Genel

Otomatikle keyfi artıyor

Toyota Auris, 1.6 lt’lik benzinli motoru ve 4 ileri oranlı otomatik.

Kompakt HB sınıfının iddialı modellerinden
biri olan ve özellikle
markaya duyulan güven ve sağlamlıkla
adını bağdaştıran Auris, otomatik
şanzıman konforu ile keyfini
artırıyor.

Kaliteli görünen ve kaliteli malzemelerle
donatılan Auris, geçirdiği
makyaj operasyonunun ardından
biraz daha diri bir hal aldı. İddialı ve
çok çarpıcı bir tasarımı olmasa bile
görselliği ile kendisini kabul ettiren
ve önemli bir kesimin beğenisini kazanan
Auris, süslü çizgiler yerine kaliteli
ve güçlü görünen detayları
kullanıyor. Makyaj operasyonu ile
birlikte görünümü eskisine göre biraz
daha sportif bir hale gelen Auris’in,
büyük tamponu ve bunlarla
çok iyi uyum sağlayan farları çekici
bir görünüm oluşturuyor. Başarılı
tampon çıkışları ile sportif bir havanın
da yakalandığı araçta, boydan
boya devam eden sportif çizgilerse
göze hoş görünen bir başka detayı
oluşturuyor.

İç mekan konusunda Auris bonkör
yaşam alanı ile beğenimizi kazanırken,
sınıfının en geniş iç mekanlarından
birini sunmasıyla da
haklı bir övgü alıyor. Koltukların kalitesi
ve yan destekleri de son derece
iyi. Sportif otomobillere gönderme
yapan koltuklar, sert viraj geçişlerinde
bile başarılı bir performans
gösteriyor.

Direksiyon simidinin tasarımı ve
kullanım rahatlığı da beğendiğimiz
bir başka detay oldu. Elle tutulduğu
zaman tok bir etki bırakan kalın direksiyon
simidi, başarılı bir yönlendirme
izlenimi açısından çok etkin
bir rol oynuyor. Yönlendirme sadece
simitle değil, tüm sistemi ile de
bizden övgü almayı biliyor. Elbette
muhteşem bir yönlendirme kabiliyeti
yok ama bu sınıfın en iyilerinden biri
diyebiliriz.

Sürüş karakteri açısından Auris’in
keskin bir tavrı var ve kullanım sırasında
bu otomobil güvenli olduğunu
haykırıyor. Asfalt üzerinde
duruşu, salınımlara izin vermeyen
tavrı ve hızlı girilen virajlarda bile
kontrollü oluşu çok zorlanmadan beğenilmesini
sağlıyor. Süspansiyon
konforu ile de göz dolduran Auris,
yumuşak ayarlara sahip sistemi ile
konfor ve yol tutuş güvenliği konusunda
etkin bir rol oynuyor. İlk sürüşten
itibaren bu otomobili sanki
uzun bir süredir kullanıyormuş gibi
hissetmek önemli bir avantaj. Auris’in
koltuğuna geçtiğiniz anda
bunu hissediyorsunuz ve sürüş sorunsuz
bir şekilde başlıyor. İdeal sürüş
pozisyonunun rahat bulunması
ve görüş açıları konusunda rakiplerinin
çoğundan daha iyi olması da
sürüş konforunu artırıyor.

Auris’in kaputunun altında, otomatik
şanzımanlı versiyonda 1.6 lt
124 HP güç üreten motor yatıyor.
6000 d/d’de 124 HP güç ve 5200
d/d’de 157 Nm tork üreten motor, rakamlardan
da anlaşılacağı gibi iyi bir
performans için yüksekleri istiyor.

Sonuç

Toyota Auris’in 4 ileri oranlı otomatik şanzımanını
1.6 lt’lik 124 HP güç üreten motor
seçeneği ile birlikte satın alanlar, bunların yanında
otomatik olarak keyfi ve konforu da satın
almış olacak. Şanzımanın çalışma karakteri
kusursuz olmasa bile sorunsuz ve rahat
ettirecek seviyede. Yumuşak ve sallantı
olmadan yaşanan vites geçişleri ile birlikte
motorun sunduğu performans Auris’in tam
bir konfor ustası olmasını sağlıyor.

