Audi: Yüzüklerin efendisi tam yolla ilerliyor
R8 e-tron
Ortadan motorlu sporcu Kasım ayında
makyajlanacak ve elektrikli versiyonla
model ailesini zenginleşecek. 200
km/s hız yapabilen 313 HP’lik elektrikli
sporcudan Audi, 1000 adet üretmeyi
planlıyor. 150 bin Euro’luk fiyat
karşılığında V10 motorlu seçenek de satın
alınabiliyor.
Audi kendisine çok büyük
bir hedef koydu: BMW ve
Mercedes’i geride bırakmak.
Bunun için Alman marka,
2012 yılına 16 yenilik sığdıracak
ve bunlardan ilki yeni A3 olacak.
Markanın kompakt temsilcisi, yeni
şasisini paylaştığı Golf’den kısa bir
süre önce, yani Haziran ayında 3
kapılı karoseriyle piyasaya çıkacak.
Audi, yeni A3’ün konfor, güvenlik
ve sürüş dinamizmi konularında
çok önemli ilerlemeler sağlayacağını
iddia ediyor. Ağabeylerinden alınan
kumanda konsepti iç mekanın elitlik
hissini artıracak. Sportback ise 2012
yılında tanıtılacak.
A1 cephesindeki yenilik ise Şubat
ayında bayilerde olması belenen 5
kapılı karoser olacak. Yeni karoserde
Audi, 4 silindirinden ikisini devre
dışı bırakarak hatırı sayılır bir yakıt
tasarrufu sunacağı söylenen 1.4 lt
140 HP’lik yeni bir turbo benzinli
motor seçeneği de sunacak.
Audi’nin büyük çevreci modellerinde
ise daha karmaşık teknolojiler
kullanılacak. A6 Hybrid (Ocak) ve A8
Hybrid’de, Q5’in hibrid sistemleri
görev yapacak. İddialı tasarruf kapasiteleriyle
bu ikili, özellikle ABD ve
Çin pazarlarında büyük ilgi görecek.
Aslına bakılırsa ABD ve Çin, yeni
spor modellerin de büyük heyecanla
beklendiği pazarlar. 4.0 lt’lik çift
turbo beslemeli yeni bir V8 ile donatılan
S6 ve S7, 420 HP’lik güçlerine
rağmen, A1 ile aynı tasarruf teknolojisini
kullanıyor: Sürücü ayağını
gaz pedalından çektiğinde motor,
belli silindirleri kapatıyor. Diğer
bir yenilik olan S8 (Mayıs) ise aynı
hacimden 520 HP güç alacak.
~Yüksek güç, RS 5 ve RS 4’ün de en
önemli iddiaları olacak: 450 HP. Bu
rakam, son S8’dekiyle aynı ancak bu
otomobilde atmosferik bir V10 görev
yapıyordu. RS kardeşler de aşırı
beslemeden kaçınıyor ama yüksek
devir yöntemiyle 4.2 lt’lik V8’den 450
HP güç alıyor. R8 e-tron ise çizginin
diğer tarafında yer alan bir araç: 313
HP’lik bu elektrikli sporcu Kasım
ayından itibaren kendisine müşteri
aramaya başlayacak. Ancak 150 bin
Euro’luk fiyatıyla bunu başarıp başaramayacağını
zaman gösterecek.
A8 Hybrid
Burada tabular yıkılıyor: Lüks Audi, 4
silindirli benzinli motoru (211 HP) bir
elektrik motoruyla (54 HP) harmanlıyor.
245 HP’lik sistem gücüyse ön tekerleklere
aktarılıyor. Arkadaki lityum-iyon aküler
bagaj hacmini 335 lt’ye düşürürken aracın
sadece kısa mesafelerde elektrik gücüyle
ilerlemesini sağlayabiliyor. Ocak ayında
A6 Hybrid de aynı sistemle piyasaya
çıkacak.
RS 5
450 HP’lik gücüyle gerçek bir
Porsche takipçisi olacak. Ancak
avantajsız ağırlık merkezi
(motor önde) ve ağırlığı artıran 4
tekerlekten çekiş sistemi nedeniyle
pistte liderliği Porsche’ye bırakmak
zorunda kalacak. Atak yapısı ve çok
hızlı tepkileriyle 4.2 lt’lik V8, turbo
beslemeye gerek bırakmıyor.
~A1 Sportback
Lütfen dikkatli bakın! Çünkü bu en küçük Sportback, kapılarını A3 ile aynı tavan
çizgisinin altında gizliyor. Daha fazla kullanışlılıktan ise eser yok. 265 HP’lik bir motora
sahip olan A1 Quattro ise sonbahar aylarında piyasaya sunulacak.
S7
Bir coupe temiz çizgilerini korumaya devam ederek en fazla ne kadar güç kaldırabilir?
Yeni S7 420 HP güce sahip olacak ve standart 4×4 sistemiyle bunu yere aktarmakta
zorlanmayacak. Kağıt üzerindeki tüketim rakamı 9.7 lt. Ancak günlük kullanımda turbo
beslemeli V8 en azından 14 lt civarında tüketecek.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Ocak
Audi Ocak ayında A5 modelinin makyajlı
versiyonunu satışa sunacak. Makyajlı A5
Coupe, Cabriolet ve Sportback olarak üç
farklı karoser seçeneği ile alınabilecek.
Şubat
Alman üretici ülkemizde Şubat ayında
sekizinci nesil A4 model ailesini satışa sunacak.
A4 ailesi Sedan, Avant, A4 allroad
quattro ve S4 olarak temsil edilecek ve ilk
planda ikisi benzin, biri dizel olmak üzere
üç farklı motor seçeneği ile sunulacak.
Benzinli motorlar 1.8 lt 170 HP ve 2.0 lt
211 HP gücünde iken dizel cephesinde 2.0
lt motor 170 HP gücünde olacak.
Mayıs
Markanın küçük sınıf temsilcisi A1’in 5 kapılı
Sportback modeli Mayıs ayında satışa
sunulacak. Aracın boyutları değişmezken
arka koltuk sırası üç kişilik bir oturma
alanı sunuyor. 3 kapılı versiyondaki
motorlar kullanılmaya devam edecek. Bu
motor seçeneklerine ek olarak 1.4 TSI 140
HP alternatifi de Türkiye’deki seride yer
almaya başlayacak. Kesin olmamakla birlikte
A3 modelinin yeni neslinin ise 2012
sonunda satışa çıkma ihtimali bulunuyor.
BMW’nin büyük coupesi hazır
6 Serisi Gran Coupe ile Alman
marka “en güzel BMW”
arayışında yepyeni bir sayfa
açacak. Haziran ayında
piyasaya çıkacak olan bu 4 kapılı
coupede ilk etapta 640d (313 HP) ve
640i (320 HP) olmak üzere iki motor
seçeneği bulunacak. Almanya fiyatı
80 bin Euro seviyesinden başlayacak
olan Gran Coupe ailesine, sonbahar
aylarında çift turbolu 450 HP’lik bir
V8 eklenecek.
~Ford: Hırs ve şevkle zirveye
2012 ortasına kadar Amerikalı
Ford Grubu, geçen yılki 5.3
milyonluk üretim adedini 8
milyona çıkarmayı ve sadece
Avrupa’da 25 adet yepyeni veya kapsamlı
şekilde elden geçirilmiş model
sunmayı hedefliyor. Başlangıcı
yeni Mondeo yapacak. 2013 yılında
Mondeo’nun hibrid versiyonu da
Avrupa pazarlarında boy göstermeye
başlayacak. Focus ST’nin piyasaya
çıkmasıyla Mart ayında ortalık iyice
ısınacak. Ana hedefi Golf GTI olan
yeni ST’de Ford, yüksek tüketim rakamları
nedeniyle 5 silindirli emektar
motordan vazgeçecek. Ancak 2.0
lt’lik yeni 4 silindirli motor, turbo
besleme sayesinde 250 HP üretiyor,
yani eskisinden 25 HP daha güçlü
olacak. Ağırbaşlılık cephesindeyse
bizleri B-Max bekleyecek. Boyu 4
m’nin biraz üzerinde olan yeni vanın
arka kapıları sürgülü. B-Max güncel
motor ailesinin yanında 1.0 lt’lik 3
silindirli yeni motorla da donatılacak.
Diğer bir yenilik olan Fiesta ST
(1.6 lt,180 HP) Kasım ayına renk katacak,
Focus Electric ise çevrecileri
sevindirecek.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Şubat
3 Serisi’nin tanıtımını 2011’de yapan
BMW, yeni modelini Şubat 2012’de
Türkiye’ye getiriyor. Orta sınıf sedanda
turbo beslemeli 2.0 lt’lik benzinli motor
245 HP güce sahip iken, aynı hacme sahip
dizel versiyonunun güçleri 163 ve 184 HP.
Yılın ilk çeyreği
560 HP güce sahip beşinci nesil M5 modeli,
yılın ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa
sunulacak.
Yılın ikinci yarısı
6 Serisi’nin Gran Coupe versiyonu yılın
ikinci yarısında yollarımıza çıkacak. 6
Gran Coupe’de 6 ve 8 silindirli motorlar
görev alacak.
~Yıl sonu
3 Serisi’nin 1.6 lt hacme sahip benzinli
motor seçeneğinin yılsonuna doğru
Türkiye’de piyasaya çıkacağı öngörülüyor.
Yeni 3 Serisi’nde 8 ileri oranlı otomatik
şanzıman standart olarak sunuluyor. 7
Serisi ve X1 temsilcilerinin ise makyajlanmış
olarak yılsonunda satışa sunulması
bekleniyor.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
B-Max
Ford’un küçük MPV’si B-MAX geleneksel B
sütununu ortadan kaldıran ve arkada iki
sürgülü kapıya sahip yeni gövde tasarımı
ile öne çıkıyor. Yenilikçi tasarımı ve en
iyi kabin erişimi gibi özellikler sunan
B-Max’de, yeni nesil 3 silindirli benzinli
motorlar görev alacak. Tasarım ile fonksiyonelliği
bir araya getiren B-Max yılın
üçüncü çeyreğinde Türkiye pazarında
satışa çıkacak.
Ranger
Ford’un başarılı pikap temsilcisi Ranger
modeli, bu yılın ikinci çeyreğinde satışa
sunulacak. Yeni Ranger baştan sona
yenilenirken aracın artan yük kapasitesi,
performansı ve ekonomik yapısının yanı
sıra konfor, teknoloji ve güvenlikte de iyileştirmeler
gerçekleştirildi. Ranger’da 2.5
ve 3.0 lt’lik motorlar görev alacak.
Honda: En önemli konulara odaklanıyor
Civic HB’in 9. kuşağı Şubat ayında yollara çıkacak.
Genel hatları biraz yumuşatılan otomobilin teknolojilerinde
ise ilk etapta değişiklik olmayacak:
İki adet benzinli (1.4 lt 100 HP, 1.8 lt 142 HP) ve
bir adet dizel (2.2 lt 150 HP). 120 HP güç ve 300 Nm tork
üreten 1.6 lt hacimli yeni dizel motor ise 2013 başında
kullanıma girecek. Fiyat cephesindeki değişiklikler ise
minimal seviyede kalacak. Öte yandan yeni Civic’in
Sedan versiyonu da Türkiye’de üretime geçecek.
Ekim ayında yeni CR-V ile karşılaştığımızda, güncel
versiyona göre daha alçak bir yapıya sahip olduğunu
fark edeceğiz. Boyu 4.53 m olarak açıklanan yeni
CR-V’nin Avrupa prömiyeri ise Mart ayında Cenevre
Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Tanıtımı
Cenevre’de yapılacak olmasına rağmen, yeni NS-X
içinse 2013 başını beklemek gerecek.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Civic Sedan
Kompakt sedan modelinin üretimi
Türkiye’de sürdüren Honda, yeni modelde
1.6 litrelik motoru kullanmaya devam
edecek. Yeni Civic Sedan’ın tasarımı geleneksel
çizgilere sahip olacak. Otomobilin
ön üretimi başladı.
br />
İkinci çeyrek: Civic Hatchback
Sedan versiyonundan farklı bir tasarıma
sahip olacak Civic HB karoser seçeneğinin
satış tarihi yılın ikinci çeyreği olarak belirlendi.
İlk etapta 1.4 lt benzinli motor ile
ithal edilecek model serisine, daha sonra
1.6 lt’lik yeni dizel motorun eklenmesi
bekleniyor.
Son çeyrek: CR-V
Kompakt SUV temsilcisi CR-V’nin dördüncü
neslinin yılın son günlerinde Türkiye’de
satışa sunulması bekleniyor.
br />
Citroen C4 Aircross: Kompakt SUV’da karakter sahibi bir yüz
Citroen ve SUV mu? Bu
ikili kulağa pek de uyumlu
gelmiyor. Örneğin C
Crosser’ın satışları hiç de
parlak değil. Buna rağmen Fransız
üretici, bir kez daha arazinin
dışına çıkmaya karar verdi: C4
Aircross. Birçoklarına göre bu
kompakt SUV tanıdık bir görüntü
çiziyor. Aslında bu saptama gayet
doğru, çünkü Peugeot 4008’de
olduğu gibi Citroen C4 Aircross da
Mitsubishi ASX’in teknolojilerini
kullanıyor.
~Ancak Peugeot’daki türevinden
farklı olarak Aircross, daha uygun
fiyatlı baz modeller sunuyor.
