Aslına bakılırsa 159, çekici olmanın
yanında biraz kibirli de. Hatta biraz
sinirli göründüğünü bile söyleyebiliriz.
159 ailesine yeni eklenen
1.8 lt’lik TBI motor vergi avantajı ile
birlikte 200 HP gibi gerçekten iddialı
bir güç sunuyor. 42 bin Euro’luk etikete
sahip olan Alfa Romeo 1.8 TBI
zengin donanımıyla da iddialı.
Test aracımızda görev yapan ve
yüksek gücü ile ön plana çıkan 1.8
lt’lik motor standart olarak 6 ileri
manuel şanzıman ile kombine ediliyor.
Otomobilin 0-100 km/s hızlanma
süresi 7.7 sn, maksimum hızı
ise 235 km/s olarak açıklanıyor.
1500 d/d’deki azami tork, geleneksel
turbo beslemeli motorlara göre
yüzde 70 oranında artırılarak, tepki
çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşiyor.
Bu sayede sürücünün sağ ayağının
altında ilk kalkıştan itibaren
her zaman yüksek bir güç emirleri
bekliyor. Altı ileri manuel şanzımanın
çalışma karakteri de motoru
destekliyor. Küçük ama kullanışlı bir
vites koluna sahip olan şanzıman
hem hızlanmaya önemli bir katkı
sağlıyor hem de oldukça uzun son vites
dişlileri ile yakıt tüketiminin
aşırıya kaçmasını engelliyor.
Hızlanmalarda rahatsızlık yaşatan
detaysa motorun yüksek devirlere
çıkma hızı oldu. Devir saatinde
5000’li rakamlara ulaşıldığı zaman
devir kesicinin devreye girmesi, sık
aralıklarla vites değiştirmeyi gerektiriyor.
Sert süspansiyon nedeniyle
kalkışlarda dizginleri biraz daha
sıkı tutmak gerekiyor ancak hemen
ardından sürüş keyfi yabana atılamayacak
seviyelere ulaşıyor.
Sert süspansiyon ayarları, bol çukurlu
zeminlerde rahatsız edici olsa
da sürüş karakterini olumlu etkiliyor.
Kısa aralıklı ve normalden biraz
hızlı girdiğimiz virajlarda 159, tüm
görevleri başarıyla yerine getirdi.
Kusursuz sürüş pozisyonu sunan
koltuklarıyla çok beğendiğimiz sayılı
otomobillerden biri olan 159’un,
arka tarafta yaşattığı görüş kısıtlaması
dışında, rahatsız eden bir sorunu
yok. Sessizlik beklentilerini
normal hızlarda rahat karşılayan
159, daha yüksek hızlarda ise mükemmel
mekanik sesler yaymaya
başlıyor. 159’un müzik sistemi, iç
mekana gerçekten kaliteli yayınlar
yapabiliyor. Direksiyon kalkışlarda
biraz zorluk yaşatırken, sonrasında
inanılmaz net tepkiler veriyor.
İç mekanında her şeyin sportif olduğu
otomobil yaşam alanı açısından
bir sedandan beklenen ne varsa veriyor.
İç mekanın aydınlatma renkleri
ise insanın kaynını kaynatmaya
yeter de artar.
Alfa 159, hızlı bir otomobilden
beklenen duruş kabiliyetini de başarıyla
sunuyor. Sportif pedal grubunun
her bir elamanı çok rahat
kontrol ediliyor. Bu özellikleri ile Alfa
Romeo 159 özellikle bu motoru ile
bizlere İtalyan değil, lüks bir Alman
gibi geldi. Alman dediğimiz zaman
kafanızda nasıl bir profil çizeceksiniz
bilemiyoruz ama onun Almanların
bir çoğundan da iddialı olduğunu
da söylemeden geçmeyelim.
Sonuç
Hızlı aile babaları aradıklarını bu araçta
bulabilecek: Büyük bir bagaj, makul bir yaşam
alanı ve elbette nefes kesici bir sürüş karakteri.
1.8 lt 200 HP’lik motor, gücünün dışında
vergi avantajıyla da öne çıkıyor ve aracın
42 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satılabilmesini
sağlıyor. Sinirli ve kibirli görünen
159, böylelikle ulaşılması zor bir araç olmaktan
çıkarak yollarda daha sık karşılaşabileceğimiz
bir otomobil haline gelebilir.
Bir yanıt yazın