Mazda MX-5 artık ülkemizde
sert tavan ile (Hard
Top) satışa sunuluyor.
Tente tavan ise artık satılmayacak.
Bu değişim modelin ruhunda
önemli bir etki bırakmış
mı bırakmamış mı, onu bilemiyoruz
ama sert tavan ile bu otomobili
sevdiğimizi söyleyebiliriz.
Bu tavan sistemi öncelikle aracın
ruhunun değişim göstermesinde
çok hızlı ve çok başarılı bir
rol oynuyor. Mazda tarafından
açıklanan bilgilerde, tavanın sadece
12 saniye gibi çok kısa bir
süre içinde açılıp kapatabildiği
bilgisi bizlere verildi.
Yapmış olduğumuz denemeler
sırasında bu sürenin başarılı bir
şekilde yakalandığını gördük.
Tavanın hareket kabiliyeti çok
yüksekken, hafif yapısına rağmen
son derece güçlü görünüyor.
Elektrikli olarak hareket ettirilen
tavan aynı zamanda kabin
ve bagaj arasına yerleşerek kullanım
açısından da önemli bir rahatlık
sağlıyor. Bu sayede bagaj
hacmi biraz küçük olsa bile, her
zaman kullanıma hazır olarak
bekliyor. Sert tavanın kullanılması
ile birlikte yağmur yalıtımı
konusunda da önemli bir adım
atılmış. Yalıtımı tente tavana göre
daha başarılı olan bu sistem,
kış aylarında da MX-5’in daha rahat
kullanılmasını sağlıyor. Bunun
yanında sert tavan aynı zamanda
ses yalıtımı konusunda
da daha iyi bir rol oynuyor. Bir
kumanda elemanı ile ruhu adeta
baştan aşağıya kadar değişim
gösteren Mazda MX-5, metal tavan
kullanılması ile birlikte bize
göre daha kullanışlı ve daha
pratik bir otomobil halini almış. Fakat hala bazı kullanıcılar
tente tavanı hiçbir şeye değişmek
istemiyor. Çünkü manuel olarak
sadece bir iki saniye içinde açılabilen
ve son derece hafif olan~
bu tavan, bu aracın DNA’sının bir
halkası gibi geliyor. Gerçekten de
bu tip bir düşünce içinde olanlara
karşı çıkmamız mümkün
görünmüyor. Tavan konusunda
karar vermek zor ama durum ne
olursa olsun, gerek tente gerekse
metal tavanın en çok yakıştığı
araçlardan biri MX-5. Bu sonuç
üstelik hiçbir zaman değişmeyecek.
Yenilenen yüzüyle son derece
iddialı ve atletik görünen Mazda
MX-5, bünyesinde bazı negatif
özellikler barındırsa da, son derece
yüksek keyif aldığımız bir
model. Elden geçirilen tasarımı
ile görünüm konusunda gözümüze
daha hoş görünen Mazda
MX-5, kendine has çizgilerine
gönderme yapan yeni formu ile
kesinlikle çok daha iddialı ve
dikkat çekici görünüyor. Atletik
kimliği ön planda olan araç, gülümseyen
bir yüzü andıran ızgarası
ile hem kibirli hem de keyifli
görünen bir tasarıma sahip.
Çekik gözlü görünmesini sağlayan
farları ile de beğenilme konusunda sıkıntı yaşamayan MX-
5, düz hatlara sahip bir otomobil
olmasına rağmen dinamik görünmeyi
başaran ender araçlardan.
Önden bakıldığında sadece
biraz daha şişkin olan çamurlukları
ile dikkat çeken bir formu
olan araç, alçak yapısı ve motor
kaputunun üzerindeki belli
belirsiz kabartı ile dinamizmini
ele veriyor.
Yaşam alanındaysa, neredeyse
her parçanın yenilendiği belirtiliyor.
Gerçekten de bu durum
araç içine yerleştiğiniz anda hemen
belli oluyor. Keyif veren bir
sürüş pozisyonunun çok rahat
bir şekilde bulunduğu yaşam
alanında, metal görünümlü malzemelerin
sayısı bir hayli fazla.
Bu sayede dışında olduğu gibi
yaşam alanında da atletik bir hava
yakalanmış. Kullanım açısından
bazı sıkıntılar var elbette
ama keyif aldığımız yönler daha
fazla olduğu için bunları bir çırpıda
göz ardı ettik. Yaşam alanının
biraz küçük olması, ferahlık
seviyesinin doğal olarak
azalmasına neden oluyor. ~Eğer
sıkıntıya gelemeyen biriyseniz,
bu durum sizi fazla rahatsız
edebilir. Alçak tavan, karamsar
kokpit ve orta konsol, yanlardan
da daralan karoser yapısı, küçük
camlar gibi detaylar bu tip rahatsızlıkları
sevmeyenler için
önemli farklılıklar.
Bizler bu aracın yaşam alanında
bulunmayı bile çok seviyoruz
ama bu duruma itiraz
edenleri ve nasıl rahat ettiğimizi
sorgulayanları da haklı buluyoruz.
Eşya gözlerinin sayısı açısından
bekleneni çok rahat veren
MX-5, iki kişilik otomobillerin
önemli bir sorunundan bu şekilde
payına düşeni alıyor. Otomobilin
iç mekanı da oldukça eğlenceli.
Daha anahtarı ilk çevirdiğiniz
anda kendinizi dünyacaünlü bir lunaparkın içinde sanabilirsiniz.
Çünkü bu otomobili
kullanmak ve hatta mekanik
sesleri bu kadar keskin bir şekilde
duymak bile eğlence anlamına
geliyor. Gaz pedalına yaptığınız
küçük dokunuşlar sırasında
arka tarafın hareket halinde
olması ve keyif verici bir şekilde
yaşanan savrulmalar hoşa
gidiyor. Her açıdan keyifli ve
biraz abartılı bir sürüş karakteri
olsa bile, güvenlik konusundan
da hiç ödün verilmediğini daha
en baştan söyleyelim. Yaşanan bu
küçük savrulmalar bu otomobilin
ruhunda zıpırlık olmasının
nedeni. Bu özellikler sayesinde
o MX-5 olmayı başardı. Dinamik
Denge Kontrolü (DSC) ve Çekiş
Kontrol Sistemi (TCS) Mazda
MX-5’te standart donanımlar
arasında yer alıyor.
6 ileri oranlı Activematic otomatik
şanzımanın kullanıldığı
araçta, vites değişimleri, istendiği
zaman direksiyon simidinin üzerinde
yer alan kulakçıklardan yapılabiliyor.
Bu tip manuel kullanımlarla
daha keyifli olabilen
araç, otomatik modda da performans
beklentilerini bile rahatlıkla
~karşılıyor. 2.0 lt benzinli
motor 6700 d/d’de 160 HP güç
üretirken, bundan daha yüksek
devirleri nefesi hiç kesilmeden
çeviren yapısı ile beğeni topluyor.
5000 d/d’de 188 Nm tork üreten
motor seçeneği ve otomatik şanzımanla
birlikte aracın son hızı
194 km/s ve 0-100 km/s hızlanması
ise 8.9 sn olarak açıklanıyor. Yani görüntüsünde heyecanlı
olan MX-5, performans
açısından da beklentileri zorlanmadan
karşılıyor. Elbette biraz
daha atak bir karaktere sahip
olmasını herkes gibi bizler de isterdik.
Sürüş karakteri keyifli
ve son derece güvenli olan MX-
5, konfor beklentileriniz fazla
yüksek olmamalı. Kullanım sırasında
yaşanan en önemli sorunsa,
diğer araçlar tarafından
fark edilme konusunda sıkıntı
yaşanması. Özellikle kamyon
türündeki araçların sizi görebilmeleri
için sırtınızda polis sirenlerinin
bir benzerini taşımak
isteyebilirsiniz.
SONUÇ
Mazda MX-5 sıradan
hayatı son derece
keyifli kılacak
araçlardan biri. Sadece
işten eve, evden işe giderken
otomobil kullanıyor olsanız bile, yüzünüzde
daha fazla gülücüklerin
olacağı bu otomobille garanti gibi
görünüyor. Sert tavan ile daha kullanışlı
ve günlük hayata biraz daha
uygun bir hale gelen otomobil, atletik
görünümü ile beğeni kazanıyor.
Yaşam alanında bulunmanın bile
keyif olduğu araç güçlü motoru,
başarılı otomatik şanzımanı ile yolların
haylazlarından.
Görünüm, tasarım, özgürlük hissi,
eşya gözleri, sert tavan, bagaj
hacmi, motor, şanzımanaaaa
Basık yapı, fark edilememe, karanlık
yaşam alanı, küçük savrulmalar
Bir yanıt yazın