Dünya Ralli Şampiyonası’nda bu sezon tam 13 yarışı geride bıraktık. Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından uygulanmaya başlayan ve önemli bir kesim tarafından “saçmalık” olarak yorumlanan rotasyonlu takvime göre 2010 sezonu 13 yarış olarak koşuldu. Önümüzdeki sezondan itibaren yeni WRC otomobillerinin sezona katılması ile birlikte FIA’nın bu kuralı gözden geçirmesine ise kesin gözüyle bakılıyor. Çünkü büyük ihtimalle marka sayısında önemli bir artış olacak ve bu şampiyonanın içinde yer alan takımlar daha fazla yarışta, daha fazla seyirciye, daha fazla ülkeye ulaşmak isteyecek. Umarız FIA yakın bir gelecekte Türkiye yarışının da içinde olduğu yeni bir takvimi açıklar. Bu sezon koşulan 13 yarışta beklendiği gibi Loeb fırtınası esmeye devam etti. Loeb sezonun 8 yarışında birinciliği elde ederken, sadece beş yarışta rakiplerinin küçük çaplı sevinç yaşamalarına izin verdi. İşte bu sırada da herkesi umutlandıran birisim olan Sebastien Ogier ortaya çıktı. Ogier sezonun iki yarışını ilk sırada tamamladı ve elde ettiği diğer podyum başarıları ile küçük bir umutla da olsa şampiyon olabileceğini hissettirdi. Sanıyoruz yeni sezonda Ogier bu sezon yaptığı hatalardan da bir ders çıkararak, şampiyon olmak için elinden geleni yapacaktır. Sezonda iki birincilik birden elde eden bir diğer isim de, ummadığı bir sezonu daha geride bırakan, Ford ekibi adına yarışan Jari Matti Latvala oldu.~ Takımın ikinci pilotu olarak görünüyor olsabile Latvala sezonu ikinci sırada tamamlayarak önemli bir başarı elde etti ve birinci pilotluğa terfi etmesinin zamanının geldiğini gözler önüne serdi. Sezonun, Loeb’un bıraktığı 5 birincilikten birini elde edenisimse önemli bir fanatik kitlesi olmasına rağmen bir türlü beklenen patlamayı yapamayan Mikko Hirvonen oldu. Sezonun açılış yarışını kazanan Hirvonen sezonun kalan 12 yarışında ise çok kötü bir tablo ortaya koydu. Loeb’ün en önemli rakibi olarak gösterilen Hirvonen sezon sonunda 126 puana ulaşırken, sezonu 276 puanla zirvede tamamlayan rakibinin tam 150 puan arkasında kaldı. Hirvonen sanıyoruz bu sezonun ardından ralli parkurlarında birinci pilot olma fırsatını bir daha bulamayabilir. Efsane Sebastien Loeb ise sezonun kapanış yarışı olan İngiltere’de de birinci olarak Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında elde ettiği birincilik sayısını 62’ye çıkardı. Loeb aynı zamanda sezonun sona ermesine iki yarış kala elde ettiği şampiyonlukla, zaferler serisinde de 7’nci kez mutlu sona ulaştı. Bu sezonun en büyük hayal kırıklığı ise Formula 1’den ralli parkurlarına geçen Kimi Raikkonen oldu. Ralliye adapte olamayan Fin pilot, 25 puanla 10’uncu sırada sezonu tamamladı. Raikkonen sezon içinde en iyi sonucu alarak beşinciliği elde ederken, sekiz yarışınsa kayıp ismi oldu.
Bir yanıt yazın