Örneğin 1.6 lt’lik benzinli motora
ve sadece önden çekişe sahip versiyonunun
Almanya fiyatı 23 bin
Euro civarında olacak. 4 tekerlekten
çekişe ve 110 HP’lik HDi dizel
motora sahip versiyonun başlangıç
fiyatıysa 26 bin Euro olacak.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Yılını ilk yarısı
DS5 ve makyajlı C1: Citroen yılın ilk yarısında
DS model serisinin en büyüğü olan
DS5 modelini Türkiye’de satışa sunacak.
DS5 ülkemize 1.6 lt dizel ve benzinli motor
seçenekleri ile ithal edilecek. Aynı dönemde
markanın küçük temsilcisi C1 ise makyajlı
hali ile boy göstermeye başlayacak.
Yılın ikinci yarısı
C4 Aircross ve B Sedan: Yılın ikinci yarısından
itibaren Citroen’in ilk crossover
modeli olan C4 Aircross Türkiye’ye gelecek.
Mitsubishi ASX ile aynı platformu
paylaşan Aircross’ta 1.6 litrelik benzinli ve
dizel motor seçenekleri olacak. Markanın
ayrıca C4 B-Sedan versiyonunun lansmanı
yine yılın ikinci yarısında gerçekleşecek.
Chevrolet: Yeni topmodele etkileyici isim
Malibu kelimesi
kulağa uzak bir
yermiş gibi geliyor,
bir şekilde
pahalı hayalleri ve yüksek
sosyeteyi hatırlatıyor. Kaderin
bir cilvesi olarak
Malibu, kardeş marka
Opel’in Insignia modelini
hedefleyen bir otomobil.
Boyu 4.86 m olan
Malibu, Amerikanların o
tipik sert köşeli hatlarına
sahip. Almanya başlangıç
fiyatının 22 bin Euro olacağı
açıklanan Chevrolet
Malibu’da 169 HP’lik dizel
ve 164 HP’lik benzinli
olmak üzere iki motor
seçeneği sunulacak.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Ocak
Cruze modeline uygulanan dizel motor seçeneği
Ocak ayında pazara giriş yapıyor.
2.0 litre hacme sahip dizel motor 163 HP
güç üretirken, hem hatchback hem de sedan
versiyonda yer alıyor. Ocak ayının bir
diğer beklentisi ise Camaro’nun hem cabrio
hem de coupe seçeneğiyle Türkiye’de
satışa çıkması yönünde. Camaro’da 6.2
lt’lik V8 motor görev alacak.
Yılın ikinci yarısı
Cruze ailesine station wagon karoserli
seçeneğinin gelmesi bekleniyor. Diğer
bir yenilik ise 4×4 segmentinde yer alan
Captiva’nin makyajlı versiyonun gelecek
olması. 2012’nin ikinci yarısındaki diğer
yenilikler ise Corvette, Malibu ve Volt gibi
modellerin Türkiye piyasasına çıkması
olacak.
Hyundai: Tam gaz atakta
Hyundai/Kia 2011’de neredeyse
6 milyon araç üretip
dünya 4’üncüsü oldu ve
atağını hala tam gaz sürdürüyor:
Yeniliklerin ilki olan i30
(Mart) sadece çekici görünmekle
kalmıyor, kalitesi ve teknolojileriyle
(geri görüş kamerası, şerit takip
asistanı, start/stop sistemi…) de
öne çıkıyor. 100 km’de 4 lt civarında
yakıtla yetinen 1.6 CRDi motorlu
i30’un 20 bin Euro’luk Almanya
başlangıç fiyatı, 105 HP’lik bir Golf
GTI’dan neredeyse 2 bin Euro daha
ucuz olacak. Station i30 Temmuz,
3 kapılı seçenek ise Aralık ayında
piyasaya çıkacak.
Tazelenen Genesis Coupe, Nisan
ayında müşterileriyle buluşacak.
Araçta kullanılan motorların tümü
de elden geçirilerek iyileştirilecek:
260 HP’lik 2.0T, 350 HP’lik 3.8 lt V8.
Bir ay sonra ise 3 kapılı i20 bayilerdeki
yerini alacak.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
i30
Tamamen yenilenmiş i30 modeli bu yılın
ikinci çeyreğinde, ilk önce hatchback
karoser seçeneği ile Türkiye’ye gelmesi
bekleniyor. i30’da 1.4 lt ve 1.6 lt hacimlere
sahip üçü benzinli ve üçü dizel olmak
üzere 6 farklı motor seçeneği bulunacak.
Bu motorlar hem manuel, hem de otomatik
şanzımanlarla kombine edilebilecek.
i40
Tıpkı i30 gibi, i40 modeli de bu yılın ikinci
çeyreğinde yani Nisan ayında Türkiye’de
yollara çıkması bekleniyor. D Segmentinde
yer alan i40’ta 1.6 benzinli (manuel)
ve 1.7 dizel (manuel ve otomatik) motor
ve şanzıman seçenekleri yer alıyor. Sedan
karoser seçeneği ile satışa sunulacak
i40’ın station wagon karoser seçeneğinin
ne zaman geleceği ise henüz açıklanmıyor.
Kia: Güzellik kürüne devam
Rakipleri Kia ile bayağı uzun
bir süredir dalga geçemiyor.
Çünkü Koreli marka, 7 yıllık
rakipsiz garantinin dışında
şık ve çekici modelleriyle de rakiplerine
çok güçlü bir baskı uyguluyor.
2012 Kia yenilikleri Rio 3 Kapı
ve Rio Sedan ile başlıyor. Aracın 1.2
lt 85 HP’lik motorlu baz versiyonunda
fiyatlar 10 bin Euro’nun hemen
altından başlayacak.
Nisan ayında Optima orta sınıfı hareketlendirecek.
4.85 m’lik heybetli
boyuyla dikkat çeken Optima’nın
136 HP’lik 1.7 CRDi motorlu versiyonu
(4.9 lt/100 km) 24 bin 500
Euro’dan başlayan fiyatlarla satın
alınabilecek. Temmuz ayında aileye
2.0 lt 170 HP’lik yeni bir benzinli
motor (6.5 lt/100 km), 2012 sonunda
ise hibrid versiyon katılacak.
Optima Hybrid’in tüketim rakamı
5.4 lt olarak açıklanan Avrupa versiyonunda
2.0 lt 150 HP’lik benzinli
motora 40 HP’lik bir elektromotor
eşlik edecek.
Kompakt sınıftaki Cee’d, Haziran
ayında 5 kapılı, Eylül ayında ise
station versiyon ile piyasada olacak.
Her iki karoserde de direkt enjeksiyonlu
motorlar ve çift debriyajlı
kavramalar görev yapacak. Kia’nın
son sürprizi ise, başarılı SUV’u
Sorento’yu Ekim ayında kapsamlı
bir şekilde makyajlamak olacak.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
i30
Rio: Kia’nın yılın ilk yeniliği Ocak ayında
satışa sunulacak olan Rio’nun 3 kapılı
versiyonu olacak. 3 kapı Rio ülkemizde 1,4
lt dizel ve 1,4 lt benzinli ve otomatik şanzıman
versiyonları ile satışa sunulacak.
Nisan
Optima: Yılın ilk yarısındaki diğer önemli
lansman ise D segment temsilcisi Optima
olacak. Tasarımıyla segmentinin en iddialı
modeli olacak olan Kia Optima ülkemizde
Nisan ayında satışa sunulacak. Kia Optima
1,7 lt dizel motor ve otomatik şanzıman ile
satışa çıkacak.
Haziran
cee’d: Haziran ayında markanın en önemli
yeniliği olan yeni Kia cee’d satışa sunulacak.
Kasım
ee’d modelinin station wagon versiyonu
ise yılsonuna doğru, Kasım ayında satışa
sunulacak.
Lancia: Amerikalı miras avcısı
Fiat Chrysler’i satın aldı ve bu sayede neredeyse
öldüğü düşünülen Lancia markasını yeniden
hayata döndürdü. Bu çalışmalar çerçevesinde
örneğin Chrysler Sebring Cabrio basit bir şekilde
marka amblemi ve ismi değiştirilerek Lancia
Flavia adı altında Avrupa’da satılacak. Ancak Amerikan
otomobili Flavia isminin hakkını kesinlikle veremiyor. Çünkü hem görsel hem
de teknik olarak Flavia, Amerikan
fast-food kültürünün takipçisi. Yani
İtalyan inceliği ve çekiciliğiyle
alakası yok.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Yılın ilk yarısı
Thema ve Voyager: Yeni Thema ve Yeni
Voyager modellerinin Tofaş çatısı altındaki
Lancia Türkiye tarafından ülkemizde
2012 yılının ilk yarısında satışa sunulması
bekleniyor. Lancia’nın global amiral
gemisi olan yeni Thema, 3 farklı donanım
seviyesi ve biri benzinli olmak üzere 3
farklı motor seçeneğiyle Türkiye’ye gelecek.
Thema’nın en güçlü versiyonu ise 286
HP’lik 3.6 lt benzinli V6 olacak ve 8 ileri
oranlı otomatik şanzıman ile kombine edilecek.
Yeni Lancia yelpazesinin ikinci yeni
modeli ise yeni Voyager oldu. MPV temsilcisi
7 yolcu kapasitesine sahip ve 6 ileri
otomatik şanzıman ile donatılan 287 HP
3.6 litre V6 benzinli ve 6 ileri vites kutulu
165 HP’lik, 2.8 litre V6 dizel olmak üzere
iki farklı motor seçeneğine sahip olacak.
Lexus:
4 tekerlekten yönlendirmeli hibrid
Toyota’nın lüks markası hibrid
stratejisini sadık bir şekilde
takip ediyor. Yeni GS Mart
ayından itibaren sadece benzinli
V6 motorlu ve GS 450h adı
altında hibrid sistemli olarak piyasaya
çıkacak. Yenileme çalışmaları
sırasında mühendisler, aktif direksiyon
ve 4 tekerlekten yönlendirme
ile otomobilin sürüş özelliklerini de
iyileştirmişler.
Mazda:
Ağır başlı Mazda 6, ateşli delikanlıya dönüşüyor
6, Mazda’nın orta sınıftaki temsilcisi olarak
kalmaya devam edecek. 2012 sonunda piyasaya
çıkacak olan üçüncü kuşak (sedan ve station)
ise gerçekten “seksi” bir otomobil olacak. Japon
marka, Takeri adlı konseptin ateşli çizgilerinin, Mazda
6’ya neredeyse hiç değiştirilmeden aktarılacağının
müjdesini veriyor. Görsel dışında Mazda, teknik alanlarda
da iddialı yeniliklere imza atacak: Modern hafif
üretim teknolojisi, aerodinamik ince işçilik ve tutumlu
motorlar (2.0 D: 150/175 HP; 2.0: 165 HP; 2.5: 195 HP).
Skyactiv olarak adlandırılan kapsamlı tasarruf teknolojisinin
ilk örneğini, Nisan ayında kompakt SUV
CX-5’te görebileceğiz. Diğer bir Mazda yeniliği ise yıl
ortasında piyasaya çıkacak olan pikap BT-50 olacak.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Mayıs
CX-5: Mazda geliştirdiği Skyactive teknolojisini
ilk uyguladığı modeli CX-5 ile 2012
Mayıs ayında yollarımızda boy gösterecek.
Mazda CX-5 tamamen yeni platformu,
teknolojisi ve motorları ile sürüş keyfi
ve performanstan ödün vermeden yakıt
tüketiminde yüzde 30 iyileştirme sağlıyor.
Mazda CX-5 Türkiye’de, Avrupa ile aynı
zamanda Mayıs ayında 2.0 litre benzinli
ve 2.2 dizel motor seçeneği ile manuel ve
otomatik vitesli olarak satışa sunulacak.
Mercedes: Yeni yıldız dizilimi
Mercedes’in 2012 yıldız haritası
bayağı değişecek:
Düşünce tarzımızı değiştirmemizi
gerektirecek
yepyeni yıldızlar ortaya çıkacak.
Örneğin yeni A Serisi (Eylül) yolda,
en az bir BMW kadar sportif görünecek.
Boyutlarındaki büyümeye
rağmen ağırlığında hatırı sayılır bir
tasarruf elde edilen yeni SL, Mart
ayından itibaren ilkbahar günlerine
neşe katacak. GL adlı dev arazi aracıysa
Kasım ayında yenilenecek ama
heybetli ve köşeli hatlarını aynen
koruyacak.br />
Markanın en önemli ürün grubu
olan binek otomobillerde de şaşırtıcı
dönüşümler olacak. Örneğin
bir zamanların 4 kapılı büyük coupe
trendinin kurucusu olan CLS,
CLS Shooting Brake versiyonla yani
kullanışlı bir elit station karoserle
desteklenecek. Tüketim rakamı 4.2
lt olarak açıklanan E 300 Bluetech
Hybrid ise Alman otomobilleri
arasındaki ilk dizel-elektrik hibridi
olacak.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Şubat
B Serisi: Mercedes Şubat ayında B 180 ve
B 200 seçeneklerini Türkiye’ye getirecek.
Her ikisi de 1.6 lt turbo beslemeli motor
seçeneklerine sahip 122 HP ve 156 HP
gücünde olacak. B Serisi 7G-DCT çift kavramalı
otomatik şanzıman ile satılacak.
Nisan
SL Serisi Türkiye’ye SL 350, SL 500 ve SL
63 AMG seçenekleri ile gelecek. SL 350 3.5
lt V6 306 HP, SL 500 4.6 lt V8 435 HP, SL
63 AMG ise 5.5 lt V8 537 HP ve performans
paketi ile 564 HP seçenekleri ile satılacak.
