1200 HP ile rekora doğru

Eğer 400 km/s’den daha yüksek bir hızla ilerliyorsanız, 3 şeritli düzlük bile dar aralığa dönüşebiliyor. Bu hızda insanın algıları dayanılmaya başlıyor. En hafif kıvrımlar bile sert virajlara dönüşürken, en küçük bir sarsıntı bile Bugatti Veyron 16.4 Super Sport’u yoldan çıkarabilecek sonuçlar doğrulabilir. Eğer 400 km/s’den daha hızlı ilerlemek istiyorsanız, sadece en gerekli olan şeylere konsantre olmanız gerekir. Aksi taktirde başınız gerçekten derde girebilir. Alman otomobilciler bir zamanlar bu yüksek hız bağımlılığına kapılmışlardı. Bundan 72 yıl önce Bernd Rosemeyer, temkinli ve çok tecrübeli bir insan olarak tanınıyordu. Ancak bunlar, yarış pilotu Rosemeyer’in 1938 yılında Auto Union Typ R ile gerçekleştirdiği rekor denemesinde kaza yapıp ölmesini engellemek için yeterli olmadı: Önce aracın kontrolünü, sonra da hayatını kaybetti. Pierre Henri Raphanel ise süper Bugatti’nin direksiyonundayken Rosemeyer’i aklına bile getirmiyor. En azından şu anda. Bugatti müşterilerine 1001 HP’lik standart Veyron ile 400 km/s sınırını nasıl aşacaklarını öğretmek için sürüş dersleri de veren Raphael, geliştirme çalışmalarında da görev aldığı bu otomobili çok iyi tanıyor. Le Mans yarışlarında 14 kez start alan Raphael, dünyada bu absürt hızı en çok aşan insanlardan biri. Buna rağmen tecrübeli pilot biraz sinirli: “Bu olayın doğasında var. Bu sabah çok erken kalktım. Saat 4:27’yi gösteriyordu. Aslında bu bile çok iyi bir rakam olurdu”. Pilotun direksiyona geçerken söylediği bu söz, 427km/s anlamına geliyor. SSC Ultimate Aero TT ile Raphael, 2007 yılında 412 km/s’lik hız rakamına imza atmıştı.~ Küçük bir hatırlatma: Formula 1 otomobillerinin bile maksimum hızları “sadece” 370 km/scivarında. Super Sport, tüm Bugatti’lerin kralı. Açıklamalara göre şu anda yollarda toplam 300 adet Veyron bulunuyor. Bunların son 30 adedi Super Sport, bunların son 5 adedi ise Pierre-Henri Raphanel’in ısıttığı otomobilin siyah-oranj renklerine sahip olanı. Otomobili ısıtmak derken, 200 km/s ile turlamayı kast ediyoruz. Pilot pisttetur atarken şef mühendis Wolfgang Schreiber açıklamalar yapıyor: “Bunun için 200 HP yeterli. Ayrıca 25 litre benzinde. Ancak bu rakam, 365 km/s hızla ilerlerken 100km’de 100 lt tüketen 8.0 lt’lik bir motor için az tabi ki. ”Büyük çoğunluğu karbon-fiber ve alüminyumdan üretilen Super Sport’un ağırlığı standart versiyondan 50 kg daha hafif. Tavandaki hava girişleri ortadan kaldırılırken, havayı, birer baca gibi çalışan NACA adlı girişler emiyor. Tüm modifikasyonlara rağmen otomobilin 0-100km/s hızlanması, 1001 HP’lik standart versiyondan daha iyi değil. 1500Nm’lik tork otomobili, 2.5 saniyede 100 km/s’ye, 7.3 saniyede 200km/s’ye, 15 saniyede ise 300 km/s’nin üzerine çıkarıyor. Bugün şartlar bir rekor kırmak için ideal. 2.42 derece hava sıcaklığı, yüzde 38.9 nem, 1007 milibar basınç… Ve Pierre-Henri rekor denemesini başlatıyor. 220 km/sile 4. viteste eğimli viraja giriyor ve 10 km uzunluğundaki düzlüğe girerken gaz pedalını zemine yapıştırıyor. Kısa bir süre sonra pilot, otomobilin dengesini ince bir çubuğun üzerindeymiş gibi korumaya çalışıyor. Otomobil önümüzden çok yüksek bir hızla geçerken çıkardığı gürültü, insanın iki kulağında birden yumruk etkisi yaratıyor. ~Rekor kuralları doğrultusunda otomobil, 10 dakika sonra aynı rotayı bu kez ters yönden yapıyor. Sonunda rekor açıklanıyor: 431.072 km/s. Rekoru kıran otomobilden başka üretilmeyecek. Yani benzersiz olacak. Tabi ki buna fiyatı da dahil: 1.95 milyon Euro. “Normal”Super Sport’ların fiyatları ise “sadece” 1.65 milyon Euro ve maksimum hızları 415km/s’de limitlendirilmiş. Ufak bir hatırlatma: Bu sabaha kadar dünya rekoru 412km/s’ydi. Rekor denemesinin ardından Pierre-Henri, 350 km/s ile yapılacak hafif gezinti için beni de yanına alıyor. Bu hıza ulaşmak birkaç saniye sürse de tüm boyun kaslarımı zorlamak için kesinlikle yeterli: Ağrılar nedeniyle en azından 4 gün daha bu gezintiyi hatırlayacağım.

