İspanyol üretici, Leon adlı modeliyle
kompakt sınıfın en iddialı seçeneklerinden
birini üretiyor. Marka
değeri açısından da sorunu olmaması
sayesinde Leon, ülkemizde
de kompakt sınıfın en beğenilen
modelleri arasında.
Çelimsiz gibi görünen 1.2 lt’lik bu
motor 5000 d/d’de 105 HP güç ve
1550-4100 d/d aralığında 175 Nm
tork üretiyor. Bu rakamlar, alt devirlerde
bile yüksek güç ve torka
ulaşmanın mümkün olduğunu gösteriyor.
Özellikle 105 HP’lik gücün
5000 d/d gibi sınırların çok zorlanmadığı
bin bantta geliyor olması
önemli bir artı. Bu motor seçeneği 6
ileri oranlı bir manuel şanzıman ile
kombine edilmiş. Kemikli vites geçişleri
ile keyif veren bu şanzımanın
vites yolları da her türlü kullanım sırasında
rahatça bulunabiliyor. Motordan
gelen gücü son derece verimli
bir şekilde kullanmamızı sağlayan
şanzımanın tepkilerini bizler çok
sevdik.
Kumanda kolu da gayet başarılı:
Vites körüğünde kaliteli bir malzeme
kullanılmış ve dikiş yerlerinde
bile bir modacının eli değmiş gibi kaliteli
dokunuşlar var. 6 ileri orana sahip
olması sayesinde şanzıman, ekonomik
kullanım taleplerine çok rahat
cevap veriyor ve hızlı kullanımda
da sürücünün yüzünü güldüren
bir çalışma karakteri sunuyor.
Fabrika verilerine göre ağırlığı
1200 kg olan Leon, 187 km/s son
hıza ulaşabilirken, 0-100 km/s hızlanması
125 HP güç üreten kardeşinden
sadece bir saniye daha uzun
bir sürede gerçekleştiriyor: 10.9 sn.
Bu tip araçlarda ortalamaların 11 ile
12 saniye arasında olduğu düşünüldüğünde,
105 HP’lik bu seçeneğin
hiç de yabana atılmayacak bir otomobil
olduğu açıkça ortaya çıkıyor.
Yaptığımız ölçümlerde fabrika verilerine
yakın değerleri tutturduğumuzu
da belirtelim. Ancak bizim
bundan daha çok hoşumuza giden
konu, otomobilin yüksek hızlara
ulaşma isteği oldu. Yine fabrika verilerine
göre 1000 m’lik bir mesafeyi
32.6 sn’de geride bıraktığı belirtilen
Leon, bu yönde de çok iddialı. 1.2
lt’lik ünitenin 1.4 lt TSI motor seçeneğine
göre en önemli avantajı ise
yakıt tüketimi. Ağabeyi karşısında
performans değerleri açısından çok
ezilmeyen 1.2 TSI, yakıt tüketiminde
1 lt daha iyi bir sonuca imza atarak
100 km’de 7 lt benzinle yetinebileceğini
ispatladı.
Aracın yol üzerindeki karakterini
de beğendik. Süspansiyon sistemi
performanslı kullanımlar sırasında
dinamik sürüşleri desteklediğini,
hatta bundan keyif aldığını gösteriyor.
Salınımların yok diyebileceğimiz
kadar az olduğu hızlı viraj girişlerinde
Leon, bir yarış otomobili kadar
iddialı sonuçlar ortaya koyabiliyor.
Süspansiyon sistemi biraz sert bir çalışma
karakterine sahip olsa da konfor
konusunda bu sertlik çok büyük
bir olumsuzluk yaratmıyor. Gerçekten
de tek önemli sıkıntı, derin
çukur geçişlerinde yaşanıyor. Sportif
koltukları da oldukça iyi.
Sonuç
105 HP güç üreten 1.2 TSI motor, bu otomobilin
ateşli tasarımını tam anlamıyla destekliyor.
Performans verileri onun büyük hacimli
diğer motor seçeneklerinden çok fazla
geride kalmayacağını açıkça gösteriyor. İyi
çalışan 6 ileri oranlı manuel şanzımanının getirdiği
avantaj ve yüksek hızlara çıkma isteği
ile Leon, bu motor seçeneği ile düşünmeden
satın alınabilecek bir hale geldi. Üstelik
bu motorun gelmesi ile fiyatta indirim oldu.
Bir yanıt yazın