Tüm motor seçenekleri direkt enjeksiyon
ve turbo beslemeli. SL 350 ve SL 500,
7G-TRONIC PLUS, SL 63 AMG ise AMG SpeedShift
MCT spor şanzıman ile satılacak.
Ekim
A Serisi A 180 ve A 200 seçenekleri ile
Türkiye’ye gelecek. Her ikisi de 1.6 lt turbo
beslemeli olan bu motorlar 122 HP ve
156 HP gücünde olacak, 7G-DCT çift kavramalı
otomatik şanzıman ile satılacak.
Mini: İki güzel şezlong
Cabrio’yu sevmeyenler, bahar
aylarında piyasaya çıkacak
olan Mini Roadster’i bekleyebilir.
Coupe kardeşi gibi
safkan bir 2 koltuklu otomobil
olan Mini Roadster’de açılır tavana
rağmen geriye hala 240 lt’lik bagaj
kalmış. Tavanı açmak için kilidini
elle çözüp basitçe arkaya doğru
itmek yeterli. 122 HP’lik Cooper
versiyonun Almanya fiyatı 22 bin
600 Euro olacak.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Mart
Mini Roadster: Mini ailesinin 6. üyesi olan
Roadster modeli Türikye’de Mart ayında
satışa sunulacak. Manuel katlanabilen
kumaş tavanlı tenteye sahip Roadster’de
1.6 litrelik motorlar görev alacak.
~Opel: Küçük baharatlı büyük planlar
Herkes küresel ısınmadan söz ederken
sadece Opel Başkanı bir “serinlemeden”
söz ediyor. Tabi ki burada söz konusu
olan iyice ısınan Avrupa otomobil
pazarındaki soğuma, yani toparlanma. Beklenen
iyileşmeden payını almak isteyen Opel, yeniliklerine
Ocak ayında Zafira Tourer ile başlayacak.
İkinci yenilik olan Astra GTC’nin OPC versiyonu
Haziran ayında 280 HP’lik gücüyle öne çıkacak.
Yaz aylarındaki boşluğu makyajlı Astra (sadece
2. yılında) ve Astra Sedan dolduracak. Kasım
ayında ise aileye, Mokka adlı Corsa bazlı küçük
bir SUV katılacak. 4×4 seçeneğinin opsiyonel
olarak sunulacağı 4.30 m’lik bu küçük SUV’un
Almanya fiyatlarının 18 bin Euro seviyesinden
başlaması bekleniyor. Opel’in VW Up’a vereceği
cevap ise Aralık ayında tanıtılacak olan Junior
olacak. Corsa’nın uzunluğu 3.5 m’ye düşürülen
platformunu kullanacak olan otomobilin fiyatı
ise 10 bin Euro seviyesinin altından başlayacak.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
2012’yi Zafira Tourer ve Astra GTC ile karşılayan
Opel’in, 2012’nin ikinci yarısında
yeni nesil Astra Sedan’ı Türkiye’ye ithal
etmesi bekleniyor. Astra GTC’nin artırılmış
dingil mesafesine sahip olacak olan
Astra Sedan’da, güncel motor seçenekleri
ile görev alacak. Astra Hatchback ise ufak
makyaj işlemleri ve artırılan güvenlik donanımları
ile bu yılın yenilikleri arasında
yer alacak.
Nissan: Elektrikli otomobil ailelere uygun hale gelecek
Siparişlerine Şubat, teslimatlarına ise Nisan
ayında başlanacak olan Leaf, yeni
temiz şehir içi otomobili konseptinin son
temsilcilerinden biri. Uzunluğu 4.45 m olan
5 kapılı otomobil, 330-680 lt arasında bagaj
hacmi sunuyor. 109 HP’lik elektrikli motoruyla
100 km/s’ye 11.9 sn’de ulaşan ve 145
km/s maksimum hız yapabilen elektrikli
otomobilin Almanya fiyatı 37 bin Euro olarak
açıklandı. Leaf’in 175 km menzil sunan
lityum-iyon aküleri şehir şebekesinde 8
saatte şarj oluyor.
~Porsche: Tüm
sınıflar hareketlenecek
Sürücüsünü açık havada serinletecek
olan yeni 911 Cabrio (3.4 lt 350 HP’lik
boxer motor) Mart ayında piyasaya
çıkacak. Bu otomobilde Porsche, ilk
kez 3 parçalı bir hardtop kullanmış olacak
ama tavanın üst kısmı normal bir cabrio
görüntüsü elde etmek için kumaşla kaplanacak.
Diğer bir Porsche yeniliği de Boxster’in
üçüncü kuşağı (gerçek kumaş tavan) olacak.
Coupe kardeşi Cayman ise Kasım ayında Los
Angeles’ta tanıtılacak.
Panamera GTS Haziran ayında Turbo’yu
daha fazla hatırlatan bir görünüme ve daha
fazla güce (430 HP) kavuşacak. Aynı uygulama
Aralık ayında Cayenne GTS’te de
gündeme alınacak. 4 tekerlekten çekişli 911
Carrera 4’ün ise yılın son ayına yetiştirilmesi
bekleniyor.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN GELECEKLER
911: Alman spor otomobil üreticisi Porsche yaşlanmak bilmeyen
911 modelinin 991 kodlu yeni nesli ile bu yıl Türkiye’ye ithal edilecek.
Carrera ve Carrera S versiyonlarıyla yılın ikinci çeyreğinde
yollara çıkması beklenen 911’de 7 ileri manuel şanzıman olacak.
~Mitsubishi: İnce
iyileştirmeler ve yeni
bir minik
Elektrikli şehir otomobili i-MiEV, şubat ayında
hafifçe makyajlanacak. Makyajla birlikte araca,
yayaları uyaracak bir ses sistemi ve kış aylarında
şarj sırasında iç mekanı ısıtan bir kalorifer
sistemi de eklenecek. Temmuz ayında ise ASX
makyajlanacak. Kompakt SUV’da hibrid versiyonun
üretilmesi de gündemde. 3 silindirli benzinli
motorlara (1.0/1.2 lt) sahip yeni minik Mitsubishi
(3.71 m) ise Aralık ayında yollara çıkacak. CVT
şanzıman ve start-stop sistemi sayesinde bu otomobil
100 km’de 3 lt civarında yakıt tüketecek.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Mirage
Mitsubishi’nin Japonya’da Mirage adıyla
lansmanını yaptığı, Avrupa’da henüz ismi
belirlenmeyen B segmentindeki aracı 1.0
litre manuel ve 1.2 litre CVT olmak üzere 2
motor seçeneği ile satışa sunulacak. 1.0 lt
motor 68 HP güç ve 90 Nm tork üretiyor.
1.2 lt 79 HP’lik seçenek ise 106 Nm torka
sahip. Aracın 2012 Aralık ayında Türkiye
lansmanı planlanıyor.br />
Peugeot: En yeni numarası 208 olacak.