Bernd Rosemeyer ve trajik rekor denemesi
Yıl 1938… Soğuk ve kuru bir ocak sabahı… Auto Union ve Mercedes Frankfurt Darmstadt arasında rekor yarışına çıktıklarında takvimler 1938’i gösteriyordu. Kullandığı Auto Union Typ Cile Alman Grand Prix pilotu Bernd Rosemeyer, 400 km/s sınırını aşan ilk insan olmuş ve hız rekorunu 406.3km/s’ye çıkarmıştı. 28 Ocak 1938 sabahında Mercedes, Rudolf Caracciola’nın pilotajındaki otomobiliyle rekoru 432.7 km/s’ye taşıdı. Mercedes yarış direktörü Alfred Neubauer, mutluluk içinde ekipmanların toplanması emrini vermişti. Rosemeyer’in, tamamı giydirilmiş TypR’ı, 560 HP güç üreten 6.5 lt’lik 16 silindirli bir motora sahipti ama ilk denemede rekora yaklaşamadı. İkinci denemede ölçülen rakamsa sadece 429 km/s’ydi. Bu sonuç hem Auto Union hem de başarılı yarışçı için kesinlikle yetersizdi.~ Rosemeyer’in bir kez daha piste çıkmadan önce “hemen karşılık vermeliyiz” dediğini söyleyenler var. Hemen ardından piste çıkan Rosemeyer’in otomobili, bilinmeyen bir nedenle takla attı ve üzerine düştüğü bir çalı yığının üzerinde yandı. Rosemeyer ise hemen ilerideki ormanın içinde, yani otomobilden neredeyse 100 metre uzakta bulundu. Görüntüsünde herhangi bir yaralanma izi olmayan pilotun, boyun kırılması nedeniyle öldüğü anlaşıldı.

Rekor avcısı dörtlü
Guinness Rekorlar Kitabı’na girebilmek için seri üretim bir süper spor otomobilin, piyasada bulunacak standart benzinle çalışması, çarpışma testlerini geçmesi, havayastıklarına sahip olması ve güncel egzoz emisyon normlarını karşılaması gerekiyor. Geçerli bir rekor için kurallara uygun otomobilin, belirlenmiş bir yolu her iki yönde iki kez geçmesi ve bunu bir saat içinde yapması gerekiyor.

SSC Ultimate Aero TT
413.6 km/s ile son rekorun sahibi olan otomobilin 6.3 lt’lik çift turboluV8’i 1183 HP güç üretiyor.

Koenigsegg CCXR Trevita
İsveçli mega sporcunun 4.7 lt 1018HP’lik çift turbolu V8 motoru, 400km/s sınırını aşabiliyor.

Zenvo ST1
Danimarkalı otomobil, 1101 HP’lik motorunun yardımıyla 375 km/s’lik limitlendirilmiş hızına ulaşıyor.

9ff GT9-R

Dortmundlu Porsche modifiyecisi,1120 HP’lik bu otomobille 414km/s’ye ulaştığını açıklamıştı.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.