İSOFF’un yepyeni bir yarış konseptini hayata geçirdiği İSOFF CHALLENGE 2011’de ekipler ilk kez tasarlanan dinamik ve heyecanlı bir formatta yarıştılar: F1 formatında 4×4 yarışı.
Kemerburgaz’da eski bir taşocağına kurulu parkurda; herzamanki zorlu off-road engelleri vardı: Kum tepeleri, derin su geçişleri, bataklık gölet geçişleri, dimdik rampa ve bumplar, keskin yan eğimler… Ancak yarışçılar kadar üç yarıştır sayıları giderek artan seyircileri alana toplayan şey, tüm bu klasik off-road yarış görüntülerine ilaveten, dozu giderek artan farklı bir bir mücadele ve heyecandı. Farklı motor güçlerine, farklı performanslara sahip 4×4 araçlar, start ışıklarının yeşile dönmesi ile birlikte aynı anda start alıp, tozu dumana katarak parkura saldırıyor ve tampon tampona mücadele ediyorlardı.
20 tur boyunca devam eden ve zaman zaman araçların birbirlerine çarpıp, takla atıp, spin atarak parkur dışına çıkıp tekrar yarışa dönerek sürdürdükleri bu inanılmaz yarış, alana dağılmış 1000’e yakın araç ve binlerce seyirci tarafından da çılgınca tezahüratlarla ve alkışlarla destekleniyordu.
Saat 11.00’de başlayan Seeding Turlarında, seyirciler yarışın ilk sürprizini yaşadılar. Son iki yarışta da favoriler arasında gösterilen, ancak son yarışta finişe metreler kala yarış dışı kalan Can Tahincioğlu ve Buggy’si, iddialı girdiği sıralama turunu mekanik arıza nedeniyle tamamlayamadı ve yarış dışı kaldı. Sıralama turlarında en iyi dereceyi, 2:54 ile bir önceki ayağın birincisi Hüseyin Afşar – Hürriyet Girit ekibi yaptı ve lider pozisyonunda start alma hakkı kazandı. İkinci en iyi derece 3:02 ile İnci Akü Off-Road Team adına yarışan Ali Gökhan Yazıcı – Alpaslan Yüksel tarafından yapılırken, 3. en iyi sıralama derecesini 3:03 ile Okan Sayın – Tarık Karakaş ekibi yaptı.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın