Kış lastiğinin önemi
Kış lastiği zorunluluğu ticari araçlar için 1 Aralık tarihinde başlamıştı. Öte yandan uzmanlar, zorunlu olmasa bile, binek araçlarda da güvenli sürüş için, bu tarihten itibaren kış lastiği kullanımını öneriyorlar. Yapılan araştırmalara göre zemin kuru bile olsa, yaz lastiği, 7 santigrad dereceden düşük sıcaklıklarda fren, tutunma ve çekiş kriterlerinde yeterli performansı gösteremiyor. Hele de zeminde, kar ve buz gibi tutunmayı zorlaştıran koşullar varsa, bu durumda yaz lastiğinin işi daha da zor bir hal alıyor.
Geçen haftaki sayımızda 185/60 R 15 ölçüsündeki, 2015 sezonu kış lastiklerinin, lisansör dergimiz Auto Bild tarafından yapılmış bir karşılaştırmasını yayınlamıştık. Bu hafta da farklı ebatta, farklı segmentteki kış lastiklerini karşılaştırdık ve bu karşılaştırmanın sonuçlarında, her segmentin en başarılı kış lastiklerini açıklıyoruz. Şayet yeni bir set kış lastiği almayı planlıyorsanız, bu karşılaştırma haberimiz seçim yapmanızda faydalı olabilir.
Gerçi her sezon yeni lastik alınmıyor, neyse ki bir set kış lastiği kullanıma göre en az 3-4 kış mevsimini çıkartabilecek dayanıklılıkta oluyor. Zorunluluğun başlamasının üzerinden 3 kış geçmiş olduğuna göre, yenileme pazarı da o kadar hareketli olmayacaktır yani otomobil kullanıcılarının, lastik otellerinde veya garajlarında bekleyen bir set kış lastikleri vardır. Ve bence bunları takmak için ilk kar tanesinin yağmasını beklememek lazım. Kar yağdığında aynı anda, hep birden lastikçilere doluşan otomobil kullanıcıları, lastikçilerin de kabusu olsa gerek.
Öte yandan Lastik Sanayicileri Derneği Lasid, sezon başında, kış lastiği alırken ve kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıkladı. Lasid’in önerileri şu maddelerden oluşuyor;
– Kış lastiklerinin, otomobilinizin 4 pozisyonunda birden kullanılması gerekir. Araçta sadece 2 lastiğin kış lastiği olması, ani frenleme ve viraj alma gibi manevralar sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır.
– Kış lastiklerini yaz lastiklerinden ayırtedebilmek için yapısal farklılıklarının yanı sıra yanaklarındaki markalamaya dikkat etmek gerekir. M&S (Mud&Snow – Çamur ve Kar), M+S ve Snowflake veya Snowflake sembollerinden herhangi biri lastiğin yanağında varsa kış lastiğidir.
– Kış lastikleri; kullanılmadıkları dönemlerde uygun koşullarda saklanmalıdır. Tekrar araç altına takıldıklarında performans kayıpları yaşanmaması için ideal şartlarda (kuru, serin, güneş ışığı almayan asit ve yağ benzeri kimyasallardan uzak) muhafaza edilmelidir.
Hırant Kasapoğlu / [email protected]
GÜNCEL
LAMBORGHINI HURACAN LP 580-2
Arkadan itişle maksimum sürüş hissi
NISSAN JUKE
Nissan Juke için ilginç kutlama
JAGUAR XE 4×4
Vahşi kediye 4×4 desteği
HYUNDAI iX35 FUEL CELL
50 gün boyunca sıfır emisyon
RANGE ROVER SPORT SVR
Range zorlu sınavda
MCLAREN 650S AL SAHARA
Adını çöllerden almış
PEUGEOT 2008 DKR16
Agresif görünümüyle Dakar’a hazır
AUTOMOTIVE INSIDER
Nitra örneği
SÜRÜŞ İZLENİMİ
SEAT IBIZA CUPRA 1.8 TSI
Küçük sporcular segmenti ısınıyor
KARŞILAŞTIRMA
AUDI Q7, MERCEDES S SERİSİ
Auto SHOW konfor kralını arıyor
ORTA SINIF STATİONLAR
Çok özel bir sınıf
LASTİK
KIŞ LASTİKLERİ
Sezonun en iyi lastikleri
MOTORSPORLARI
KARTİNG
Adrenalin tutkunu baba oğul
RALLİKROS
Finalde kıran kırana mücadele
FORMULA 1 KAHİNİ
Sezon sonu dertli Mercedes
LIFESTYLE
AKSESUAR
En güncel trendler
Yorum yazın