyor. Bize göre biraz abartılı bir çalışma olmuş. Çok daha güçlü ve çok daha agresif araçlarda bile bu kadar abartıya kaçıldığına şahitlik etmemiştik. Görünüm konusunda çekici görünen otomobil bu çıkartmaların altında biraz ezilmiş gibi görünüyor. Tamam, bu kadar eleştiri yeter, biraz da olumlu yönlerinden söz edelim. Görünüm konusunda i20 bu türün ortaya çıkması ile birlikte önemli bir değişim geçirmiş durumda. Hiç abartı yapmadan, i20 Troy Dünya Kupası’nın, drift pistlerinden ya da bu tür filmlerden fırlamış bir görüntüsü olduğunu belirtelim. Spoylerler aracın dört bir yanında son derece çekici bir etki bırakan yapıya sahip.~ Sportif görünümde önemli bir rol oynayan tampon altı spoylerler ve çekici görünen marşpiyelerle i20 Troy Dünya Kupası, sportif bir küçük sınıf otomobil satın almak isteyenler için çok önemli bir seçenek. Siyah hava girişleri ve yine siyah rengin üstünlüğünde kalan büyük sis lambaları yuvaları da i20’nin görünümünü çekici kılan detaylardan. Üstelik görünüm bütünlüğünün aracın dört bir yanında sağlanmış olması da başarılı. Normal şartlarda silik görünen beyaz renk üzerine yapılan bu el işlemeleri ile ortaya dinamik ve yerinde duramayan bir görünüme sahip bir araç çıkarılmış. Yaşam alanına geçildiğinde ise beklediğimiz gibi, kırmızı renklerin kullanıldığı detaylar ortaya çıktı. Ateş kırmızısı renklerinde kullanılan detayların abartıdan uzak olması da son derece hoş bir uygulama. Koltukların dikişlerinde yer verilen kırmızı renkler iç mekanın sportif görünmesi için çok önemli bir rol oynuyor. Aynı zamanda metal renkli detayların varlığı da yaşam alanının oldukça dinamik görünmesini sağlıyor. Vites kolunun ve bu kumanda topluluğunun olduğu bölümdede dinamik bir hava var. Parlak metal ile vites kolunun varlığı da iyice belirginleştirilmiş. Bazı yerlerde kullanılan sert plastik malzeme ise bu araçta da olumsuz bireleştiri alıyor. Yaşam alanında yine anlam veremediğimiz bir başka detay, yol bilgisayarının kumandası oldu. Orta konsolun sol tarafına yerleştirilen devasa yol bilgisayarı kumandası biraz garip görünüyor ve zor kullanılıyor. Bu kumanda elemanının, sanki aracı başka bir karaktere büründürüyormuş gibi vurgulanması fikri, hiç de iyi olmamış. ~Şöyle düşünün, bu kumanda elemanı, dörtlü flaşörleri yakan kumanda elemanı ile aynı boyutta. Yaşam alanının genişliği açısından beğenimizi kazanan otomobilin, özellikle baş mesafesi iyi. Sessizlik değerleri ile de sevdiğimiz araçta, güçlü motorla birlikte yaşam alanına sevilen mekanik sesler yansıyor. Görüş açıları konusunda da önemli bir sıkıntı yok. İyi görünen koltukların yol performansı da iyi. Yan destekler yeterli ve hızlı kullanımlarda üzerine düşeni yerine getiriyor. Her türlü ekipmanla müzik dinleyebilmek de önemli bir avantaj. 1.6 lt 126 HP güç üreten motor seçeneği ile birlikte Hyundai i20 Troy, keyif veren bir performans sunuyor. Aracın hafif olmasının da getirdiği avantajla i20, iyi diyebileceğimiz bir performans sunuyor. Motorun tınılarının yaşam alanına hoş sesler yayması ile birliktei 20, keyif araçları arasına adını yazdırıyor. Belki hızlanma değerleri için ancak yeterli yorumunu yapabiliyoruz ama ayağınızın altında her zaman tatmin edici bir güç bulunuyor. 5 ileri oranlı manuel şanzımanla kumanda edilen araç, şanzımanından yana da önemli bir sorun yaşatmıyor. Vites geçişlerini yine tam olarak sevmemiş olsak bile biraz daha iyi. Vites geçişlerinin daha kemikli olması ve yolların net bir şekilde bulunması konusunda bu şanzıman biraz daha iyi sonuçlar veriyor. Vites körüğü kumanda elemanı, ucuz bir görüntü oluşturuyor. Hızlanma sonuçlarıyla yeterli not alan aracın esneklik değerleri de hiç fena değil. Alt viteslerde kalındığı zaman sonuçlar daha iyi ama 5’inci viteste yapacağınız hızlanma taleplerinde de yüzünüz çok fazla asılmıyor. ~Yönlendirme kabiliyeti açısından çok önemli bir sıkıntı yok. Direksiyon simidi konusunda da ise bu otomobil daha iyisini kesinlikle hak ediyor. Simidin yapısında önemli bir sorun yok ama cılız ve hissiz geliyor. Sportif bir otomobil görünümünde olan aracın sürüş karakteri de bunu destekleyecek kabiliyete sahip. Hızlı girilen virajlarda hafif de olsa bir salınım yaşanıyor ama bunu kontrol altın aalmak çok da zor olmuyor. Dengeli bir otomobil olan i20 Troy, izini takip etme konusunda başarılı bir otomobil. Hızlı otoyol kullanımlarında ise yan rüzgarlardan etkilenmeyen bir karakterinin olması iyi. Biraz yüksek ve hafif olan aracın açıkçası sert rüzgarlardan biraz daha fazla etkileneceğini düşünüyorduk. Şehir kullanımları sırasında ise i20 Troy meraklı bakışları üzerine çekerek yolunda ilerliyor. Dikkat çekmeyi başaran yapısı ile i20 bu açıdan da artı puanı alıyor. Fren performansı konusunda ise daha önceden de söylediğimiz gibi güvenlik beklentilerini zorlanmadan karşılıyor ama çok daha iyi duruş sonuçlarına imza atan rakiplerinin var olduğunu unutmamak gerekiyor.

SONUÇ
Ülkemizde üretilmeye başlayan i20, ismine eklenen Troy’un ardından sportif diyebileceğimiz Dünya Kupası Özel versiyonu ile bizden çok da zorlanmadan geçer notu aldı. Görünümü çekici olan otomobilin yaşam alanında da abartıya kaçmadan sportiflik yakalanmış. 126 HP güç üreten benzinli motor performans beklentilerine de rahat cevap veriyor. 5 ileri manuel şanzımansa hiç fena değil ama yollarının daha net belli olması lazım. Koltukları son derece iyi görünüyor.~(+) Görünüm, motor, performans, yaşam alanı, koltuklar, genişlik
(-) Vites kolu, gövdedeki çıkartmalar, bazı kumandalar, ucuz detaylar

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.