Kompakt HB sınıfının iddialı modellerinden
biri olan ve özellikle
markaya duyulan güven ve sağlamlıkla
adını bağdaştıran Auris, otomatik
şanzıman konforu ile keyfini
artırıyor.
Kaliteli görünen ve kaliteli malzemelerle
donatılan Auris, geçirdiği
makyaj operasyonunun ardından
biraz daha diri bir hal aldı. İddialı ve
çok çarpıcı bir tasarımı olmasa bile
görselliği ile kendisini kabul ettiren
ve önemli bir kesimin beğenisini kazanan
Auris, süslü çizgiler yerine kaliteli
ve güçlü görünen detayları
kullanıyor. Makyaj operasyonu ile
birlikte görünümü eskisine göre biraz
daha sportif bir hale gelen Auris’in,
büyük tamponu ve bunlarla
çok iyi uyum sağlayan farları çekici
bir görünüm oluşturuyor. Başarılı
tampon çıkışları ile sportif bir havanın
da yakalandığı araçta, boydan
boya devam eden sportif çizgilerse
göze hoş görünen bir başka detayı
oluşturuyor.
İç mekan konusunda Auris bonkör
yaşam alanı ile beğenimizi kazanırken,
sınıfının en geniş iç mekanlarından
birini sunmasıyla da
haklı bir övgü alıyor. Koltukların kalitesi
ve yan destekleri de son derece
iyi. Sportif otomobillere gönderme
yapan koltuklar, sert viraj geçişlerinde
bile başarılı bir performans
gösteriyor.
Direksiyon simidinin tasarımı ve
kullanım rahatlığı da beğendiğimiz
bir başka detay oldu. Elle tutulduğu
zaman tok bir etki bırakan kalın direksiyon
simidi, başarılı bir yönlendirme
izlenimi açısından çok etkin
bir rol oynuyor. Yönlendirme sadece
simitle değil, tüm sistemi ile de
bizden övgü almayı biliyor. Elbette
muhteşem bir yönlendirme kabiliyeti
yok ama bu sınıfın en iyilerinden biri
diyebiliriz.
Sürüş karakteri açısından Auris’in
keskin bir tavrı var ve kullanım sırasında
bu otomobil güvenli olduğunu
haykırıyor. Asfalt üzerinde
duruşu, salınımlara izin vermeyen
tavrı ve hızlı girilen virajlarda bile
kontrollü oluşu çok zorlanmadan beğenilmesini
sağlıyor. Süspansiyon
konforu ile de göz dolduran Auris,
yumuşak ayarlara sahip sistemi ile
konfor ve yol tutuş güvenliği konusunda
etkin bir rol oynuyor. İlk sürüşten
itibaren bu otomobili sanki
uzun bir süredir kullanıyormuş gibi
hissetmek önemli bir avantaj. Auris’in
koltuğuna geçtiğiniz anda
bunu hissediyorsunuz ve sürüş sorunsuz
bir şekilde başlıyor. İdeal sürüş
pozisyonunun rahat bulunması
ve görüş açıları konusunda rakiplerinin
çoğundan daha iyi olması da
sürüş konforunu artırıyor.
Auris’in kaputunun altında, otomatik
şanzımanlı versiyonda 1.6 lt
124 HP güç üreten motor yatıyor.
6000 d/d’de 124 HP güç ve 5200
d/d’de 157 Nm tork üreten motor, rakamlardan
da anlaşılacağı gibi iyi bir
performans için yüksekleri istiyor.
Sonuç
Toyota Auris’in 4 ileri oranlı otomatik şanzımanını
1.6 lt’lik 124 HP güç üreten motor
seçeneği ile birlikte satın alanlar, bunların yanında
otomatik olarak keyfi ve konforu da satın
almış olacak. Şanzımanın çalışma karakteri
kusursuz olmasa bile sorunsuz ve rahat
ettirecek seviyede. Yumuşak ve sallantı
olmadan yaşanan vites geçişleri ile birlikte
motorun sunduğu performans Auris’in tam
bir konfor ustası olmasını sağlıyor.
Bir yanıt yazın