208… Bu üç rakam Peugeot için
çok önemli olacak. Çünkü bu
ufaklık, kaybettiği müşterileri
geri kazanabilmek için
gerçekten büyük ve etkili adımlar
atacak: Kısalacak, hafifleyecek ve
207’den daha tutumlu olacak. İlk
anda bir şeylerden ödün verilmiş
olduğunu düşündüren bu gelişmeler,
mühendisler tarafından avantaja
çevrilmiş. Örneğin gündeme alınan
akılcı yenilikleri Fransız üretici, aracın
bazını değiştirmeden tamamen
yeni, Ford Fiesta ve VW Polo ile Avrupa
pazarlarında rahatlıkla rekabet
edebilecek bir otomobil yaratmış.
Otomobildeki en önemli yenilik,
68 HP ve 82 HP güç versiyonları
bulunan 3 silindirli yeni motorlar.
Daha büyük benzinli motorlarla
dizeller ise güncel versiyonlarla aynı
kalacak. 208’deki belki de tek sıra
dışılık ise göstergelerin direksiyonun
üzerinde konumlandırılacak
olması. Ne yazık ki bu uygulama
okunabilirlik konusunda herhangi
bir avantaj sağlamıyor.
508 Station’ın hafif arazi kıyafetli
versiyonu 508 RX’in ardından Peugeot,
yaz aylarında 4008’i piyasaya
çıkarmaya hazırlanıyor. Mitsubishi
ASX bazlı bir araç olan 4008’lerin
tamamı 4 tekerlekten çekişli ve
pahalı dizel motorlara sahip olarak
üretilecek.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
İkinci çeyrek
208: Peugeot , bahar aylarında B segmentindeki
yeni modeli 208’i Türkiye pazarına
sunacak. Yeni Peugeot 208, 3 kapılı ve 5
kapılı olmak üzere iki farklı gövde tipi ile
satışa sunulacak. Yeni 3 silindirli 1.0 ve 1.2
lt VTi benzin motorların ilk defa kullanıldığı
otomobil 208 oluyor.
Renault: Yeni bir yüz ve 3 elektrikli model
2012 yılında Renault’nun dizaynında
değişiklikler olacak.
Yıl sonuna doğru yeni Clio,
markanın yeniden çekici görünmesini
sağlayacak bir tasarıma
kavuşacak: Kendinden emin bir yüz,
dinamik orantılar… Teknik olarak
önemli yeniliklerin olması beklenmese
de, konfor ve asistan sistemler
cephesinde yeni Clio elini güçlendirecek.
1.2 lt 115 HP’lik benzinli
turbo motor da bir yenilik olacak.
Twingo, Megane ve Scenic yılın
ilk yarısında makyajlanacak ancak
değişim Clio stilinde olmayacak.
Elektrikli mobilite konusunda öncü
rolünü güçlendirmeyi hedefleyen
Renault, 2012’de 3 yeni modelle
öne çıkacak. Fluence Z.E. (185 km
menzil), iki koltuğu art arda yerleştirilmiş
Twizy ve 4.09 m’lik boyuyla.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
İlk çeyrek
Scenic ve Grand Scenic: 2012 yılının ilk
çeyreğinde Scenic ve Grand Scenic modellerinin
makyajlı versiyonları Türkiye’de
satışa sunulacak. Makyaj işleminin yanı
sıra seride 1.5 litrelik dizel motor ve yeni
güvenlik donanımları da bulunacak.
~Yılın ilk yarısı
Megane HB: Markanın önde gelen modellerinden
olan Megane Hatchback yeni
makyajlı hali ile yollara çıkacak. Makyaj
ile birlikte motor ürün gamında, 1.6 litrelik
benzinli motor, yerini 115 HP güç üreten
1.2 litrelik turbo motora bırakacak.
Son çeyrek
Clio: Renault yılın son çeyreğinde ise yeni
Clio’yu Türkiye pazarına sunacak.
Seat: Umutlar 2 modelde
VW Grubu’nun İspanyol markası
hareketleniyor. Sızan haberlere
göre Seat, 1986 yılında satın alındığından
bu yana ilk kez Skoda
kadar karlı bir marka olacak. Bunun için
yönetim, yeni Leon’da ilk kez hem 3 kapılı,
hem de station karoser seçeneklerini
programa aldı. Golf VI bazlı bir otomobil
olan yeni Leon, ışığı kıran belirgin karoser
çizgileri ve keskin kenarlarıyla dikkat çekici
ve dinamik bir tasarıma sahip. Bakalım
Leon, hedeflendiği gibi gençlere hitap
edebilmeyi başarabilecek mi? Eğer başaramazsa,
VW Grubu’nun Alfa Romeo’ya
olan ilgisinin katlanarak büyümesi mümkün.
Seat’ın Frankfurt Fuarı’nda IBE
adı altında sergilediği konsept, tasarım
olarak İtalyan markaya düşündürücü (!)
derecede benziyordu: Klasik orantılar ve
coupeleri andırır şekilde arkaya doğru alçalan
tavan. Ancak IBE, seri üretime yeni
Toledo olarak geçecek. Yeni Toledo’nun
teknolojileri Skoda Rapid ile aynı.
~Skoda: Doğu Avrupa’dan akılcı yatırım aracı
Citigo Haziran ayında 3 grup
modelinin sonuncusu (VW
Up: piyasada, Seat Mii: Mayıs)
olarak piyasaya çıkacak
ama üçlünün en iddialısı olacak.
Baz fiyatı 9 bin Euro’dan başlayacak
olan Citigo’nun başarı potansiyelinin
nedeniyse 3 ve 5 kapılı versiyonların
aynı anda piyasaya çıkacak
olması. Motorlarda ise grubun 60
HP ve 75 HP’lik tanıdık makineleri
kullanılacak. Üçlünün donanımları
da ortak olacak: Çıkarılabilen ekranlı
navigasyon sistemi, start-stop
otomatiği…br />
Çek üretici ikinci kozunu Kasım
ayında Rapid ile oynayacak. Agresif
bir fiyatlandırmayla satılacak olan
sedandan, Fabia ve Octavia’nın arasındaki
boşluğu doldurması bekleniyor.
Maliyetleri kontrol altında tutabilmek
için mühendisler, Rapid’in
teknolojilerini önde Polo’dan, arkadaysa
Golf VI’dan almışlar. Rapid’in
fiyatlarının 13 bin Euro civarından
başlaması bekleniyor.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Şubat:
Yeti GreenLine: VW çatısı altındaki Skoda
Şubat ayında Yeti GreenLine ile sahne
alacak. 1.6 lt 105 HP dizel motorun görev
yapacağı SUV önden çekişli olacak.
