Toyota, Ulusal Kalite Derneği (KalDer) ve KA Araştırma Limited tarafından 81 ilde 10 bin 969 kişiyle yapılan “Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi” araştırmasında binek otomobil sektöründe 5 yıldır üstüste ilk sırada yer almayı başardı. Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2012 yılı araştırmasının 4’ncü çeyreğindeki ölçümlenmesi sonucunda Toyota binek otomobil kategorisinde yine birinci sıraya yerleşti ve her koşulda müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmasının karşılığını da almış oldu.
Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, araştırma sonuçlarına göre son 5 yıldır gelen birincilikler ile Toyota’nın bu konudaki felsefesinin karşılığını bulduğunu belirterek “ Son 5 yılda gelen birincilikler müşteri memnuniyetinde sürdürülebilirliğe güzel bir örnektir ve temelinde güven unsuru yatmaktadır. Bu durumu iki adımda özetlersek birinci adım doğru ürün, servis ve hizmeti üretmeniz, ikincisi de dürüst ve şeffaf bir politikayla ve her zaman doğru iletişim kurarak müşterilerinizle daimi bir irtibat halinde olmanızdır.” dedi. Bozkurt, ürün veya hizmet için ödenilen paranın beklentileri ne kadar karşıladığının önemli olduğuna işaret ederek “Müşterisine ciddi anlamda önem vererek, ürettiği hizmet ve ürünlerle daima müşterisinin yanında durması gerektiğini kendisine vizyon edinmiş dünya şirketleri açısından bu algının doğru değerlendirilmesi gerekir.” dedi.
Toyota Mottosu “Müşteri Patrondur”
Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota vizyonu gereği “Müşterilerin Toyota’yı seçmelerinden ötürü mutlu olmasını sağlayan bir şirket” kavramının ana felsefeleri olduğunu da kaydederek “Bizi tercih edenlerin beklentilerini aşacak ürün ve hizmetlerle her zaman o yarışta bir adım önde gitmek için uğraş vermeye devam edeceğiz. 3S Plaza konsepti ile satış, servis ve yedek parça hizmeti veren Toyota bayilerinin mottosu müşterinin kapıdan içeri girdiği andan itibaren patronun o olduğunun tüm çalışanlar tarafından bilinmesidir.”diye konuştu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın