Genel

105 HP’yle de ateşli

Seat Leon bu hafta testimize, 1.2 lt’lik TSI motoruyla konuk oldu.

İspanyol üretici, Leon adlı modeliyle
kompakt sınıfın en iddialı seçeneklerinden
birini üretiyor. Marka
değeri açısından da sorunu olmaması
sayesinde Leon, ülkemizde
de kompakt sınıfın en beğenilen
modelleri arasında.

Çelimsiz gibi görünen 1.2 lt’lik bu
motor 5000 d/d’de 105 HP güç ve
1550-4100 d/d aralığında 175 Nm
tork üretiyor. Bu rakamlar, alt devirlerde
bile yüksek güç ve torka
ulaşmanın mümkün olduğunu gösteriyor.
Özellikle 105 HP’lik gücün
5000 d/d gibi sınırların çok zorlanmadığı
bin bantta geliyor olması
önemli bir artı. Bu motor seçeneği 6
ileri oranlı bir manuel şanzıman ile
kombine edilmiş. Kemikli vites geçişleri
ile keyif veren bu şanzımanın
vites yolları da her türlü kullanım sırasında
rahatça bulunabiliyor. Motordan
gelen gücü son derece verimli
bir şekilde kullanmamızı sağlayan
şanzımanın tepkilerini bizler çok
sevdik.

Kumanda kolu da gayet başarılı:
Vites körüğünde kaliteli bir malzeme
kullanılmış ve dikiş yerlerinde
bile bir modacının eli değmiş gibi kaliteli
dokunuşlar var. 6 ileri orana sahip
olması sayesinde şanzıman, ekonomik
kullanım taleplerine çok rahat
cevap veriyor ve hızlı kullanımda
da sürücünün yüzünü güldüren
bir çalışma karakteri sunuyor.

Fabrika verilerine göre ağırlığı
1200 kg olan Leon, 187 km/s son
hıza ulaşabilirken, 0-100 km/s hızlanması
125 HP güç üreten kardeşinden
sadece bir saniye daha uzun
bir sürede gerçekleştiriyor: 10.9 sn.
Bu tip araçlarda ortalamaların 11 ile
12 saniye arasında olduğu düşünüldüğünde,
105 HP’lik bu seçeneğin
hiç de yabana atılmayacak bir otomobil
olduğu açıkça ortaya çıkıyor.
Yaptığımız ölçümlerde fabrika verilerine
yakın değerleri tutturduğumuzu
da belirtelim. Ancak bizim
bundan daha çok hoşumuza giden
konu, otomobilin yüksek hızlara
ulaşma isteği oldu. Yine fabrika verilerine
göre 1000 m’lik bir mesafeyi
32.6 sn’de geride bıraktığı belirtilen
Leon, bu yönde de çok iddialı. 1.2
lt’lik ünitenin 1.4 lt TSI motor seçeneğine
göre en önemli avantajı ise
yakıt tüketimi. Ağabeyi karşısında
performans değerleri açısından çok
ezilmeyen 1.2 TSI, yakıt tüketiminde
1 lt daha iyi bir sonuca imza atarak
100 km’de 7 lt benzinle yetinebileceğini
ispatladı.

Aracın yol üzerindeki karakterini
de beğendik. Süspansiyon sistemi
performanslı kullanımlar sırasında
dinamik sürüşleri desteklediğini,
hatta bundan keyif aldığını gösteriyor.
Salınımların yok diyebileceğimiz
kadar az olduğu hızlı viraj girişlerinde
Leon, bir yarış otomobili kadar
iddialı sonuçlar ortaya koyabiliyor.
Süspansiyon sistemi biraz sert bir çalışma
karakterine sahip olsa da konfor
konusunda bu sertlik çok büyük
bir olumsuzluk yaratmıyor. Gerçekten
de tek önemli sıkıntı, derin
çukur geçişlerinde yaşanıyor. Sportif
koltukları da oldukça iyi.

Sonuç



105 HP güç üreten 1.2 TSI motor, bu otomobilin
ateşli tasarımını tam anlamıyla destekliyor.
Performans verileri onun büyük hacimli
diğer motor seçeneklerinden çok fazla
geride kalmayacağını açıkça gösteriyor. İyi
çalışan 6 ileri oranlı manuel şanzımanının getirdiği
avantaj ve yüksek hızlara çıkma isteği
ile Leon, bu motor seçeneği ile düşünmeden
satın alınabilecek bir hale geldi. Üstelik
bu motorun gelmesi ile fiyatta indirim oldu.

Genel

105 HP’yle de ateşli

Seat Leon bu hafta testimize, 1.2 lt’lik TSI motoruyla konuk oldu.

İspanyol üretici, Leon adlı modeliyle kompakt sınıfın en iddialı seçeneklerinden birini üretiyor. Marka değeri açısından da sorunu olmaması sayesinde Leon, ülkemizde de kompakt sınıfın en beğenilen modelleri arasında. Tamam, iddiası yüksekti ama 125 HP’lik 1.4 TSI motorla aracın 38 bin 500 TL’den başlayan fiyatının biraz yüksek olduğunu düşünmemize neden oluyordu. Durumun farkında olan Seat yönetimi, 1.2 TSI’ın 105 HP’lik versiyonunu seçeneklere ekleyerek önemli bir hamle yaptı. Bu sayede otomobilin yeni başlangıç fiyatı 36 bin 400 TL gibi daha makul bir seviyeye düşmüş oldu. Seat Leon ülkemizde, 1.2 lt TSI 105 HP, 1.4 lt TSI 125 HP, 2.0 lt TSI 240 HP, 1.6 lt TDI CR 105 HP ve 2.0 lt TDI 170 HP’dan oluşan geniş bir motor yelpazesiyle satılıyor. 2 bin 100 TL’lik fiyat avantajı sağlayan test konuğumuzun, bu modele olan ilgiyi artıracağını düşünüyoruz. Güçteki düşüş doğal olarak performans endişesi yaratıyordu. Bu nedenle bizler de testimize bu konu ile başlamak istiyoruz. Çelimsiz gibi görünen 1.2 lt’lik bu motor 5000 d/d’de 105 HP güç ve 1550-4100 d/d aralığında 175 Nm tork üretiyor. Bu rakamlar, alt devirlerde bile yüksek güç ve torka ulaşmanın mümkün olduğunu gösteriyor. Özellikle 105 HP’lik gücün 5000 d/d gibi sınırların çok zorlanmadığı bin bantta geliyor olması önemli bir artı. Bu motor seçeneği 6 ileri oranlı bir manuel şanzıman ile kombine edilmiş.~ Kemikli vites geçişleri ile keyif veren bu şanzımanın vites yolları da her türlü kullanım sırasında rahatça bulunabiliyor. Motordan gelen gücü son derece verimli bir şekilde kullanmamızı sağlayan şanzımanın tepkilerini bizler çok sevdik. Kumanda kolu da gayet başarılı: Vites körüğünde kaliteli bir malzeme kullanılmış ve dikiş yerlerinde bile bir modacının eli değmiş gibi kaliteli dokunuşlar var. 6 ileri orana sahip olması sayesinde şanzıman, ekonomik kullanım taleplerine çok rahat cevap veriyor ve hızlı kullanımda da sürücünün yüzünü güldüren bir çalışma karakteri sunuyor. Fabrika verilerine göre ağırlığı 1200 kg olan Leon, 187 km/s son hıza ulaşabilirken, 0-100 km/s hızlanması 125 HP güç üreten kardeşinden sadece bir saniye daha uzun bir sürede gerçekleştiriyor: 10.9 sn. Bu tip araçlarda ortalamaların 11 ile 12 saniye arasında olduğu düşünüldüğünde, 105 HP’lik bu seçeneğin hiç de yabana atılmayacak bir otomobil olduğu açıkça ortaya çıkıyor. Yaptığımız ölçümlerde fabrika verilerine yakın değerleri tutturduğumuzu da belirtelim. Ancak bizim bundan daha çok hoşumuza giden konu, otomobilin yüksek hızlara ulaşma isteği oldu. Yine fabrika verilerine göre 1000 m’lik bir mesafeyi 32.6 sn’de geride bıraktığı belirtilen Leon, bu yönde de çok iddialı. 