Üçüncü çeyrek
Rapid: Merakla beklenen markanın en
önemli yeniliği ise yılın üçüncü çeyreğinde
satışa sunulacak olan Rapid modeli
olacak. Küçük ve kompakt sınıf arasında
yer alacak Rapid’in 500 litrelik bagajı
olacak. Sedan karoserli araçta Fabia ve
Octavia’da görev yapan motorlar kullanılacak.
~Subaru: Sıra en önemli modelde
Subaru’nun kendisi için en
önemlisi olduğunu söylediği
modeli XV, yılın ilk çeyreğinde
Avrupa’da piyasaya
çıkacak, Türkiye’ye ise bu model,
Avrupa’dan daha önce, Ocak ayında
gelecek. Nissan Qashqai ile VW Tiguan
arasında bir yerde konumlayabileceğimiz
bu kompakt SUV’da, biri
dizel ikisi de benzinli olmak üzere
3 boxer motor seçeneği (114-150
HP) var. Sürekli 4 tekerlekten çekişli
olan XV’nin Almanya fiyatları 21
bin 600 Euro seviyesinden başlayacak.
Yaz aylarında iki önemli Subaru
modeli daha gelecek: Sportif coupe
BRZ ve yeni Impreza. Yeni Toyota
Celica olarak kabul edilen GT 86’nın
kardeş modeli olan BRZ’nin boxer
motoru, 200 HP’lik gücünü arka
tekerleklere aktaracak ve bolca keyif
verecek. Yeni Impreza’da motor
güçleri 114 HP’den başlayacak ve
baz modelde 4×4 veya önden çekiş
seçeneği sunulacak.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
Ocak
Subaru XV: Subaru 2012’ye crossover
segmentinde simetrik sürekli dört çeker
özelliğini 1.6 motor ve CVT otomatik
şanzıman ile birlikte sunan XV yeniliğiyle
giriyor. Subaru ayrıca XV için 2.0 litrelik
Subaru boxer dizel motorunu seçenek
olarak sunuyor.
Marka bu yıl için ayrıca uzun bir aradan
sonra üretmiş olduğu coupe bir model ile
geri dönüyor. Toyota ile ortak geliştirdiği
arkadan itişli spor otomobili Subaru
BRZ, performans efsanesi STI logosuyla
piyasaya çıkıyor. BRZ’nin üretimine 2012
ilkbaharında başlanacak.
Toyota: Tutumlu ve sportif
Toyota’nın hibrid ailesi genişliyor. Mayıs ayında
açılışı, 4.61 m uzunluğundaki karoseriyle 3 koltuk
sırası sunabilen Prius Plus yapacak. Yaris Hybrid
ise küçük otomobil sınıfının ilk tam hibridi olacak.
Eylül ayında ekibe Prius Plug-in de katılacak. Japon üreticinin
sportif GT-86 modeliyse tutumlu hibridlerle hoş bir
kontrast oluşturacak.
~TÜRKİYE’YE NE ZAMAN GELECEKLER
İlk çeyrek
Avensis: Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan orta sınıf
temsilcisi Avensis, Türkiye’de yılın ilk çeyreğinde yollara çıkacak. Yeni
Avensis daha dinamik bir yapıya kavuşurken direksiyon ve süspansiyon
sistemi geliştirildi.
Yılın ikinci yarısı
Yaris Hybrid ve GT 86: Prius C ile aynı platforma sahip Yaris Hybrid
markanın heyecan verici yenilikleri arasında yer alıyor. Bir diğer
önemli gelişme ise merakla beklenen sportif temsilcisi GT 86 olacak.
Subaru BRZ ile ortak üretim olan 200 HP gücündeki boxer motorlu
coupe GT 86, manuel ve otomatik şanzımanlarla Türkiye pazarına
sunulacak.
Smart: Geleceğin
akıllı mobil konseptleri
Smart Başkanı Annette Winkler
markayı sonunda başarı çizgisine
çekmeyi hedefliyor ve bunun
için ilginç çözümler planlıyor. Örneğin
ebike… 250 W’lık motora
sahip 2900 Euro’luk ebike ile Smart,
yeni müşterilere ulaşmayı ve markaya
ilerici bir imaj kazandırmayı
hedefliyor. Ancak ana model tabi ki
fortwo (Nisan ayında makyajlanacak)
olarak kalmaya devam edecek.
Haziran ayında üçüncü versiyon
Smart electric drive daha uzun bir
menzil (140 km) ve 120 km/s maksimum
hız sunacak. Bunun dışında
firma, önemli başarılara imza atan
Car2Go projesini de genişletecek:
Amsterdam, Viyana ve Lyon.
TÜRKİYE’YE NE ZAMAN
GELECEKLER
İlk çeyrek
Sharan: Volkswagen, 2012 yılının ilk
çeyreğinde Türkiye’ye Sharan modelini
ithal edecek. 1.4 TSI 150 HP’lik motor
seçeneğiyle satışa sunulacak Sharan, DSG
şanzımana sahip olacak.
~İkinci çeyrek
Beetle: 2012 yılında Türkiye yollarına çıkmaya
hazırlanan diğer model ise Beetle.
Ortalama 6.6 lt/100 km’lik yakıt tüketimi
değerine sahip 1.4 TSI 160 HP manuel
şanzımanlı motorla sunulacak olan Beetle,
Basis ve Design olmak üzere iki farklı
donanım seviyesinde olacak ve yılın ikinci
çeyreğinde satılmaya başlanacak. VW’nin
yılın ikinci çeyreğinde satışa sunacağı bir
diğer yenilik ise pikap temsilcisi Amarok
modelinin otomatik şanzımanlı versiyonu
olacak.
Üçüncü çeyrek
CC: Volkswagen’in bu yıl için Türkiye’ye
getireceği bir diğer yeniliği de CC. Passat
CC’yi artık sadece CC adıyla ve yeni yüzüyle
pazarlayacak olan VW, bu aracı ikisi
benzinli olmak üzere 4 farklı motor seçeneğiyle,
yılın üçüncü çeyreğinde Türkiye
pazarına sunacak.
Çift kalpli kedi
İngiliz asilzadesi Jaguar
Detroit Fuarı’nda C-X16 ile
boy gösterecek. 2013’te satışa
sunulacak olan konseptin seri
üretim versiyonu hayranlarını
sabırsızlıkla bekletirken,
sunulan teknik bilgiler bu sürenin
beklemeye değer olduğunu
gösteriyor. C-X16’da 3.0
lt hacme sahip kompresörlü
V6 motorun gücü toplam 380
HP ve 450 Nm tork üretiyor.
Spor otomobillerinde artık
neredeyse olmazsa olmaz
halini alan hibrit sistemleri
Jaguar’da da görev alırken,
elektro boost terimi de artık
o kadar uzak bir kavram
olmaktan çıkıyor. 70 kW’lık
ek güç bir düğme yardımı
ile anında devreye girerken,
elektromotor ayrı bir bataryadan
beslenip yaklaşık 10
sn gibi bir süre boyunca fazladan
güç artışı sağlayacak.