Genel

Otomatikle keyfi artıyor

Auris, otomatik şanzıman konforu ile keyfini artırıyor.

Kaliteli görünen ve kaliteli malzemelerle donatılan Auris geçirdiği makyaj operasyonunun ardından biraz daha diri bir hal aldı. İddialı ve çok çarpıcı bir tasarımı olmasa bile görselliği ile kendisini kabul ettiren ve önemli bir kesiminin beğenisini kazanan Auris, süslü çizgiler yerine kaliteli ve güçlü görünen detayları kullanıyor. Makyaj operasyonu ile birlikte görünümü eskisine göre biraz daha sportif bir hale gelen Auris’in, büyük tamponu ve bunlarla çok iyi uyum sağlayan farları çekici bir görünüm oluşturuyor. Başarılı tampon çıkışları ile sportif bir havanın dayakalandığı araçta, boydan boya devam eden sportif çizgilerse göze hoş görünen bir başka detayı oluşturuyor. İç mekan konusunda Auris bonkör yaşam alanı ile beğenimizi kazanırken, sınıfının en geniş iç mekanlarından birisini sunmasıyla da haklı bir övgü alıyor. Koltukların kalitesi ve yan destekleri de son derece iyi. Sportif otomobillere gönderme yapan koltuklar, sert viraj geçişlerinde bile başarılı bir performans gösteriyor. Auris’in kokpit tasarımı başarılı ama sevmediğimiz orta konsol tasarımı bu başarının önüne geçiyor. Arkası boş duran orta konsol tasarımı hem iç mekana doğru abartılı bir giriş yapıyor hem de son derece kaba bir görüntünün ortaya çıkmasına neden oluyor. Çok iri tasarlanan bu bölüm biraz daha sade olsa ve arkasını boş bırakmak yerine alışkın olduğumuz yerine monte edilse çok daha iyi olacak.~ Arka tarafta önemli bir kullanım alanı elde ediliyor olmasına rağmen bu alan hem kolay kullanılamıyor hem de görünüme olumsuz bir etki yapıyor. Kapaklı eşya gözleri olan ve çift parçalı torpido gözü ile eşya gözleri açısından şov yapan bir otomobilde neden bu tip bir tasarıma gerek duyulmuş aslına bakarsanız anlamak mümkün değil. Kullanım açısından çok büyük bir sorun yaşamadığımız bir kumanda topluluğunun kullanıldığı iç mekanda, sessizlik seviyesi de çok başarılı. İdeal sürüş pozisyonunun çok rahat bulunduğu araçta görüş açıları konusunda da önemli bir sıkıntı yok. Müzik sistemi ve havalandırma sisteminin performansını da beğendik diyebiliriz. Direksiyon simidinin tasarımı ve kullanım rahatlığı da beğendiğimiz bir başka detay oldu. Elle tutulduğu zaman tok bir etki bırakan kalın direksiyon simidi, başarılı bir yönlendirme izlenimi açısından çok etkin bir rol oynuyor. Yönlendirme sadece simitledeğil tüm sistemi ile de bizden övgü almayı biliyor. Elbette muhteşem bir yönlendirme kabiliyeti yok ama bu sınıfın en iyilerinden biri diyebiliriz. Sürüş karakteri açısından Auris’in keskin bir tavrı var ve kullanım sırasında bu otomobil güvenli olduğunu haykırıyor. Asfalt üzerinde duruşu, salınımlara izin vermeyen tavrı ve hızlı girilen virajlarda bile kontrollü oluşu çok zorlanmadan beğenilmesini sağlıyor.~ Süspansiyon konforu ile de göz dolduran Auris, yumuşak ayarlara sahip sistemi ile konfor ve yol tutuş güvenliği konusunda etkin bir rol oynuyor. İlk sürüşten itibaren bu otomobili sanki uzun bir süredir kullanıyormuş gibi hissetmek önemli bir avan-taj. Auris’in koltuğuna geçtiğiniz anda bunu hissediyorsunuz ve sürüş sorunsuz bir şekilde başlıyor. Söylediğimiz gibi ideal sürüş pozisyonunun rahat bulunması ve görüş açıları konusunda rakiplerinin çoğundan daha iyi olması da sürüş konforunu artırıyor. Makyaj operasyonu ile birlikte teknolojisinde ve özellikle motor seçeneklerinde önemli iyileştirmeler yapılan Auris’in kaputunun altında otomatik şanzımanlı versiyonda 1.6 lt 124 HP güç üreten motor yatıyor. 6000d/d’de 124 HP güç ve 5200 d/d’de 157 Nm tork üreten motor rakamlardan da anlaşılacağı gibi iyi bir performans için yüksek devirlerde yapılacak sürüş istiyor. Manuel şanzımanlı versiyonda 132 HP güç üreten 1.6 lt’lik ünite otomatik şanzıman seçeneği ile birlikte güç kaybı yaşıyor. Performans açısından çok fazla bir sorun yok. Bu otomobille ne çok hızlı ne de çok yavaş olmayacağınızı bilmenizi isteriz. 4 ileri oranlı otomatik şanzımanla ortaya çıkan çalışma karakteri de başarılı. Vites geçişleri açısından bir sorun yaşanmıyor olması da önemli bir artı. ~Sarsıntısız ve zamanında gerçekleşen değişimlerle Auris’in otomatik şanzımanı bu otomobili satın aldığınızda sizlere canınızı sıkmayacak bir konfor ve keyif vaat ediyor. Şanzımanın en önemli dezavantajı emirleri biraz geç algılıyor olması. Gaz pedalına bastığınız anda bir hareketlenme yaşanmıyor. Biraz bekleme süresinin ardından şanzıman gerekli olan komutu alıyor ve yola devam ediyor. Aynı şekilde ani sollamalar sırasında da vites değişimi hızlı bir şekilde yapılıyor ama küçük bir bekleme süresi yaşanıyor. Otomatik şanzımanın sunduğu konfor ve bazı şanzımanların çalışma karakterlerini düşündüğümüzde bunu bir sorun olarak bile görmediğimizi belirtmek isteriz. Otomatik şanzıman ve yüksek devirlerde sürüş isteyen bir motor olmasına rağmen yakıt tüketimi ise acımasız boyutlara ulaşmıyor. Elbette çok iyi sonuçlar değil ama karma yol şartlarında cebinizden paralarınızın uçacağı anlamına da gelmiyor. Fren performansı ile de zorlanmadan güvenlik sınırının altına inen Auris’in panik frenler sırasında stabil yapısını korumasıda başarılı. Fren pedalının dozlama hassasiyetininse biraz daha iyi olması gerektiğini düşünüyoruz. Dozlama bu araçta çok kolay bir şekilde yapılamıyor. Gerek otoyol gerekse şehir içi sürüşler sırasında yalıtım özellikleri ile de göz dolduran Auris’in yaşam alanından mekanik seslerin olmaması da önemli bir artı. Başarılı montaj ve işçilik sayesinde iç mekan tıkırtılarının da hiç ortaya çıkmaması sağlanmış. ~SONUÇ
Toyota Auris’in 4 ileri oranlı otomatik şanzımanını 1.6lt’lik 124 HP güç üreten motor seçeneği ile birlikte satın alanlar, bunların yanında otomatik olarak keyfi ve konforu da satın almış olacak. Şanzımanın çalışma karakteri kusursuz olmasa bile sorunsuz ve rahat ettirecek seviyede. Yumuşak ve sallantı olmadan yaşanan vites geçişleri ile birlikte motorun sunduğu performans Auris’in tam bir konfor ustası olmasını sağlıyor. Markanın yüksek imajı ve modelin güvenilirliği ile birlikte.

(+) Kalite, güvenlik, iç mekan, sürüş pozisyonu, görüş açıları, motor
(-) Orta konsol tasarımı, alt devirler cansız, el fren kolu

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.