1.2 lt’lik ünitenin 1.4 lt TSI motor seçeneğine göre en önemli avantajı ise yakıt tüketimi. ~Ağabeyi karşısında performans değerleri açısından çok ezilmeyen 1.2 TSI, yakıt tüketiminde 1 lt daha iyi bir sonuca imza atarak 100 km’de 7 lt benzinle yetinebileceğini ispatladı. Aracın yol üzerindeki karakterini de beğendik. Süspansiyon sistemi performanslı kullanımlar sırasında dinamik sürüşleri desteklediğini, hatta bundan keyif aldığını gösteriyor. Salınımların yok diyebileceğimiz kadar az olduğu hızlı viraj girişlerinde Leon, bir yarış otomobili kadar iddialı sonuçlar ortaya koyabiliyor. Süspansiyon sistemi biraz sert bir çalışma karakterine sahip olsa da konfor konusunda bu sertlik çok büyük bir olumsuzluk yaratmıyor.Gerçekten de tek önemli sıkıntı, derin çukur geçişlerinde yaşanıyor. Sportif koltukların yan destekleri ya da minder kalitesi de Leon’un dinamik kullanımlar için yaratılmış olduğunu düşündürüyor. Direksiyonunun yönlendirme kabiliyeti ve simit yapısıyla testimizden başarı ile ayrılan Leon, pedalların kullanım rahatlığı ve hassasiyetinde de yüksek puanlar aldı. Performans verileri, sürüş karakteri ve yönlendirme gibi konularda gayet başarılı olan Leon, güvenlik beklentilerini panik fren sırasında da tam anlamıyla yerine getiriyor. Piyasanın ateşli görünüme sahip seçeneklerinden biri olan Leon’un tasarımı konusunda çok fazla söze gerek yok.~ Dinamik, sportif ve kaliteli bir tasarım otomobilin zaten önemli artılarındandı. Yaşam alanında sunulan genişlik ve kalite konusunda da ciddi bir problem yok. Fakat dize temas eden ve dinamik sürüşler sırasında acıya bile dönüşen bombeli orta konsol tasarımı, öncelikli olarak değiştirilmesi gereken olumsuzluklardan biri. Bir diğer rahatsızlık veren konu ise görüş açıları. Özellikle de şehir içi kullanımda… Orta konsol üzerinde yer alan kumanda topluluklarının yeri iyi belirlenmiş. Fakat irili ufaklı kumanda elemanlarını şaşırmadan kullanmak için ciddi bir alışkanlık süresinin geçmesi gerekiyor. Ayrıca müzik sisteminin kumanda ve kullanım problemleri var.

SONUÇ
105 HP güç üreten 1.2 TSI motor, bu otomobilin ateşli tasarımını tam anlamıyla destekliyor. Performans verileri onun büyük hacimli diğer motor seçeneklerinden çok fazla geride kalmayacağını açıkça gösteriyor. İyi çalışan 6 ileri oranlı manuel şanzımanının getirdiği avantaj ve yüksek hızlara çıkma isteği ile Leon, bu motor seçeneği ile düşünmeden satın alınabilecek bir hale geldi. Üstelik bu motorun gelmesi ile birlikte fiyatında da hatırı sayılır bir indirim oldu

(+) Görünüm, motor, şanzıman, sürüş,güvenlik hissi, yönlendirme
(-) Müzik sistemi, orta konsol tasa-rımı, görüş açıları

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.