Coupe’nin 0-100 km/s hızlanması
4.4 sn ve maksimum hızı
300 km/s olarak açıklanıyor.
Hibrit gücü sayesinde sürücü
kısa bir süreliğine toplam 468
HP güce ve 684 Nm torka
sahip olabilecek. Konsept ve
seri üretim otomobilde aktarma
otomatik 8 ileri şanzıman
ile gerçekleştirilirken, yakıt
tüketimi değeri de 6.9 lt/100
km olarak veriliyor. 1.6 ton
ağırlığa sahip coupe kısa mesafeleri
de tamamen elektrikli
motor ile katedebilecek.
~590 HP’lik güç gösterisi
Dodge Charger Redline
Detroit Fuarı’nda Dodge Charger Redline 590 HP gücü ile kaslarını oynatacak. Chrysler’in
tuning uzmanı Mopar Dodge Charger’i elden geçirerek farklı güç çıkışları ile donattı. 360
HP’lik standart Charger R/T’yi baz alan tuning firması, aracı üç farklı kademede oluşturdu.
İlk kademede karbonfiberli ön tampon spoyler, üç kat cila, iki parçalı ön ızgara, 20 inçlik
jantlar, üç parçadan oluşan üç parçalı arka spoyler ve iç mekanda bolca alüminyum
kullanıldı. İkinci kademede egzoz sistemi el alınarak motor gücü artırılmış. Bu sayede HEMI
V8 motorun gücü artırılırken, daha tok bir sese sahip oluyor. Sürüş dinamiği iyileştirilirken,
özel fren kaliperleri frenleri
daha da güçlü hale getiriyor.
Üçüncü ve en heyecan verici
kademede ise Mopar, 426
HEMI V8 motorun gücünü
590 HP’ye çıkartarak baz
model ile farkı 230 HP
kadar artırmış oldu. 470
HP gücündeki SRT8’i geride
bırakan Redline’nin tek
olumsuz tarafı aracın trafiğe
çıkış izninin bulunmaması.
Toyota’nın büyük sırrı
NS4
Hibritsiz bir fuar aslında Toyota’ya göre değil. Şirketin fuara kadar sır gibi
sakladığı NS4 isimli konsept hibrit, Detroit Fuarı’nda gün yüzüne çıkacak.
UpSizing
NAIAS yani Detroit
Fuarına birkaç gün
kala, “downsizing”in
unutulmaya başladığını
fark ediyoruz.
Kriz günlerinde, “denize düşen
yılana sarılır” misali, herkes, gereksiz
bile olsa, can simidi olarak,
yedek güvenceler için taviz verir…
Bunu, sıkışınca gidilen anne babanın
yanında “cici cici” oturmaya,
benzetiyorum.
Amerikan Otomotiv Endüstrisi de,
“battı” efsanelerini ortaya çıkaran
Wall Street gazeteleri sayesinde,
hükümetlerinden hayal bile
edemeyecekleri destekler aldılar…
Hiçbir finans kurumundan elde
edemeyecekleri çok uzun vadeli,
neredeyse faizsiz kredileri, hatta
teşvikleri topladılar… İşçi sendikalarından
bile destek aldılar!..
~Çin gibi dev pazarlardaki yüksek
karlı iştiraklerini, “ana
üs”lerinin muhasebesine
karıştırmadılar ve zarar eder
görünmeye devam ettiler… Oysa,
Rusya, Doğu Avrupa, Hindistan
ve Çin gibi dev pazarların yanında
tüm dünyayı besleyen Güney
Kore pazarlarına bile çok avantajlı
yatırımlar yapmışlardı… Amerikan
markalarının çoğu modeli, artık
sadece Çin için geliştirilip, orada
üretiliyor… Kuzey Amerika’ya yatırım
yapmaktansa, Kazakistan’a
Tayland’a yeni tesisler kurmaya
devam ediyorlar…
Bu arada, “Detroit Üçlüsü”,
“ağırlık”larından da kurtulmayı
ihmal etmedi!.. Birçok pasif markalarını
ortadan kaldırdılar… SAAB,
yolcu oldu… Volvo, Çin’e gitti… Daha
önce de Jaguar ve Land Rover,
Hintli olmuştu… Avrupa’da pek
keyifli durmayan FIAT ise, sağ gösterip
sol vurup, Amerika’ya geldi!
“Uslu durma” mevzusunda ise;
acı(!) çığlıkları içindeyken,
Washington’ın “Tamam, yardım
ederiz, fakat biraz daha çevreci
olun!” uyarısına karşı, “göstermelik”
elektrikli veya elektrik destekli
araçları hızla yollara çıkaran Detroit
markaları, artık mazeretleri de
kalmadığından, yeniden daha sıkı
çalışarak rahat döneme geçtiler…
Fakat, önümüzdeki NAIAS (Kuzey
Amerika Uluslararası Otomobil
Gösterisi) standlarında “gerçek”
yüzlerini gösterecekler!.. Yine
safkan Amerikanları, en azından
kendi pazarları için podyuma çıkaracaklar…
Hot Rod’lar, dev Heavy
Duty’ler, big foot SUV’ler ve ultra
lüks büyük limuzinler…
Her ne kadar Buick, Encore isminde
Subaru XV büyüklüğünde
bir küçük SUV; Cadillac, CTS’in
küçüğü ATS; Chevrolet Aveo’nun
ABD versiyonu Sonic’in hızlı versiyonları;
Ford’un yeni Escape’i
ve Dodge Dart gibi, markaların
“büyük”lükleriyle alakasız modellerini
Detroit’te görecek olsak
da, tüm bunların önünde yeniden
“Bold American”lar yine boy boy
duracaklar!..
~Bence, dursun da!.. Çünkü, oralarda
halen benzin, Türkiye’nin yarı
fiyatından bile ucuz!..
FIAT, 500 satışları için, her yere
küçük showroom’lar açmış ama,
Amerikanların dev plazaları, halen,
ana baba günü!..
Downsizing, düşük emisyonlu yeni
teknolojiler, küçük motor hacminden
büyük performans işi, yine
Alman, Güney Kore ve Japon markalara
bırakılmış!.. VW, Audi, Acura,
Honda, Mazda, Subaru, Suzuki,
Scion, Toyota, Lexus, Hyundai, Kia,
Mercedes-Benz, smart, BMW, MINI
ve bunlardan hariç sadece Volvo,
Detroit’te “sürdürülebilir temiz
gelecek”e uygun araçlarla karşımıza
çıkacaklar!..
Gerçek Amerikanlar ise, yine ve
yeniden bildiğimiz gerçek Amerikan
özellikleriyle herkesi şaşırtacaklar…
Ne de olsa baskı bitti!..
Bir yanıt yazın