Japon üretici Mazda, ülkemizde,
sportif ve dinamik tasarımlı
modelleriyle biliniyor. Mazda Türkiye’nin
yeni Genel Müdürü Nurkan
Yurdakul’la, Cenevre Otomobil
Fuarı’nda sohbet etme imkanı
bulduk. Yeni Genel Müdür, 2011
yılında Mazda Türkiye’yi bekleyen
yenilikleri ve yeni iş hedeflerini
bizlere aktardı.
Auto SHOW: 2011, sizin Japon
ekolü bir markadaki ilk yılınız olacak.
Bu yeni yılda Mazda Türkiye
ailesini ve Mazda müşterilerini
neler bekliyor olacak?
Nurkan YURDAKUL: Pazar payı
ve satış hedeflerini konuşmak için
henüz çok erken. 2011 bizim için
yapılanma yılı olacak. Bu yıl boyunca,
yetkili satıcılarımızın yapısını
elden geçireceğiz. Aynı frekansta
olamadığımız bayileri, şirketin
vizyonuyla benzer vizyona
sahip olacak şekilde bir frekansa
taşıyacağız. Bu frekansa gelebilmeleri
için onları teşvik edeceğiz.
AS: Peki Mazda markasının
yollardaki yeterli temsili sağlaması
ve bilinirliğini koruması için,
aklınızda herhangi bir, yıllık satış adedi var mı?
NY: Geçen yıl Türkiye’de 2.550
adet Mazda satılmış. Mazda markasının
yılda 5.000 adetten daha az
satmaması lazım. Hatta bu markaya
daha fazlası yakışır. Öncelikle
2011 yılındaki hedefimiz yeniden
yapılanma ve birlik beraberliği
sağlamak olacak ve sonrasında
yılda 5.000 adetlik, belki de daha
yüksek satış adetlerine doğru hep
birlikte ilerleyebiliriz. Yetkili satıcı
teşkilatımızın motivasyonunu bu
hedefe hazırladıktan sonra, ilk
etapta yüzde 1, daha sonra da
yüzde 2’li pazar paylarına ulaşabiliriz.
AS: Mevcut yetkili satıcı sayısı
ve yapılanması, daha fazla adette
aracın satılması ve satış sonrası
hizmetlerini sağlaması açısından
yeterli midir? Yeni bayilikler
verilmesi düşünülüyor mu?
NY: Yetkili satıcıların kapasitesi
ve teknik altyapıları, böylesi bir
satış hacmini destekleyebilecek
yapıda. Bayi sayısını çok fazla değiştirmeyi
düşünmüyoruz. Bizim
için bayilerin vizyonunun ana firmayla
aynı doğrultuda olması,
aynı amaca doğru ilerlememiz
çok çok önemli.
AS: 2011 yılı ve daha sonrasında
Türkiye’deki Mazda ürün ailesinde
bekleyebileceğimiz gelişmeler
ve yenilikler neler olacak?
NY: İlk etapta Mazda 5 modelimiz
Türkiye’de yollara çıkacak.
1,6 litre dizel motora sahip, 7 koltuklu
Mazda 5 tam bir aile otomobili.
Hem şehirde, hem de uzun
yolculuklarda rahatlıkla kullanılabilir,
geniş iç mekanı, çok yönlü
koltuk tasarımıyla (Karakuri
arka koltuklar) kullanıcı dostu bir
model. 1.6 litrelik dizel motorla geliyor
olması da, hem vergi, hem de
yakıt ekonomisi yönünden bir
avantaj. Mazda5 dışında, Cenevre
Fuarı standında sergilenen Minagi
konseptinin, üretim versiyonu
ise Eylül ayındaki Frankfurt Fuarı’nda
sergilendikten sonra yollara
çıkacak, dolayısıyla ülkemize de
ithal edilecek. Gerek Mazda 5,
gerekse de kompakt SUV Minagi,
daha önce Türkiye’deki ürün gamında
bulunmayan segmentler,
dolayısıyla markamıza bir renk
katacağını, heyecan getireceğini
düşünüyorum. Ticari araç sınıfındaysa,
BT50 modelimiz 2012 başında
yenilenecek. Zaten çift kabin
kamyonet sınıfında oldukça başarılı
bir modelimiz bu. Belki ileride
başka bir ticari araç modelimiz
daha gelip, BT-50 modelimizi destekleyebilir,
bunu zaman gösterecek.
Ayrıca Sky-Activ teknolojisiyle
geliştirilen motor ve şanzımanlar
da önümüzdeki yıllarda ürün gamı
içerisindeki yerlerini alacaklar. Bu
yeni seri hem çok daha güçlü,
hem de tüketim açısından ekonomik
özelliklere sahip olacak. Tabi
bu yeni modellerin ve yeni motor
ve şanzıman serilerinin de ürün
gamına katılması, pazar payımıza
olumlu katkılar yapacaktır.
AS: Pazar payı ve satış adetlerinde
artış öngörüyorsunuz. Bu
artışı yakalayabilmek için ürünlerin
fiyat pozisyonlarında da bir
ayarlamaya gidecek misiniz? Özetle
rakiplerinize göre fiyat seviyesini
biraz daha aşağıya çekmeyi düşünüyor
musunuz?
NY: Fiyatı düşürebilmek uğruna
araçların kalitesini ve donanım
seviyelerinin zenginliğini kurban
etmeyeceğiz. Mazda ürünleri hissedilen
yüksek kalitesiyle, sorunsuzluğu
ve satış sonrası hizmetlerinin
kusursuzluğuyla, donanım
seviyesinin zenginliğiyle tanınıyor,
biliniyor. Mazda müşterileri de
bu özellikler için bu markayı tercih
ediyor, Mazda’ya yıllarca bağlı
kalıyorlar. Fiyat rekabeti için
markanın bu kalıplaşmış değerlerinden
taviz vermeyiz. Mazda modelleri,
Avrupa’da her yıl yapılan
Müşteri Memnuniyeti anketlerinde
de hep en üst sıralarda yer alıyor.
Önümüzdeki dönemdeki iletişim
faaliyetlerinde memnun Mazda
müşterilerinin şahitliklerinden
de yararlanabiliriz. Yedek parça ve
satış sonrası servis hizmetlerinde
kaliteli hizmeti uygun fiyata sunuyoruz.
Bunun da altını önümüzdeki
dönemde daha fazla çizeceğiz.
AS: Son olarak, Cenevre Fuarı’nın
genelinde, sergilenen yenilik
ve konseptlerle ilgili görüşleriniz
nasıl?
NY: Fuarda markalar daha çok
konseptlerle, hibrid ve elektrikli
modellere fazlaca takılmışlar. Oysa
bu modellerin önümüzdeki 10-15
yıl içerisinde pazar payları yüzde
15’i geçemeyecek. Mazda’nın da alternatif
enerji kaynaklarına ilişkin
çözümleri, Japonya’da kamu kuruluşlarına
verdiği elektrikli otomobil
filosu var ama Mazda bunları
bir şov unsuru olarak getirip
sergilemiyor. Bizim standımızda,
gerçeğe daha yakın modeller ve
pratik kullanım sunan teknolojiler
yer alıyor.
Bir yanıt yazın