1969 yılında kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 1973 yılında, dönemin ekonomik ve teknik şartlarına göre çok yenilikçi ve ileri görüşlü bir kararla benzinli C motor üretimine başlayarak Türk Otomotiv Sanayinde seri olarak ilk otomobil motoru üreten kuruluş olmuştu. 1973-2000 yılları arasında toplam 1 milyon 200 binden fazla benzinli C motor üretildi.
1999 yılında yeni nesil enjeksiyonlu K motorların üretimi için yeni bir motor üretim hattı devreye alınmasıyla Oyak Renault, Türkiye’nin ilk çevreci motorlarını üretmeye başlamıştı. Bu hatlardan çıkan 8 supaplı 1.4 ve 1.6, 16 supaplı 1.4 ve 1.6 yeni nesil benzinli motorlar Oyak Renault’nun ürettiği Renault 19, Megane, Symbol, Clio ve Yeni Renault Symbol’lerin yanı sıra Fransa, İspanya, Slovenya, Kolombiya, Arjantin, Malezya, Romanya’da üretilen Kangoo, Clio, Megane’ları ya da Logan ve Sandero’ları donatarak dünya yollarına çıktı. 2009 yılı itibarıyla benzinli motor üretimine dizel motorların da katılmasıyla Oyak Renault’nun motor üretimi ve ihracatı kısa sürede iki katına çıktı.
1.000 kişinin çalıştığı Mekanik Fabrikası, 4 ayrı üretim hattından oluşuyor.
Motor Departmanında son nesil çok noktadan enjeksiyonlu 1.4 8 ve 16 supap, 1.6 16 supap, değişken supap zamanlamalı (VVT) benzinli ve 1.5 8 supap common rail dizel K motorlar üretiliyor. Motor departmanı 3 ekiple %50’si dizel olmak üzere, saatte 73, haftada 10.000 adet motor üretim kapasitesine sahip. Motor Departmanı içerisinde 2008 yılında faaliyete geçen yüksek teknolojili 100% otomotize motor bloğu işleme hattı, Türkiye’nin ilk ve tek merkezi filtrasyon sistemli talaşlı imalat tesisi ünvanına sahip.
Vites Kutusu Departmanı Symbol, Clio, Fluence ve Megane HB modellerinde kullanılan vites kutularının işlenmesi ve montajını gerçekleştiriyor ve halen 3 ekiple haftada 6.500 vites kutusu üretiyor.
Şasi Departmanında ise Oyak Renault’da üretilen araçlarda kullanılan ön ve arka takım parçaları işleniyor ve ön ve arka takımın montajı yapılıyor. Ayrıca üretilen araçların motor beşiği ve dingillerin kaynakları gerçekleştiriliyor. Şasi Departmanı ise halen 3 ekiple haftada 6.500 ön-arka takım montajı yapıyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın